Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pro & con: TM3LR vs. Soul EV 64kWh vs. Zoe ZE50

Startet av E_S, onsdag 05. februar 2020, klokken 18:33

« forrige - neste »

E_S

Ja, noe sånt, bare i en farge det går an å leve med (rød, svart, blå etc.) hadde vært innafor. :)
:)

Kårepåsporet

Jeg har TM3 SR+ med hengerfeste. Årlig forsikring 16k km standard vilkår for alle, altså ikke medlem i noe forbund, under kr 6000 i året, har da 75% bonus.
Har hatt Soul, jeg synes Teslaen er dritbillig ift hvilken bil en får.
Men rekkevidden er helt klart kortere enn for Soul, men Teslabjørn har kjørt SR+ 1000 km på 10,5 timer, så den er en av de beste elbilene en får på langkjøring. Dette var med sommertemperaturer.
Jeg skal ha hengerfeste, så for meg finnes ikke andre biler nå til den prisen.
Ville ikke kjøpt Tesla 3 uten hengerfeste, tror det lønner seg når en skal selge, koster bare drøyt 8000.

Dieselgubben

Ja, hengerfeste er et must. TM3 uten hengerfeste er tungsolgte, og ligger 30-40' under i pris i forhold til en med dette.

Counterpointer

Bare husk at hengerfestet på Model 3 er en kronglete og upraktisk løsning. Dette er personlig erfaring fra den ene av våre to Model 3 som har hengerfeste.

Men det er utvilsomt en feature som bør være på bilen.

Kårepåsporet

Sitat fra: Dieselgubben på fredag 07. februar 2020, klokken 10:12
Ja, hengerfeste er et must. TM3 uten hengerfeste er tungsolgte, og ligger 30-40' under i pris i forhold til en med dette.

Kødder du??!?

Det er ikke det enkleste hengerfeste å montere, men synes en det er for kronglete kan en la det stå på i perioder. Skal jeg ut å sykle hver helg, da lar jeg gjerne hengerfeste henge på gjennom uka. Ellers demonteres det.

chriso89

ting å tenke på med zoe er at den har veldig liten bagasjeplass og en stor del av bagasjen går til den bærbare trafoen du må ha med deg for å kunne lade.  i tilleg kan ikke bilen ha på varme helt uten videre mens du hurtiglader. du mp aktiuvere med appen forvarming for å ha varme mens du lader.

soul er god å kjøre, sitter høyt og fint og har masse gadgets til kia å være.  av disse det mest fornuftige kjøpet.
hva med evnt en ioniq?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA