Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batteri kapasitet / ladehastighet etc

Startet av Eltomaso, onsdag 05. februar 2020, klokken 16:29

« forrige - neste »

Eltomaso

Batteri kapasitet / ladehastighet.

Vi ønsker kontakt med Tesla eiere som opplever redusert batteri kapasitet og økt ladetid etter SW oppdatering 2019.16.x, og som ønsker gå videre med saken.

Send en mail til TeslaSlowCharge@gmail.com og oppgi navn (bileier), kontaktinfo og VIN nr.

Motorwatt

#1
Hvem er du, og hva skal du med informasjonene?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

tornaldo

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 05. februar 2020, klokken 16:34
Hvem er du, og hva skal du med informasjonene?

Betimelig spørsmål. Hvem er disse «vi», og er det mulig å fremstå mer amatørmessig og lite tillitsvekkende første innlegg tro?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Muffinman

Esben Zimmer har postet et likelydende innlegg på Facebook-gruppa TOCN-medlemmer. Er vel neppe så veldig shady dette. Uansett tror jeg det kan lønne seg å vente til man ser hvor gruppesøksmålet i USA bærer før man rører så veldig mye på seg her på bjerget.

Eltomaso

Sitat fra: Muffinman på onsdag 05. februar 2020, klokken 20:40
Esben Zimmer har postet et likelydende innlegg på Facebook-gruppa TOCN-medlemmer. Er vel neppe så veldig shady dette. Uansett tror jeg det kan lønne seg å vente til man ser hvor gruppesøksmålet i USA bærer før man rører så veldig mye på seg her på bjerget.

Det stemmer, jeg bare postet for han her og hadde egentlig ikke tenkt å svare på innleggene over. Synes den aggressive tonen til enkelte her inne er mildt sagt forunderlig .. litt sånn "nettavisen" :)

Magnus Hansen

Det var jo også med respekt å melde en merkelig post. Etterspørres denne infoen fra folk uten noen som helst forklaring eller presentasjon av hvem som sto bak.

Sandvika

Sitat fra: Eltomaso på onsdag 05. februar 2020, klokken 20:47
Sitat fra: Muffinman på onsdag 05. februar 2020, klokken 20:40
Esben Zimmer har postet et likelydende innlegg på Facebook-gruppa TOCN-medlemmer. Er vel neppe så veldig shady dette. Uansett tror jeg det kan lønne seg å vente til man ser hvor gruppesøksmålet i USA bærer før man rører så veldig mye på seg her på bjerget.

Det stemmer, jeg bare postet for han her og hadde egentlig ikke tenkt å svare på innleggene over. Synes den aggressive tonen til enkelte her inne er mildt sagt forunderlig .. litt sånn "nettavisen" :)
Aggresivt faktisk. Du ber om persondata for å gjøre noe greier, uten å fortelle hva eller hvem dere selv er  :)

Mdah

Sitat fra: Sandvika på torsdag 06. februar 2020, klokken 06:42
Sitat fra: Eltomaso på onsdag 05. februar 2020, klokken 20:47
Sitat fra: Muffinman på onsdag 05. februar 2020, klokken 20:40
Esben Zimmer har postet et likelydende innlegg på Facebook-gruppa TOCN-medlemmer. Er vel neppe så veldig shady dette. Uansett tror jeg det kan lønne seg å vente til man ser hvor gruppesøksmålet i USA bærer før man rører så veldig mye på seg her på bjerget.

Det stemmer, jeg bare postet for han her og hadde egentlig ikke tenkt å svare på innleggene over. Synes den aggressive tonen til enkelte her inne er mildt sagt forunderlig .. litt sånn "nettavisen" :)
Aggresivt faktisk. Du ber om persondata for å gjøre noe greier, uten å fortelle hva eller hvem dere selv er  :)

Admin har slettet/redigert noen svar som ikke er her. Det bes jo om kontakt med de det gjelder og man finner sikkert fort ut hva dette dreier seg om pr. mail uten å måtte oppgi så rasende mye.
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

Motorwatt

Det er mitt innlegg som er korrigert av admin. Ikke mere suspekt enn at jeg siterte ett av OPs tidligere innlegg som av en eller annen grunn nå også er slettet. No big deal...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Hilbert

#3 Muffinman
Søgsmålet i USA har vist lange udsigter om nogen:
https://insideevs.com/news/364347/tesla-model-s-update-lawsuit/
Og dette handler om rækkevidden - det var nok vigtigere at fokusere på den længere ladetid, som rigtig mange oplever og som er veldokumenteret (af abetterrouteplanner.com):


LASOL

Jeg kan nok bare drømme om å oppnå også den grønne kurven der. Var på langtur sist helg og måtte bruke superlader begge veier. Kjørte ca 300 km i frisk  motorveifart før første stopp og hadde plottet inn lader i navigasjon fra starten av turen så den skulle forberede batteri på lading. Ankom lader med 40 km rekkevidde igjen, lader begynte bra på 122 kw men var nede i 50 kw før jeg passerte 50% ladet batteri og stupte raskt ned til 38 kw når rekkevidden var kommet opp i 270 km. Utetemp ca 5 grader. Bilen er en 85d med 960000 km på telleren og 2020.4.1 software. Jeg har stort sett ladet hjemme på wallbox men bruker superlader når jeg må på langtur.
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

Muffinman

Snart en mill km da  ;)

Superadet selv i dag, 5-50%. Tok 35-40 minutter. Batteritemp 34 grader vet start, rundt 40 ved avslutning. Til å få mark av.

LASOL

#13
Sitat fra: Muffinman på torsdag 06. februar 2020, klokken 20:09
Snart en mill km da  ;)

Superadet selv i dag, 5-50%. Tok 35-40 minutter. Batteritemp 34 grader vet start, rundt 40 ved avslutning. Til å få mark av.
Upps  :D litt mange siffer der gitt. 96 tusen km har bilen gått.. Er storfornøyd med bilen, men at ladehastigheten nå er blitt redusert kraftig er kjedelig på langturer.  >:(
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

Klykken

Ble litt nedtur hos oss også i fjor sommer, men var stort sett bare de tre SuC-stoppene til destinasjonen og de tre tilbake som ble dårligst mottatt. Ble 30-40min ladetid - hvor bilen løy og sa 15-20min. Ellers ladet vi jo over natten eller på småstopp her og der, som gikk meget greit.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA