Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dørhåndtak... Igjen..

Startet av DaTwister, onsdag 12. desember 2018, klokken 16:13

« forrige - neste »

VegarHenriksen

Sitat fra: egolfxxx på lørdag 02. mai 2020, klokken 09:40
om LED i håndtaket er defekt antar jeg at hele må byttes.

Fant du ut noe furnuftig rundt dette? Ytre LED i dørhåndtak foran er dødt. Tror du det er mulig å bare swappe LED komponentene selv? Finner ingen fornuftig info.
Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

Ampéreson

#16
Jeg har fikset tre slike selv, alle med forskjellige symptomer, men to med samme løsning.

1. Håndtak går ikke ut, ødelagt tannhjul på motor evt. pivot (paddle gear) som det heter på utenlandsk). Bytte motor evt. pivot. Motor fikk jeg kjøpt brukt på Finn. Pivot kjøpes på tesla for 59 kr stk.
2. Håndtak går ut og inn, men får ikke opp døren, da er det mikrobrytere som feiler. Tesla selger ledningsnett med microbrytere til kr 1300. Greit påslag på denne delen altså.

Her er en lenke over delene som kan benyttes, det er også en video der som viser hvordan man gjør det. For å få ut håndtaket kan man søke på youtube, det er flere gode treff der.

https://evtuning.com/products/model-s-door-handle-rebuild-kit-service

2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

overlay

Sitat fra: Ampéreson på mandag 08. juni 2020, klokken 13:25
Jeg har fikset tre slike selv, alle med forskjellige symptomer, men to med samme løsning.

1. Håndtak går ikke ut, ødelagt tannhjul på motor evt. pivot (paddle gear) som det heter på utenlandsk). Bytte motor evt. pivot. Pivot kjøpes på tesla for 59 kr stk.
2. Håndtak går ut og inn, men funker ikke, da er det mikrobrytere som feiler. Tesla selger microbrytere til kr 1300. Greit påslag på denne delen altså.

Her er en lenke over delene som kan benyttes, det er også en video der som viser hvordan man gjør det. For å få ut håndtaket kan man søke på youtube, det er flere gode treff der.

https://evtuning.com/products/model-s-door-handle-rebuild-kit-service

Mener å hørt at de har sluttet å selge deler til handtak.

Ampéreson

Jeg har i år kjøpt pivot i januar og mikrobrytere i april, kjøpte de på Kokstad i Bergen.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Muffinman

Sitat fra: Ampéreson på mandag 08. juni 2020, klokken 13:25
Motor fikk jeg kjøpt brukt på Finn. Pivot kjøpes på tesla for 59 kr stk. Tesla selger ledningsnett med microbrytere til kr 1300.
Når jeg kjøpte kostet paddle gearet 16kr, og ledningsnettet ca. 430. Sist kjøpte jeg de siste paddlegearene og fikk beskjed om at de ikke ble tatt inn igjen, og at de ville slutte å selge deler.

Ampéreson

Det er jo litt dumt da, heldigvis er de mulig å få tak i på ebay.

Noen som har måttet betale for en slik reperasjon på Tesla Service Center, lurer på hvor mye det koster?
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

overlay

Sitat fra: Ampéreson på tirsdag 09. juni 2020, klokken 09:36
Det er jo litt dumt da, heldigvis er de mulig å få tak i på ebay.

Noen som har måttet betale for en slik reperasjon på Tesla Service Center, lurer på hvor mye det koster?

Betalte 3180,- for Gen3 for noen uker siden

Elbil2000

3180 for reparasjon eller for helt nye håndtak?
P100D

overlay

Sitat fra: Elbil2000 på onsdag 24. juni 2020, klokken 15:00
3180 for reparasjon eller for helt nye håndtak?

Nytt håndtak inkl. arbeid.

Elbil2000

Knall! da blir det ny håndtak neste gang i steden for hjemmemekk :)
P100D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA