Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dere som har fått bilen - fornøyde?

Startet av seosso, onsdag 05. februar 2020, klokken 13:09

« forrige - neste »

seosso

Reserverte bil gjennom Friiabonnementet i den andre runden de hadde. Levering er estimert til juni. Ser at det allerede er registrert nærmere 200 Mii Electric her til lands, men jeg har kun sett én enkelt bil på veien. Til min store fornøyelse, svingte den inn på samme P-plass som meg, så jeg ruslet rundt bilen og tok en kikk.


Til dere som har fått bilen - hva synes dere? Står den til forventningene? Er det noen bugs eller annet irriterende ved bil/app som dere kunne tenke dere at var ryddet opp i?


Frodese

Jeg fikk bilen i slutten av forrige uke. Topp fornøyd, jeg hadde ikke så store forventninger, aldri kjørt tilsvarende bil tidligere. Mii'en later også å være litt kulere enn søsknene. Overrasket over komforten i bilen. Rekkevidden er bra til 'bybil' å være. Motor testet den vel 22 mil, det virker som å stemme på vinter. Når det er sagt blir man litt oppgitt over bilen som ikke er bygd for å være elbil, jeg glemmer til stadig å starte/stoppe motor, med nøkkel! Instrumenter er 'konvertert' fra bensinutgaven, hadde vært kjekt med prosentvisning bla. Men blir nok vant til dette. Har kjørt Tesla i mange år, så er nok litt bortskjemt med gode løsninger. Men altså, totalt sett topp fornøyd!
2021 Tesla model 3 SR+

BatteriOgFossil

#2
Ja fornøyd, men så har jeg bare kjørt ca 600 km med den til nå, så det er jo alt for tidlig å konkludere med noe. Det eneste jeg har bitt meg merke i så langt er at jeg ikke synes nærlyset er noe bra. Blender man ned for motkommende kjøretøy så er det ikke så langt foran bilen du ser.... Langlyset er derimot bra. Er klar over at det er halogen-pærer, og at man ikke kan forvente allverdens, men selv for halogen så er ikke det nærlyset spesielt bra i min bok. Så hvis man har et bruksmønster med mye mørkekjøring på landevei, så vil jeg anbefale at man tester lysene ordentlig før kjøp så man ikke får seg en overraskelse  :)

Ellers enig med mye av det andre som er skrevet.

Det med at man har en gammel VAG-nøkkel og analoge instrumenter synes jeg bare er sjarmerende. Det er en ærlig og billig bil som er god å kjøre.

Frodese

Helt enig i at bilen er rimelig og ærlig, det er viktig å ta med i betraktningen. De har nok ikke utviklet denne mye fra fossilutgaven. Hadde nok gått for Leaf 40 om det var eneste bil i familien, men som nr 2 bil perfekt for oss, samt at den har rekkevidde for en og annen langtur også. Mye verdi for pengene, så får bilen bare stå å gå etter jeg har parkert:)
2021 Tesla model 3 SR+

seosso

Kjørte en Citigo i halvannet års tid for seks år siden og hadde en større bil etter det. De siste tre årene har jeg ikke hatt egen bil, men heller lånt eller leid ved spesielle anledninger, så jeg gleder meg voldsomt til levering. Bilen vil bare brukes til pendling mellom hjem, jobb og barnehage på kryss og tvers i Oslo, så for mitt bruk er den ideell - og til en svært god pris. Er spent på om den vil oppleves annerledes enn fossil-Citigo, men ser vel for meg at det er mest i akselerasjon jeg vil merke noe særlig. Kjøreegenskapene er vel ellers omtrent de samme, selv om den har vesentlig mer egenvekt.

Belysning trenger jeg heldigvis ikke bekymre meg for når jeg er bortskjemt og kjører på opplyste Osloveier, og rekkevidden bør holde til nær en uke med mitt kjøremønster. Litt gammeldagse og analoge løsninger klarer jeg nok også å leve fint med. Takk for svar :)

Mippen

#5
Meget fornøyd. Jeg gikk fra første generasjon e-Up til Mii og syns det jeg irriterte meg over på e-Up stort sett er forbedret her. Minus for meg er at det ikke er integrert skjerm på daschbordet slik som på min e-Up. Det er betjening for begge vinduer foran nå. På min e-Up kunne man bare åpne det ene vinduet foran på førerside. Passasjeren foran måtte åpne sitt selv. Rekkevidden er i en helt annen liga enn første generasjon. Det lengste jeg har kjørt er 100 kilometer i et med mange start og stopp, og likevel viser bilen over 100 kilometer igjen på rekkevidden. Med eco+ viser biler over 300 kilometer når bilen er fulladet. Det lover bra for sommeren.
Fremtiden er elektrisk.

Sandvika

Superfornøyd.
keyless og ryggekamera står mellom denne og terningkast seks. Trodde dette skulle være bil nummer to, men at den er så smidig og enkel gjør at jeg tar meg selv i å velge denne forranon TMS på overraskende mange turer.

Sponzo

Sitat fra: Sandvika på torsdag 06. februar 2020, klokken 22:48
Superfornøyd.
keyless og ryggekamera står mellom denne og terningkast seks. Trodde dette skulle være bil nummer to, men at den er så smidig og enkel gjør at jeg tar meg selv i å velge denne forranon TMS på overraskende mange turer.

Samme her  :D :+1:

Ikke mye kjøring med TMS'en etter at Mii kom på plass

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA