OBDLink LX og caniOn fungerer med alle modellene - de er helt like.
Det finnes andre apper også, EvBatMon og OBDZero.
Stemmer Mitsubishi i-Miev har 88 celler, og de franske 80 fra ca 2013. Eldre modeller har en annen variant battericeller, men da samme antall på alle tre.
i-Miev kan starte varme med en fjernkontroll, rekkevidden er begrenset, den er ikke mobil basert. Varmen kan bare startes når bilen står med ladekabel i.
Diesel varmer har fordeler og ulemper. Fordel er at rekkevidden blir lengre, og det blir varmt i kupeen. Det er også mulig å installere denne slik at den kan startes uten at bilen står til lading. Ulempe er at disse alltid er ettermontert. Varierer trolig hvordan monteringen er gjort hva som er mulig å styre og hvordan. Det kan oppstå feil på dem, spesielt ved kort kjøretid. Ved bruk uten at bilen er på er det fare for at 12V batteri tømmes, og en kan da ikke starte. Egentlig likt som på en fosilbil. Men, 12V lades samtidig som hovedbatteri lades, så ved en slipper å kjøre for å lade opp igjen 12V.
Batteri test - se etter store forskjeller mellom celler, når ladenivå kommer under 20%. Er en, eller noen få celler lavere enn resten vil det føre til redusert rekkevidde da bilen stopper på dårligste celle.
Se også tråden her for målinger utført på flere ulike biler:
https://elbilforum.no/index.php?topic=33622.0