Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

19 tommer TM3 Sport -hjul på TMY

Startet av Pepsipepsi, onsdag 05. februar 2020, klokken 09:39

« forrige - neste »

Pepsipepsi

Hei,
Jeg har et sett ekstra 19 tommer sport vinterhjul fra TM3. Jeg vurderer å bruke disse på min kommende TMY men er usikker på om det vil se rart ut og i tillegg vil vel de nye standardhjulene gi litt mer rekkevidde.

Jeg heller mot at dette går men hva tror dere?

lirekassa

Vil tro det går bra. Ser de selger 19" gemini til Model 3, så de burde jo kunne byttes på tvers. Blir sikkert ikke så stor forskjell på rekkevidden på vinterstid uansett - personlig synes jeg også felgene dine ser bedre ut.




ToWalkOrDrive

...men er det bekreftet at det er lik ytre diameter på dekkene på Model 3 som Model Y?
På min Model 3 Performance er det 20" og jeg ble overrasket over hvor lite gummi det er på dem. Model Y Performance får 21". Kan det virkelig være tilfelle at Model Y's Performance får en tomme mindre gummi enn Model 3, eller kan det være at ytre diameter på dekket blir tilsvarende større, slik at Model 3 hjul ikke bør brukes på Model Y...
Tesla Model Y                         2021-

tss_trd

Tipper felgene kan brukes, men av det jeg har sett av bilder av hjulene, så er dim på 20 toms 255/40. Dim på 21 tommerne tipper jeg da blir 255/35. Det gir samme rullediameter.
Så du bør nok skifte dekk til 235/50-19 eller 255/45-19. Førstnevnte er endel rimeligere og gir gjerne noe mer rekkevidde. Blir spennende å se fasiten på dekkdimensjoner. Innpress og boltdiameter er nok likt som på model 3, altså 35-40mm og 114,3mm.

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA