Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbillading kan bli dyrere – om ettermiddagen

Startet av Electric cars in Norway, onsdag 05. februar 2020, klokken 08:16

« forrige - neste »

Rosstopher

Sitat fra: z4rd på søndag 09. februar 2020, klokken 08:43
Tesla opererer med nivå 1 og nivå 2.

Nivå 2 er over 60kW hastighet og Nivå 1 er ved 60kW eller lavere. Nivå 1 er halve prisen av Nivå 2.

Prisen for Nivå 2, som er normalt ifm lading er i dag: kr 1,70,- pr. kWh.

Kilde: https://www.tesla.com/no_NO/support/supercharging

Såvidt jeg kan forstå gjelder nivå 1 og 2 kun der det er betaling per minutt, mens når man betaler per kWh er det 1,70 uansett.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

jkirkebo

Sitat fra: Rollep på søndag 09. februar 2020, klokken 05:50
Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 09. februar 2020, klokken 00:50
Nyhet noen timer gml fra tv2

Lade elbil? Her er det en skikkelig pris-jungel

Circle K har gått over til ren kWh prising og er nå på pristoppen av de norske operatørene.

50 kW hurtiglading - 4,49 kr/kWh
150 kW lynlading - 4,99 kr/kWh

Nja, jeg klarer aldri å komme så lavt ned som 4,49 per kWh når jeg lader på Fortums 50kWh-ladere. Rundt 4,90 pleier å bli fasiten, så for de fleste er nok Fortum dyrere enn CK.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Cougar

Pleier å ende på rundt 4,60 på Fortums 75kWh lader (2.00/min + 2.50/kWh)
Nå lader jeg vanligvis bare 30-80% omtrent, men da er de fortsatt billigere enn Circle K (for meg og min bil og lademønster, YMMW)
Kan forsøke i dag på 50kW-laderen deres og se hva det blir der
2019 Ioniq El + mange andre biler

Chris Neumann Ruud

Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

KjellG

Sitat fra: Amatøren på onsdag 05. februar 2020, klokken 16:46
... fortsatt lader når boliger skal varmes opp på morgenen og varmoppvarming begynner.

Som er årsaken til at det forblir dør mellom kjøkken og stue her. Kjøkkenet varmes opp til frokost, resten av huset går på nattsenkning til om ettermiddagen.

elektrolux

#35
Grafen er hentet fra Myenergi HUB og viser strømforbruket vårt siste døgn. VVB styres nå med helt enkelt tidsur og grafen viser tydelig at den er aktiv store deler av natten og noen timer midt på dagen mens strømmen historisk sett er rimeligst.

Vi har forøvrig timesbassert GE Vinterspott uten påslag og kun 9 kr i fast avgift. Ingen egenprodusert strøm, og ingen batteribank foreløpig.

Grafen er et godt verktøy for å stille maks totalt strømtrekk. Vi kan f.eks legge det til 6 kW nattestid, og ellers ladet med 1,4 kW og på den måten jevnet ut døgn forbruket.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Chris Neumann Ruud

Timesverdiene skal du vel uansett kunne se på min side hos nettselskapet ditt.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Chris Neumann Ruud

#38
Bare å klikke på søyla for min del, men det er på desktop da, ikke mobil.

Og mange nettleverandører viser deg sine egne verdier også, uten at du må gå via elhub, men det er åpenbart forskjell fra nettleverandør til nettleverandør. Skagerak nett vet jeg har eget API mot målerdatabasen som viser deg det på min side, men mange andre støttter seg på rapporterte data til Elhub i stedet.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

elektrolux

Rå energifordeling det der. For mange slike forbrukere så blir nattestrømmen dyrere en dagstrømmen. :D

Mulig jeg får tilgang til dette når Vinterspot 2020 avtalen aktiveres.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Chris Neumann Ruud

GE har en ganske god app men viser de samme dataene fra Elhub, siden de tross alt er strømleverandør og ikke nett. Lyse(gjetter) burde ha noe bedre å tilby enn bare å lenke rett til elhub :)
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Ingeniøren

Fikk nettopp melding fra min nettleverandør, Glitre Energi, at de innfører lavere nettleie mellom 22 og 06 fra november til mars. Fint med litt positivt ikke bare påslag og straff.  :+1:

Det eneste er at de innfører det fra 1 mars i år så det begynner vel ikke å virke for nærmere jul.....men mindre mars er medregnet i perioden. Regner med det ellers hadde det vel vært for dumt å komme med dette nå  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Kristian O

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 13. februar 2020, klokken 19:05
Fikk nettopp melding fra min nettleverandør, Glitre Energi, at de innfører lavere nettleie mellom 22 og 06 fra november til mars. Fint med litt positivt ikke bare påslag og straff.  :+1:
Det er bra  :+1:
Prøvde å foreslå noko lignende for min leverandør, men da kunne man visst skape nye effekt-topper på ulike plasser i nettet  :-1:
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA