Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ombygging av Buddy til LiFePO4

Startet av Afigiennai, tirsdag 04. februar 2020, klokken 22:37

« forrige - neste »

Afigiennai

Ny beskyttelse på innerskjermer laget av Isola membran.

Afigiennai

Nå det kommet en ny oppgraderings idea. Tenkte jeg å svape buddy sin Advanced motor med 3 fas Tazzari sin motor

Afigiennai


Afigiennai

#48
Boks full i skat. Motor, girkasse, kontroller og gas pedal

Afigiennai


elektrolux

Kule begge to. Utrolig spennende prosjekt.  :+1:
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Afigiennai

#51
Luksus tre ratt fra MOMO. Passer ikke til interiør, men veldig behagelig følelse

Afigiennai

#52
Statens VEGVESEN  :

Informasjon til eiere av eldre elbiler

Bytte av batterikjemi i elbil og øvrig ombygging eller endring av ladesystem, overvåking-system etc. utgjør en sikkerhetsrisiko. Slike ombygginger vil kunne innebære økt fare for brann eller eksplosjon, som videre har betydning for trafikksikkerheten. Ombygginger av elbil og endring av batterikjemi er klart underlagt kjøretøyforskriftens bestemmelser om ombygging av kjøretøy, og det skal dokumenteres av bilfabrikanten eller kompetent uavhengig laboratorie at sikkerheten er ivaretatt. Å få dokumentert en ombygging kan derfor bli kostbart, og det er noe man bør være klar over hvis man overveier en slik ombygging.


Produsent ELBIL NORGE :

ElBil Norge has made a development fleet of Buddy vehicles equipped with various forms of Li-ion battery technology. When this technology is made available commercially, existing Buddy vehicles could potentially be upgradeable to the new technology.

TEST AV LITHIUM  battery  :

https://www.youtube.com/watch?time_continue=148&v=R9xZf4p8PkQ&feature=emb_logo


https://www.youtube.com/watch?v=Qzt9RZ0FQyM


Konklusjon er at LiFePO4  batteriene er mye tryggere en bly batteri. LiFePO4 er mye trygere en LiIon











elektrolux

Lefsen fra SVV er lite pragmatisk. Mest laget for å unngå at folk holder liv i disse verneverdige elbilene.

De burde tilbudt praktiske råd og enkle regler å forholde seg til.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Afigiennai

#54
Bremsene er overhalt.
BILTEMA selge ikke oransje maling, derfor blander vi gul og rød :)


Afigiennai

#55
Ny skive og bremseklosser. Kjøpt på EURODEL


Afigiennai

#56
Ferdig.

Afigiennai

Nå kommet tid for vindusfilm.
Jeg foretrekker ganske lys utgave med litt speil.

https://www.coolbil.no/  -  du kan stole på.


Afigiennai

#58
Siste eieren bestemt til å ha buddy i svart. ( pris var 199.000 NOK i 2010)
Det finnes masse forskjelige fine farge på buddies: oransje, rød, grønn.... Hvorfor til å velge  svart for sånn spesialt bil. Skal prøve å fikse det....

Buddy-DK

Hvor er det fedt at se der stadig arbejdes og gøres noget ved Buddyerne. Og fedt det bliver delt her på forummet. Tak for alle billederne og forklaringerne, det ser godt ud!!
Hvordan har du løst med at få vist procent ladning i display'et?
Med fjedre bag har jeg på min Buddy 3D printet nye top og bundstyr og anvendt bagfjedre fra Fiat Panda. Kom til at bestille 2 for og 2 bagfjedre til Fiat Panda inden jeg vidste den brugte 4 forfjedre. Så tænkte jeg bare kunne bruge bagfjedre bagerst. Ser ud til at passe fint.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA