Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ombygging av Buddy til LiFePO4

Startet av Afigiennai, tirsdag 04. februar 2020, klokken 22:37

« forrige - neste »

Afigiennai

#30
Eksosen stripses til rame med stål strips. Jeg tror det er mer trygere løsning en bare nake rør

Afigiennai

Coulomb counter. 2 stk : en for BMS og en til kinetisk skjerm som er montert på dashboard

Afigiennai

Zivan lader av/på . Kobling på inside. Styres ved korslutning av de to ( rosa&grå) ledninger.
Det er midlertidlig løsning. Skal prøve å sjekke om mulighet for å bestile krets kort med CAN eller kort som kan støte PWM signal. Begge to muligheter er great for BMS

Afigiennai


Afigiennai

Svart kabel på på PIN5 gir digitalt speed signal. Min BMS krever dette signal

Afigiennai

Det som jeg funnet neste døgn. Signalen fra speed sensor er ganske svak. Hvis den føres videre til BMS da stopper speedometer. Jeg har koblet 27K modstander til BMS ingangen for å reduser opplastingen på giveren

Afigiennai

Her er åpningen i selve motoren som blir brukt thermogiveren. jeg ønsker å følge temperatur på motoren

Afigiennai


Afigiennai


Afigiennai


RoadRunner

Skikkelig artig å se hva du får til her!
Jeg håper å få tid til et maken prosjekt i vinter. Har ikke helt bestemt meg for hvilken jeg skal ta som utgangspunkt, om det blir bly(2008) eller NiMh-utgaven(2010).

Ser du har nytype karosseri, men var dette en bly-utgave siden du har justert høyden på fjæringene?
Jeg så for meg at det ikke er behov for endring av fjæringer på NiMh-utgaven når man setter inn Li.
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Afigiennai

#41
Stemmer det. Det har vært an bly versjon.

Skal til garasjen i dag, og skal skifte fjæringene foran igjen. De som stå nå er for lav. Ingen diskomfort med kjøring, men ønske å høge foran .

Skal ta flere bilde med mål , når jobben blir ferdig.

Afigiennai

Høyde foran 58 cm med fjæringer som er 29 cm langt

Som referance : ikke kutet fjæriger  på siden


Afigiennai

``Nye`` fjæringer kuttes på merket punkt

Afigiennai

Jeg er veldig fornøyd med resultat.
Buddy kjøres bra, den er stabilt ( som buddy kan være stabilt) .

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA