Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Læring av omgivelser under kjøring med Discover Pro?

Startet av Jumboslice, tirsdag 04. februar 2020, klokken 22:07

« forrige - neste »

Jumboslice

Hei.

Drister meg å spørre om noe jeg har lurt på en stund angående Golf GTE. Er det slik at hvis man har discover Pro-pakken så lærer bilen omgivelsene og bruker EL/bensin drivverket mest mulig effektivt? Vet ikke om dette er en myte, jeg klar iallefall ikke å finne noe informasjon om det  ::)

Jeg har har en 2018 (facelift)

gte-bjørn

Kan ikke huske å ha hørt om noe sånt, og jeg tror heller ikke det er noen kobling mellom hvilket infotainment-system du har og hvordan hybrid-systemet oppfører seg.

Jumboslice

Lurer på om det var selgeren som nevnte dette i en bisetning. Har googlet dette i noen mnd'er uten uten hell, vil anta at VW hadde reklamert greit med om det hadde eksistert...

ChristR

Jeg har også hørt noe lignende. Leste posten din og testet på vei hjem fra jobb i dag.
«Tror» jeg opplevde litt annerledes oppførsel. Blant annet mer lading i høy fart på flatmark/nedoverbakke.
Jeg sier tror da jeg ikke har fokusert mye på dette tidligere. Sjekker nærmere.
Nå:
2021 Tilhengerfeste m/TM3 LR
Før:
2018 VW Golf GTE
2020 Škoda CITIGOe iV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA