Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Taycan overrasker «alle» mht. rekkevidde!

Startet av elektro, tirsdag 04. februar 2020, klokken 20:34

« forrige - neste »

PF

Med den rekkevidden Taycan har på alle modellene så skjønner jeg ikke behovet for mer lettrullende hjul.
Egentlig ganske håpløst av rekkevidde er det kriteriet som rangeres høyest når man skal vurdere om en bil er bra eller ei.

Stikkkontakt

Om ting blir bedre uten at man kompromisser så hvorfor ikke tenker jeg.
Men usikker på om denne infoen refererer kun til Hankook Ventus S1 Evo 3 EV på 19" eller om dette dekket også kommer i andre dimensjoner. De 19-tommerne er jo ikke akkurat smashing.

Counterpointer

Som en kompis sa engang. Du kan aldri få for mye overkill Han økte fra 48 tusen watt i hjemmekinoen sin, til 56 tusen. Men så var det Norges råeste hjemmekino, både før og etter.

Noen kjører med Klima av for å øke rekkevidde på langrekkeviddebiler Noen kjører Tesla med aerokapsler Noen kjører Taycan med 19'

Uten at det er relatert til noen spesiell bil, har jeg i mange år sagt at 1000km rekkeviddd er gjenombruddsgrense. Da trenger en ikke tenke på det lengre. Vinter, regnvær, autobahn , tung henger, lav SoC når du får en uventet langtur. Det er en skog av mulige situasjoner.

Stig O

Får ikke lagt ti linken, men www.idsideevs.com har en interessant betraktning om EPA verdier på Tycan og Model S.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Rollep

Det er sikkert denne linken du tenker på https://insideevs.com/news/442245/model-s-beats-taycan-epa-rating-caranddriver/

Jeg har sett videoen tidligere. Fyren er utrolig slitsom å lytte til, nesten like ille som TeslaBjørn ;D

En masse matematiske beregninger interesserer meg fint lite all den tid praktiske tester viser at Taycan og Model S har omtrent samme effektivitet når de testes under likeverdige forhold (Dekkstørrelse/bredde, hastighet, vind, temp. osv.)

Imens alle Tesla eiere jeg kjenner sliter med å oppnå EPA rekkevidden så har jeg fremdeles til gode å ramle ned under EPA rekkevidden på min Taycan Turbo. Jeg vil sannsynligvis ikke oppleve det før jeg kjører på Autobahn og da under forutsetning av lite trafikk og ikke alt for lange strekninger med veiarbeid.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA