Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sneglefart suger strøm? Må være en feil et sted

Startet av kjbu, torsdag 16. januar 2020, klokken 20:33

« forrige - neste »

kjbu

Har i det siste lagt merke til at ved køkjøring opp en liten bakke i lav hastighet, 5-10 km/t så viser effektmeteret 10-20% pådrag.

Med 350hk tilsvarer det 35-70hk! WTF!
Det er svært mye energi for å dra bilen opp en bakke med liten stigning og tilnærmet gå-hastighet.

Må være en feil et sted
- feil måling på effektmeteret
- motorer som jobber mot hverandre og drar mye strøm

Dere andre, ta en titt på egne biler om dere opplever det samme.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

sjokomelk

Er effektmeteret nødvendigvis lineært? Speedometeret i mange Audier har en strek for hver 10km/t opp til 80, før det plutselig blir 20km/t mellom hver strek.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

kjbu

Effektmeteret viste 25% når jeg kjørte opp en bakke i kø i tilnærmet ganghastighet.

25% tilsvarer 1/4 motorkraft, altså 50-100HK et sted. Noe må være feil.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

daktari

Effektmeter, må du bruke classic-visning?
Hvordan ligger du an på forbruk og rekkevidde, bruker den mye?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA