Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

"Drift mode"

Startet av Elgolferen, tirsdag 04. februar 2020, klokken 00:12

« forrige - neste »

Elgolferen

https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-dyno-mode-how-to-drift-a-model-3-model-s

Leste denne I dag, regner med at garantien forsvinner hastig for de som velger å sette bilen i denne modusen.

AntonB

Hvorfor skulle garantien forsvinne ?

Elgolferen

Fordi det ikke er ett "tilgjengelig" valg via bilens kjøre moduser (?) jeg vet ikke selv om man mister garantien, men det skulle ikke forundre meg dersom det ikke er ment at kunder selv skal benytte seg av denne / tilsvarende moduser.

Hodetelefoner

Sitat fra: AntonB på tirsdag 04. februar 2020, klokken 00:27
Hvorfor skulle garantien forsvinne ?

Garantien kan forsvinne fordi du kan ødelegge understellet ditt på 60 sekunder.
Absolutt ingen problem!

Det røsker og river brutalt i foringer og oppheng

automat

Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq


Autowinder

TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

HCO

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Autowinder

Da er det vel ulik beskrivelse av prosedyre som har hindret det. Noen skriver venstre blinklys etter inntasting av mode og andre før. Det siste er så vidt jeg forstår riktig. Får gjøre nytt forsøk.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

1000kwh

Hvis dere aktiverer dette skjønner dere for alvor hvilke krefter Tesla leverer og hvorfor disse systemene er aktive og lite påvirkbare. Man kan jo gi full spiker på glatta og bilen porsjonerer krefter sømløst.

Sladd på asfalt er noe helt annet og ikke gøy, som man ser på videoen over..

Hodetelefoner

Antiskrens virker godt inn i dynomode. Så man får bare responsen som P bilene hadde før 
Ulemper er at garanti etc neppe gjelder på drivlinjen. Tok 2 minutter å ødelegge foringer i min bil  ;D
Blir polyuretan nå..

Vaduz

Ser sykt gøy ut! For å kunne sladde på glatta med min S må jeg sette på slip start, gassrespons normal, litt sving også gi et hardt støt på gassen. Overstyrer som f... Om man gjør det litt roligere vil 4wd bare understyre bilen med antiskrens med mindre det er ekstremt glatt. Virker dette trikset på S også?

gruffalo

Sitat fra: Hodetelefoner på onsdag 05. februar 2020, klokken 13:51
Antiskrens virker godt inn i dynomode. Så man får bare responsen som P bilene hadde før 
Ulemper er at garanti etc neppe gjelder på drivlinjen. Tok 2 minutter å ødelegge foringer i min bil  ;D
Blir polyuretan nå..

Dette høres merkelig ut. Det burde da gå an å både spinne og siden de ganske mye uten at foringer ødelegges? Det er vel friksjonen mot underlaget som begrenser kreftene understellet blir utsatt for. Hvilke foringer er det snakk om?

Mange polyforinger knirker og overfører masse veilys til karosseriet. De krever ofte vedlikehold også. Jeg ville tenkt meg om nøye om det er en daily driver. :)
E-tron 55 sportback 2022

Mondeo

Antiskrens blir helt deaktivert i Dyno mode.


Mister nok ikke garantien. Dette er en funksjon som Tesla har skrevet om, og skal hjelpe folk å kunne dynoteste bilene. Før har bilene blitt veldig forvirret av slike tester da de ikke vil gi gasss mens de står rolig, så folk har måtte koble ut sensorer å greier for å lure bilen til å gi gass. Det slipper de altså nå.

Og det går nok helt fint for bilen å leke seg litt i snøen med denne funksjonen, men det er ikke noe jeg ville brukt på asfalt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA