Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer/tips til Skistativ til 75D med glasstak

Startet av martinho89, søndag 02. februar 2020, klokken 20:10

« forrige - neste »

martinho89

Har akkurat montert originalt takstativ til min TMS 2017 75D med glasstak (ikke soltak). Stolt over det!
Kan jeg nå kjøpe hvilket som helst skistativ (ønsker ikke skiboks) fra f.eks. Thule?
Er det noen som har erfaringer/tips til gode skistativ som passer Teslas Originale takstativ?

daktari

Er det T-spor på takstativet? Jeg tror det er litt forskjellig bredde på T-skruen på Thule sine og Yakima/Whispbar sine. Du kan evnt måle. Alle stativ og bokser som støtter T-skruer kan brukes. Fint bilde under:
https://www.thule.com/nb-no/cargo-carrier/cargo-accessories/thule-t-track-adapter-697-1-_-697100
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D


KennethR

Sitat fra: martinho89 på søndag 02. februar 2020, klokken 20:10
Har akkurat montert originalt takstativ til min TMS 2017 75D med glasstak (ikke soltak). Stolt over det!
Kan jeg nå kjøpe hvilket som helst skistativ (ønsker ikke skiboks) fra f.eks. Thule?
Er det noen som har erfaringer/tips til gode skistativ som passer Teslas Originale takstativ?

Kan jeg få spørre om hva dette kostet? Jeg går ut i fra at taket må fjernes og at det må setter på noen fester? Jeg har samme bil selv og begynner å få behov for stativ med 2 lette sykler på taket, men tør ikke sugekoppløsning.

martinho89

Jeg gjorde dette selv, fulgte instruksjoner fra Tesla helt nøyaktig men taket sprakk. Må nå erstatte hele taket. Se annen post.


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA