Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ca 200km rekkevidde på Autobahn i Januar, som forventet?

Startet av vonKultom, søndag 02. februar 2020, klokken 13:03

« forrige - neste »

vonKultom

https://www.youtube.com/watch?v=vr9fzqfAOS0

200km i stede for 330 WLTP km, er kanskje som forventet når man kjører så fort i kaldt vær?
Litt skeptisk til Danmark tur med vår e-2008 når jeg ser dette  :laugh:

hemi

Tenker det er som forventet.

Husk at mange som skyter av rekkevidde på bilene sine kjører leaf fart = 20-30 under grensa i snitt.

Nedover til danmark med model 3 klarte jeg sjelden mer enn 25 mil stint før jeg måtte lade.

alda

Väntat ja, har av erfarnhet noterat att forbruket ökar KRAFTIGT om du kör 130 km/h. Här har han ju en snittfart på 108 km/h i 20 mil - inte ofta man har möjlighet till det på norska vägar!

Det som imponerar här är hur lågt förbruket är, 217 wh/km är mycket bra när snittfarten är så hög!

Tänk på att detta inte är en bil som är designad för bästa möjliga aerodynamik (som Tesla är t.ex), så detta är bra siffror.

-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

vonKultom

https://youtu.be/2iLaUNMMpnY

Ja, ser man det. Når denne youtuberen forsøker seg på å bare kjøre rundt i nærheten av Barcelona i Eco mode så går bilen WLTP distansen rimelig lett.

Sitat fra: hemi på søndag 02. februar 2020, klokken 13:13
Tenker det er som forventet.

Husk at mange som skyter av rekkevidde på bilene sine kjører leaf fart = 20-30 under grensa i snitt.

Nedover til danmark med model 3 klarte jeg sjelden mer enn 25 mil stint før jeg måtte lade.

tornaldo

Sitat fra: vonKultom på søndag 02. februar 2020, klokken 13:03

200km i stede for 330 WLTP km, er kanskje som forventet når man kjører så fort i kaldt vær?
Litt skeptisk til Danmark tur med vår e-2008 når jeg ser dette  :laugh:

Kommer jo an på hvor du bor selvfølgelig, men eksempelvis Oslo-København betyr i følge a better routeplanner ca 1 time ladestopp totalt for flere økter. Det er vel omtrent det man ville ha stoppet uansett.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Tjafsaren

Prøvekjørte e-208 nå i stad, på bykjøring og landevei med vind(bar asfalt, 8 grader med passasjer).

I kjøring i normal 70-90 km/h lå jeg i snitt 0,150-0,152 kW/km. Dette på en strekke med 80 i fartsgrense på et par kilometer.

Plass bra foran, men da tar du drastisk av bakplass, med et greit bagasjerom.
Utseendet på bilen i gul farge var skikkelig pent.

Sandstrøm

Sitat fra: Tjafsaren
Utseendet på bilen i gul farge var skikkelig pent.
[

Så en 208 i butikken (BOS) i fargen Grå Artense. Den fargen kledde bil en meget bra!

Tjafsaren

Sto en inne på klargjøringsdelen av BOS Tønsberg i fargen grå; så må si meg helt enig. Selv om jeg falt mest for oransje jeg så 2008 i.

Må si jet var positivt overrasket over demping/styring og respons selv i normal. Ikke minst støynivå i kupeen. Der i mot var standard lydanlegg shit; så det må oppgraderes/velges i noe annet :o

Sandstrøm

#8
Vurderer en  E 2008 gt, men er ikke sikker på om denne har samme lyd-annlegg som du referere til?

Tjafsaren

#9
Blir e-2008 GT/GTLine her om det blir Peugeot.

Anlegget som står vanlig i GT-line er tydeligvis ikke Focal, men i GTen av 2008 som var der hadde Focal. Så tror det er GT som her det som standard.

Sjekket Peugeot.no på 2008 GT og Focal anlegget er ikke standard men koster 10k. Sjekk prislister om du har fått disse, eventuelt prat med selger.

Sandstrøm

Tror jeg satser på GT utgaven. Kan jo velge GT-line, og legge til en del utstyr, men da er en vel snart oppe på samme pris alikevel ?

vonKultom

Er vel ikke Focal anlegg i de elektriske versjonene i følge selger på lørenskog når vi bestilte vår e2008

Sandstrøm

Sitat fra: vonKultom på lørdag 22. februar 2020, klokken 18:42
Er vel ikke Focal anlegg i de elektriske versjonene i følge selger på lørenskog når vi bestilte vår e2008
O.K. Står vel heller ingenting om hva slags anlegg bilen har i brosjyrer, prislister, etc.  eller noe på "andre forum". Nå er det ikke verdens undergang for mitt vedkommende hva slags anlegg bilen har, er vel mer opptatt av de andre kvalitetene bilen har. Har kun "prøvesittet" en 2008 GT i bensinutgave, men er jo samme bilen som E utgaven, så dette så veldig lovende ut.  Ser du har bestilt bil vonKultom, har du fått sånn ca. leveringstid på bilen ?


vonKultom

Sitat fra: Sandstrøm på lørdag 22. februar 2020, klokken 18:54
...  Ser du har bestilt bil vonKultom, har du fått sånn ca. leveringstid på bilen ?

Selger sa begynnelsen av Juni til meg. Man får tilgang til en app hos BOS som sier at "Status på bilen din er... " , og hos oss så er den fortsatt "I bestilling". Mens de neste 3 stegene er henholdsvis; "I produksjon", "På vei til deg" og "Ankommet Norge".

Sånn jeg forstår det på den hovedsakelig britiske e208 e2008 interessegruppa på facebook, så sies det fra en der at forhandlerne i storbritania ikke får inn noen e2008 for prøvekjøring før April. Blir ikke overrasket om vi ikke får den i Juni men enn så lenge så er det jo lov å håpe. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA