Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Inneholder ikke denne annonsen mye feil?

Startet av Bigdrago, lørdag 01. februar 2020, klokken 08:02

« forrige - neste »

Bigdrago

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=168906803&WT.synd_type=contact-advertiser

Det står at den har "TEKNA SPORTSLIG SKINN / ALCANTARA", men se på bildene, her er det bare trekt på et billig skinntrekk på stoffsetene.
Videre står det at den har xenon noe den ikke har
Videre står det at den har DAB noe den ikke har
Videre står det at den har rails noe den ikke har
Det står at den har facelift, men dette er jo bare 1.generasjon
Videre står det at det er en tekna, men er det det?

Jeg ser at andre norske Tekna har chrome rundtom (chromespeil og listverk), sendte en forespørsel på hvorfor denne manglet det og fikk til svar:
"Aner ikke. Kjøp en med masse chrom da vet du👍"

Selger er Gardermoen Bilsenter AS, de fremstår veldig useriøse.
Her om dagen fant jeg et annet bilfirma som hadde skrevet inn at batterikapasitet er 80kwh. Her prøver noen aktivt å lure kjøpere ved å blande motoreffekt og batterikapasitet.

Fra teksten:
"IKKE IMPORT! FACE LIFT! 2013 NISSAN LEAF TEKNA / TOPP UTGAVE MED AUTOMATGIR OG MYE UTSTYR MED LAV KM-STAND! LEVERES MED NYLIG UTFØRT SERVICE , EU - GODKJENNING TIL 02/ 2021 OG GARANTI!

MEGET PEN OG VELHOLDT BIL MED DET ALLER MESTE AV UTSTYRET PÅ PLASS ; TEKNA UTGAVE , AUTOMATGIR , CRUISE CONTROL , ORG. RYGGEKAMERA , ORG. PARKERINGSVARMER / VARMEPUMPE ( verdi ca. 27 000,- ) , PDC / PARKTRONIC , TEKNA SPORTSLIG SKINN / ALCANTARA , XENON + LED , METALLIC , STORT SOUNDSYSTEM MED FLOTT LYD , EL. VINDUER , EL . SPEIL , ORG. DVD NAVIGASJON MED STOR 16:9 FARGESKJERM , ORG . TLF SYSTEM / BLUETOOTH , RAILS , ROLLO , ALUFELGER S + V SPORTDESIGN , FJERNSTYRT S-LÅS MED STARTSPERRE , ISO-FIX , OPPVARMET RATT , CD / RDS / DAB / MULTIMEDIA , VARME I BAKSETE , CARWINGS , m . m .

Denne MÅ SEES OG PRØVES!!

KOMPLETT HISTORIKK OG LEVERES MED NYLIG UTFØRT SERVICE!"
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

z4rd

Høres meget snedig ut, og er ikke spesielt tillitsvekkende.

ANNONSETEKST I FULL CAPS LOCK VILLE OGSÅ VÆRT EN DEAL-BREAKER FOR MEG :)
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

sylwester

Det der er en japanmodell, dvs
1gen. Den kommer uten utstyrsklasser og er dermed samme som min 2012. Den har ikke skinnseter så skinntrekk er det nærmeste man kommer.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Bigdrago

Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Bigdrago

Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

leafnor

Den der annonsen fylte på mitt fordomglass fylt med kjennetegn på en uforstanden, lurende, glatt bilselger.
Nærmere svindel er det vell ikke mulig å komme uten å bli stilt til ansvar?

Beroligende å lese at den kun har hatt en eier siste år. ???

Den er prikk lik min 2012, som er en Gen1 uten varmepumpe. Min hadde også disse "originale" setetrekkene av "skinn". (Har det på baksete fortsatt). Virker som det var vanlig å kjøpe med slike trekk på setene, sett mange slike.
Positive er at den har alle 12 bars ennå, og det kan trolig stemme, for den er gått kort. Så slik sett ikke noe toskete kjøp. Det er mye bil det der.
Men skinnseter, varmepumpe, facelift som det er flashet at den har får du ikke med på det kjøpet. Dog får du bulken på høyre hjulbue med.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

sylwester

Jeg anbefaler å rapportere den som mulig svindel. Det skal ikke gå an å stp frem som seriøs med slikt.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

jkirkebo

Sitat fra: Bigdrago på lørdag 01. februar 2020, klokken 09:25
Hva er ROLLO og V SPORTDESIGN??  :o

Rollo er bagasjeromstrekk på rull, slik man kan dra ut og inn. Typisk brukt på stasjonsvogner og flerbruksbiler som f.eks Touran. Leaf har ikke rollo, den har en fast hattehylle.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

leafnor

"MED FORBEHOLD OM FEIL I ANNONSEN", står det å lese for leser som treffer på annonsering av bilen på deres egen hjemmeside.
http://billink.no/page2.php?id=3&annonse_id=249986&butikk=gardermoenbilsalg

Så med det forbeholdet er det jo  :angel: bare å dele ut syndforlatelse.
En kan jo ikke forvente alt i verden. Selv en som har livsoppholdet finansiert med salg av biler kan ha en dårlig dag på jobben. Det er jo når alt galt går verre det virkelig skjærer seg. Og her et godt eksempel på det,............... legges tvilen til grunn.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Sjalabais

Enig med andre her, CAPSLOCK annonser leser jeg ikke en gang. Det er så mange useriøse tullinger som selger bil...og Leafer er det jo mange av. :D
2012 Leaf Tekna

EV-FTW

Krom på speil osv er ikke standard på Tekna. Det er en ekstra pakke en kjøper. Kalles vel Chrome-pakke eller noe sånt. Kostet rundt 5500 kr ekstra når jeg kjøpte Leafen jeg hadde.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

sylwester

Det ser ut til at alt jeg hadde imot annonsen. Bortsett fra at det er mye store bokstaver og skriking er det ikke lengre en gen2 i følge teksten. Vi vet jo igrunn ikke om de har sakset feil. Jeg vil spekulere i at de har tekstene klare og kan ha bommet.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

leafnor

Nå beskrives bilen mer rett. Kan være han "Noen" har tipset.
Det er et bra kjøp det der på en Gen1, batteriet synes å være i god stand.
Bulk på hjulbue er til å leve med.
Ser ikke at den har DAB+ adapter (For den har nok ikke DAB som originalt). Iso-fix kan det hende den har, yten jeg har sett det på min for har slik setetrekk bak som denne bilen, og festene kan være dekt til.

Så alt i alt, nå er det så bra som en kan forvente på de jevne. En som kjøper denne tror jeg ikke kan blir skuffet, med mindre det var DAB+-radio han/hun skulle kjøpe seg :D
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA