Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Før 350 kronersgrensen forsvinner...

Startet av Tom, fredag 31. januar 2020, klokken 19:57

« forrige - neste »

Tom

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/350-kronersgrensen-fjernes/id2672150/

https://www.taptes.com/ gratis frakt.
Bestilte USB hub (230kr),vanntett setetrekk(230kr) og matt Tempered Glass. (150kr)3 separate bestillinger..

Kom med tips til andre ting/leverandører.


Sitcom

Takk for tips. Taptes har i skrivende stund salg på ladeplaten:368kr istedenfor  643kr.
Skvettlapper fra Aliexpress (tok de mest solgte). Flere har nevnt de er bedre enn de originale.
-solskjerm til taket, tenker det sammen med bobleplast/skumgummi kan være kjekt for isolasjon ved camp mode feks. Aliexpress?
-folie midtkonsoll (taptes?)
-performance pedaler ( aliexpress?)
-precut expel lyktefolie fra rpmtesla

arthur

Harrytur til Strømstad med varer kjøpt på nettet som hentes hos Poste Restante Strømstad AB?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

jkirkebo

Sitat fra: arthur på lørdag 01. februar 2020, klokken 18:16
Harrytur til Strømstad med varer kjøpt på nettet som hentes hos Poste Restante Strømstad AB?

Hvorfor betale for å bruke de når man kan bruke Posten eller DHL gratis? Jeg henter til stadighet DHL-pakker på ICA Kvantum i Strömstad, det fungerer supert.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

arthur

Flott, et enda bedre forslag og grei løsning på problemet! :+1:
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Tom

Dette var for resten av norge, som ikke har 5 til grensa...

HPF

SitatHvorfor betale for å bruke de når man kan bruke Posten eller DHL gratis? Jeg henter til stadighet DHL-pakker på ICA Kvantum i Strömstad, det fungerer supert.
Poste Restante er en tjeneste som medlemmer av UPU (Universal Postal Union) er pålagt å tilby.

Selskaper som UPS, Fedex, TNT er ikke medlem å UPU så PostNord i Sverige tar ikke imot pakker fra dem, da må Poste Restante Strømstad AB benyttes.

Deutsche Post eier DHL så pakker sendt med DHL fra Tyskland kan sikkert utleveres fra PostNord utleveringssteder men jeg er mer usikker på om det også gjelder DHL sendinger fra andre land.

Er du sikkert på at Poste Restante pakker utleveres på ICA Kvantum i Strömstad? De siste 2-3 årene har jeg hentet pakkene på PostNord Företagscenter, Prästängsvägen 17, Strömstad

jkirkebo

Sitat fra: HPF på tirsdag 04. februar 2020, klokken 03:47
SitatHvorfor betale for å bruke de når man kan bruke Posten eller DHL gratis? Jeg henter til stadighet DHL-pakker på ICA Kvantum i Strömstad, det fungerer supert.
Poste Restante er en tjeneste som medlemmer av UPU (Universal Postal Union) er pålagt å tilby.

Selskaper som UPS, Fedex, TNT er ikke medlem å UPU så PostNord i Sverige tar ikke imot pakker fra dem, da må Poste Restante Strømstad AB benyttes.

Deutsche Post eier DHL så pakker sendt med DHL fra Tyskland kan sikkert utleveres fra PostNord utleveringssteder men jeg er mer usikker på om det også gjelder DHL sendinger fra andre land.

Er du sikkert på at Poste Restante pakker utleveres på ICA Kvantum i Strömstad? De siste 2-3 årene har jeg hentet pakkene på PostNord Företagscenter, Prästängsvägen 17, Strömstad

Ja, DHL fra Tyskland hentes på PostNord-kontoret. DHL-sending fra f.eks Sverige eller Danmark henter jeg på ICA Kvantum. Det er bare å oppgi en vilkårlig adresse i Strömstad (jeg bruker Prästänsgvägen 15-17 der også) så kommer pakkene til det utleveringsstedet.

De andre, som f.eks FedEx, er verre da de fleste ikke har utleveringssteder i Strømstad men baserer seg på å levere på døra.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Autowinder

Fra toll.no: "Fra 1. januar 2020 blir toll- og avgiftsfritaket på varer under 350 kroner fjernet for alle næringsmidler og varer som har særavgift. Dette betyr at du må betale merverdiavgift og eventuell toll og særavgift fra første krone for varer som defineres som næringsmidler, særavgiftsbelagte eller restriksjonsbelagte."

Jeg har fått levert elektronikkvarer fra utlandet bestilt etter 1.1.2020 med verdi og frakt på 319kr. Ingen ekstraregning og hentet ut på posten. "Fra første krone" gjelder ikke alle varer.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

OSLflyer

Sitat fra: Autowinder på onsdag 05. februar 2020, klokken 09:49
Fra toll.no: "Fra 1. januar 2020 blir toll- og avgiftsfritaket på varer under 350 kroner fjernet for alle næringsmidler og varer som har særavgift. Dette betyr at du må betale merverdiavgift og eventuell toll og særavgift fra første krone for varer som defineres som næringsmidler, særavgiftsbelagte eller restriksjonsbelagte."

Jeg har fått levert elektronikkvarer fra utlandet bestilt etter 1.1.2020 med verdi og frakt på 319kr. Ingen ekstraregning og hentet ut på posten. "Fra første krone" gjelder ikke alle varer.

Men fra 1. april må man også betale toll og mva for elektronikk ;)


Autowinder

#11
Sitat fra: OSLflyer på onsdag 05. februar 2020, klokken 10:33

Men fra 1. april må man også betale toll og mva for elektronikk ;)
Ja, og postens fortollingsgebyr er vesentlig lavere enn aktører som DHL, UPS osv

Og Svenske postens Poste Restante-service må ikke blandes sammen med den svenske private Poste Restante tjenesten som er betalbar og har egne lokaler i bl.a. Strømstad
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA