Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2020 Ioniq bluetooth problem

Startet av goggo, fredag 31. januar 2020, klokken 15:50

« forrige - neste »

goggo


Jeg har et problem på min bil med at media enheten alltid begynner avspilling av audio fra telefonen med en gang den kopler seg til via bluetooth til bilen.
Ser ut som bilen da starter avspilling med den media appen jeg sist har brukt, og hos meg så er det alltid "Player FM" (podcast spiller)

Dette skjer selv om jeg faktisk hører på radioen i bilen, så da tømmes altså "spill senere" podcast køen min selv om jeg ikke hører noe i bilen.
Tok meg lenge før jeg forsto hvem som "stjal" podcastene mine, for å si det sånn... ;)

Telefonen er en Huawei P30 PRO med Android 10.

Ja, jeg ser at det er mulig å slå av auto-spilling idet man pairer telefonen til bilen, men dette har jeg forsøkt å gjøre flere ganger uten at det ser ut til å hjelpe.

Noen andre som har opplevet dette, eller har noen forslag til løsning?

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

LaBomba

Har akkurat samme problem med samme bil og samme mobil modell. Fant ingen løsning så langt.

goggo

Sitat fra: LaBomba på lørdag 01. februar 2020, klokken 17:46
Har akkurat samme problem med samme bil og samme mobil modell. Fant ingen løsning så langt.

Jaja, så da er vel dette straffen for å ha så fin bil og så fin mobil da :)

Det jeg gjør nå er å bare enable telefoni (ikke media avspilling) på Bluetooth settings i bilen, og så enabler jeg media avspilling hvis jeg trenger det.
Hadde vært greit å vite om problemet er i bilen eller telefonen, så håper noen med en annen telefon hører fra seg med erfaringer i denne tråden.

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

stikksaga

Jeg har en Samsung S10, og den oppfører seg ikke sånn. Medie-avspilleren i bilen fortsetter  der den slapp sist. Hvis jeg hørte på radio, så kommer den opp, dersom jeg streamet fra telefonen så kommer den opp. Så det spørs om det kan ha med telefonen å gjøre (Selv om det er en fin telefon  :))

goggo

Flott, @stikksaga, da vet vi det.
Da får vi forhåpentligvis en oppdatering fra Huawei etter hvert for å fikse dette.

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA