Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan sjekke om en Leaf har varmepumpe?

Startet av Bigdrago, fredag 31. januar 2020, klokken 14:32

« forrige - neste »

Bigdrago

Kan jeg utifra VIN sjekke om en bruktimportert 2014 leaf fra nederland har varmepumpe?

Får dette fra en sjekk av VIN:

Region:EUROPE С GROUP; Drive:2WD; EVSE EUROPE(E/F HYBRID); COLD CLIMATE; WES; RR ROOF SPOILER W/SOLAR BATTERY; W/HTD LETH(SEAT+STRG WHL)+LETH DOOR TRIM
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

kaiat

Bare Visia som mangler varmepumpe. Dette virker å være en Tekna? Den har varmepumpe.

Bigdrago

Mener jeg og. Selger som sa at den ikke har varmepumpe
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Bigdrago

Ser på en 2014 Teknamodell hvor som er importert. Selger sier den ikke har varmepumpe.
Hvor har du det fra kaiat at alle Tekna har varmepumper?
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

kaiat

Så vidt jeg vet, har alle Acenta og Tekna varmepumpe på det europeiske markedet. Noen biler mangler varme i seter og ratt samt batterivarmer, men varmepumpen skal være der. Jeg kan muligens sjekke litt i ekstra i delekataloger og tekniske manualer, men er ganske sikker på dette.

Min gjetning er at du har en lettskremt bilselger som har brent seg tidligere på å selge biler der det viser seg å mangle utstyr, og som derfor velger den sikre siden. Bilforhandleren jeg kjøpte min Leaf av, var av den ærlige sorten og gav klar beskjed om at han ikke hadde peiling på Leaf (det var den første han hadde hatt inne for salg).

Bigdrago

Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA