Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradere seter. Gen1 => Gen2.

Startet av leafnor, søndag 03. juni 2018, klokken 18:13

« forrige - neste »

leafnor

Setene i min 2012 er bedrøvelige. Spesielt sitteputene. Det ble betydlig bedre på Gen2.
Nå ser jeg at det finnes en del brukte seter å få tak på fra kondemnerte biler. Ved de passer rent mekanisk, men er det noen som vet om dette med airbag, setevarme og bryter for deteksjon at det sitter noen i setet er likt, så det bare er plug&play?
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Trekkoppbil

USA-modeller har Nissan occupant classification sensor under passasjersetet. I alle fall på 2013.

Setevarme kan mangle på europeiske biler, men det sier at det er på Leafer som er solgt nye i Norge. (I 2011 mangla det også i mange stater i USA)

Jeg har aldri sett katapult-knapp i Leafen.

leafnor

BUMP den her.
Ingen/få lest, eller ingen som vet?
Skulle tro det var play&play, men en vet jo aldri hva bilprodusenten finner på opp gjennom årene.
Og kjekt om noen viste før jeg prøvde sp jeg unngår å bli skutt ut i ren 007 stil.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

leafnor

Tror jeg har svaret selv, det er like kontakter, så rett frem plug&play. Til venstre Acenta 2014, til høyre 2012.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA