Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med å aktivere klimaanlegg fra app

Startet av Cned86, fredag 31. januar 2020, klokken 11:27

« forrige - neste »

Cned86

Noen som har en løsning på dette? , er et problem som kommer å går på min tmx fra juni 18.

Får beskjed inne på mcu at det er en Teknsik feil slik jeg ikke får aktivert camper mode osv. Og på tlf får jeg ikke til å slå på ventilasjon eller varme i setene.

Virker å være tilknyttet denne sw versjonen har aldri problemer før.


Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


Øyvind.h

Når du får den feilmeldingen - har du forsøkt å trykke på klima og deretter bare justere på kupetemperaturen i appen? Da startet forvarming på min når jeg fikk denne feilmeldingen i dag morges.
Aldri fått meldingen før, men fikk den første gang i dag på 2020.4.2 SW. Håper dette fikses asap.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Stig-Arne

Ja. Hadde det samme selv ett par ganger. Er nok en programvare glipp. Ordner seg selv etter ett par timer. Er neppe noe galt med bilen iallefall.

geear

Mange med samme problem siden 40.2.5 dessverre. Virker som enda flere har fått det nå.

https://elbilforum.no/index.php?topic=49592.0

Og for min del har jeg prøvd alle måter å slå det på, også justere temp, åpne trunk, låse opp og igjen osv.

Øggen

Dette problemet he vedvart igjennom dei siste 4 oppdateringe ej he hatt. Forferdelig synd dei ikkje greie å fikse slike irriterande bugs. Har iallefall rapportert det inn. Fikk av en eller anna grunn 2020.4.1 idag, sjøl om mange versjona etter den e komt.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Cned86

Skikkelig irriterende at det skjedde i dag, klarte seff å søle kaffi i setet i dag tidelig. Var snar å vasket det men er jo da selvfølgelig fuktig/vått. Så hadde vært genialt å kunne hatt på sete armen å byttet ut luften slik det var tørt til jeg skulle hjem fra jobb.

Har reboota mcu. Åpnet å lukket dører. Får det til å funke mens døra er på gløtt, da funker det på app også. Men med en gang jeg lukker døren helt så får jeg feilmelding på appen alt går av.



Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


THE

Det er nok ikke relatert til SW versjon. Har fått dette noen ganger den siste tiden selv, senest nå i dag. Har 2019.32.12.7, og forvarming fungerte uproblematisk til for noen uker siden.

Hjelper ikke å regulere temperatur opp ned, men alle andre funksjoner i appen virker.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Stig-Arne

Sitat fra: THE på lørdag 01. februar 2020, klokken 10:19
Det er nok ikke relatert til SW versjon. Har fått dette noen ganger den siste tiden selv, senest nå i dag. Har 2019.32.12.7, og forvarming fungerte uproblematisk til for noen uker siden.

Hjelper ikke å regulere temperatur opp ned, men alle andre funksjoner i appen virker.
En programvare feil er det uansett. For det er ingenting feil med bilen, selv om den mener det er systemfeil. Tesla fant ingen feilkoder når jeg snakket med de når jeg hadde problemet.

jokke

Feil tilbake hos meg i dag også. Er for mye tull med disse bilene

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA