Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Frakte garderobe med bagasjeluken åpen

Startet av Sandra87, tirsdag 08. september 2020, klokken 22:57

« forrige - neste »

Sandra87

Jeg har sagt ja til å frakte garderobestammer, men de er akkurat litt for lange.
Kan man kjøre med bagasjeluken litt åpen? Uten å feste stammene eller døra. Har jo ikke noe hengerfeste å feste døra i. Skal kjøre 1 km bare. Ingen oppoverbakker 🙈 Noen som har gjort dette? Eller vet om bedre måte ?

RJK

Legg noe mykt i mellom bagasjeromsdøra og garderobestammene, og fest mot festekrokene i gulvet, samt se om du finner feste i selve døra for at den ikke skal hoppe og danse. Du vil ikke ha hakk og riper i plasten på luka.


Selv fraktet jeg 2 stykk ikea Billy 204x40 på denne måten, og siden jeg ikke fant annet å feste mot døra, så brukte jeg punktet der vindusviskeren pivoterer for å holde døra fast. Noe bevegelse må du likevel regne med i humper etc, om man ikke kan stroppe døra bedre, f.eks mot innvendig håndtak eller aller helst noe metall som ikke ryker ved en kraftig hump.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Sandra87

Så det går ann å ha døra åpen 🙏 Hørte med en som har nyere BMW som sa bilen ikke vil kjøre når bakluka er åpen.

Men ja da tar jeg nok en pute eller noe å setter imellom. Og fester i festekrokene (som jeg ikke visste jeg hadde).

Takk for svar 🙂

PF

Sitat fra: Sandra87 på onsdag 09. september 2020, klokken 00:18
Så det går ann å ha døra åpen 🙏 Hørte med en som har nyere BMW som sa bilen ikke vil kjøre når bakluka er åpen.

Men ja da tar jeg nok en pute eller noe å setter imellom. Og fester i festekrokene (som jeg ikke visste jeg hadde).

Takk for svar 🙂

Det har jeg ikke opplevd på noen av mine nyere BMWer, altså at man har blitt stoppet fra å kjøre når bakluken er opp. Dørene derimot, da gikk den rett i park.

Amatøren

Opplevde at kona ikke lukket passasjerdøren ordentlig en gang (måtte flytte meg litt fort etter at hun satte seg inn) før jeg begynte å kjøre. Bilen var allerede i D. Dørlåsen var på 'sikkerhets kneppet'.

Bilen var kjørbar, men fikk ikke satt på ACC da vi kom ut på motorveien. Fikk heller ikke åpnet og smelt igjen døren (slik man kan med mekaniske døråpnere på gamle biler) i fart selv om jeg trykket på opplåsing av sentrallåsen.

Måtte faktisk av motorveien igjen og stoppe for å åpne døren og så få den helt igjen.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Orbit

Drar du et "knepp" ekstra i døråpneren, går den over i manuell modus.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Vaduz

Leie henger? Ville ikke kjørt den løsningen med ny SUV til 0.8 mill første året i alle fall:p

RJK

Kan jo hende de ikke betalte for krok, for "det har man sjeldent bruk for"...


Helt enig, hadde jeg hatt krok til å dra henger med, hadde jeg sterkt vurdert å gjøre akkurat det. På den annen side, har som regel hatt bil som svelger slik lengde med døren lukket, så dette var nesten første gang jeg har kjørt med døra åpen. Første gang med denne bilen ihvertfall.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Sandra87

Sitat fra: Vaduz på onsdag 16. september 2020, klokken 20:16
Leie henger? Ville ikke kjørt den løsningen med ny SUV til 0.8 mill første året i alle fall:p

Planen var å kjøpe bilen med hengerfeste, siden jeg syns det hadde vært veldig greit å kjøre med henger. Slippe å mase på samboer hver gang jeg skal frakte noe.

Men, det fungerte helt fint å kjøre med døra på gløtt. Og er det brått noe feil på døra, så kan jeg vel bare skrive det på lista, og si den feilen også var der når vi kjøpte den 🤣

Sandra87

Glemte skrive det , men ble bare den typen som er klargjort for hengerfeste. Fordi selger anbefalte å ta uten, pga leveringstid. Selv om det som skjedde var at vi fikk bilen lenge før estimert leveringstid

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA