Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye priser hos Circle K

Startet av Trond.m, torsdag 30. januar 2020, klokken 16:32

« forrige - neste »

sylwester

Legg merke til at jeg la ved rgnearket. Måtte lagre det som xls siden forumet ikke liker LibreOffice-filer :-(
Der kan man legge inn rabatter hvis man vil og få den oppdatert :-)
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

RJK

Takker!

Ja, den så jeg ikke når jeg svarte deg i går kveld. Den ble kanskje redigert inn i ettertid. Da ser det jo ut som GK er rimeligst selv uten rabatter for de hastigheter jeg vil oppnå med min bil, og for de med høyere hastigheter så vil det være tilnærmet hipp som happ. Med rabatter, så vil det se enda bedre ut for GK.

Det som da i realiteten er viktigst, er om det er noe forskjell på hvor "effektive" laderne er, altså om man virkelig får "toppfarten" så lenge som mulig, eller om det på en eller annen måte ikke er like effektivt over like lang periode.

Klar over at bilen først og fremst er begrensende faktor, sammen med temperatur både ute og på batteriet. Men når man leser at det muligens strupes hos enkelte/på enkelte stasjoner, så kan man jo lure på om dette virkelig er noe de trikser med. Kan jo og hende det også avhenger litt av temperatur på laderen, slik at det på en kald vinterdag slår best ut om noen nettopp har hurtigladet med høy effekt rett før man triller inn.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Arha

Sitat fra: Orbit på torsdag 30. januar 2020, klokken 19:48
https://www.maingau-energie.de/e-mobilit%C3%A4t/Autostrom-Tarif#preismodell

Har satt opp konto hos dem, ingen problemer med det. De samler opp en måneds lading, sender faktura, og trekker fra konto to uker etterpå (som koster 20 kr ekstra i min bank siden det er et Euro-trekk). De har god dekning nedover i Europa, så også greit på reise. Det følger med gratis RFID-kort som kommer i posten, og så kan en evt kjøpe ekstra RFID-brikke for nøkkelknippe dersom en vil ha det i tillegg.

(Ser at prisene på nettsiden ikke stemmer helt med hva app'en sier, men de satte prisene netopp litt opp til €0.40/kWh)
Fikk tilsendt RFID-kort fra Maingau i posten i dag, men sliter med å få lagt inn betalingsdetaljer i appen.  På hvilket format skrev du inn IBAN/BIC/kontonummer når du registrerte deg, Orbit?
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Orbit

Jeg la inn på nettsidene (og ikke i app'en) dersom jeg husker rett. IBAN som NO54 xxxx xxxx xxx. SWIFT/BIC-kode rett frem slik som banken oppgir. Kontonummer er en del av IBAN.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Roy Aasen

Maingau klarer ikke å trekke fra norsk konto foreløpig. De jobber med en betalingsløsning for Norge/Danmark.

Amatøren

#50
Kan fint ordnes med en tysk nettbank.  ;)

For eksempel N26


Har brukt minibank kortet (debit kort ikke kredittkort) i tyske butikker.

Man kan følge med på valutakursen og overføre noe av feriebudsjettet på forhånd. For eksempel med TransferWise:+1:
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Arha

Sitat fra: Orbit på onsdag 12. februar 2020, klokken 12:48
Jeg la inn på nettsidene (og ikke i app'en) dersom jeg husker rett. IBAN som NO54 xxxx xxxx xxx. SWIFT/BIC-kode rett frem slik som banken oppgir. Kontonummer er en del av IBAN.
Takker.  Fant ikke noen plass å skrive inn BIC i appen, men på nettsida gikk det greit.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Arha

Sitat fra: Roy Aasen på onsdag 12. februar 2020, klokken 15:54
Maingau klarer ikke å trekke fra norsk konto foreløpig. De jobber med en betalingsløsning for Norge/Danmark.
Da blir det nok på samme måte som New Motion, som nå er overtatt av Shell.  Jeg brukte dem en god del på Europatur sist sommer, da jeg fant at de for det meste var rimeligere enn både Plugsurfing og Chargemap.  Der hadde jeg lagt inn IBAN/BIC og skulle bli trukket automatisk.  Men på høsten kom det en mail med vedlagt faktura hvor de ba om å få betalt inn x antall kroner til en bankkonto, da de ikke hadde tilgang til å trekke fra norske kontoer ennå.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Orbit

#53
Maingau har nå også fått støtte for betaling med kredittkort. Pris i Norge er €0,40/kWh, eller snaut kr 4,50 med dagens priser (dvs ca 10% under hva CK tar for lynlading, siden det er hvor tråden startet).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

andersno

Fikk dere tilsendt RFID fra maingau automatisk når dere fikk en kundekonto der? Jeg finner ikke noe sted å bestille noe RFID kort nemlig..

DeepFu

Sitat fra: andersno på fredag 08. mai 2020, klokken 11:06
Fikk dere tilsendt RFID fra maingau automatisk når dere fikk en kundekonto der? Jeg finner ikke noe sted å bestille noe RFID kort nemlig..

Kom et kort i posten noen uker etter at jeg hadde registrert meg. Så det kommer nok automatisk.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Rollep

Sitat fra: Orbit på onsdag 06. mai 2020, klokken 15:38
Maingau har nå også fått støtte for betaling med kredittkort. Pris i Norge er €0,40/kWh, eller snaut kr 4,50 med dagens priser (dvs ca 10% under hva CK tar for lynlading, siden det er hvor tråden startet).
Takk for tipset :+1:

Har lastet ned app og registrert meg. Klarte ikke å legge inn kredittkort via appen med det gikk fint å få til på Maingau sin nettside.

Da kan man lade til 0,35 Euro/kWt på alle deres tilknyttede ladere i Tyskland og Nederland, og dem er det mange av :)

Hvis man hadde bodd i Tyskland er det ikke tvil om hvilken strømleverandør man hadde valgt, som strømkunde kan man nemlig lade til 0,25 Euro/kWt i alle Europeiske land, knallbra deal!
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Samco

Kan noen poste en link til hvor man legger in et kort på siden 😄... takk

Sør

Sitat fra: Samco på søndag 10. mai 2020, klokken 16:08
Kan noen poste en link til hvor man legger in et kort på siden 😄... takk
Ikke spesielt logisk plassert i appen. Måtte lete litt før jeg fant det:
- Gå inn i appen
- Velg profil
- Trykk på navnet ditt (gitt at du har registrert deg og logget inn)
- Velg kontoadministrasjon
- Du blir da videresendt til en nettside hvor du kan redigere betalingsinfo og brikker mm.
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

Samco


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA