Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye priser hos Circle K

Startet av Trond.m, torsdag 30. januar 2020, klokken 16:32

« forrige - neste »

Trond.m

Fra og med 6. februar 2020 vil du som registrert kunde hos Circle K Charge lade til følgende priser*:

Hurtiglading inntil 50 kW:
Kr 4,49 per kWt

Lynlading inntil 150 kW:
Kr 4,99 per kWt

Prisen på å lade hos Ionity blir 0,85 Euro pr. Kwh

Dette blir vel det foretrukne ladestedene hvis man trenger å topplade et dypfryst batteri  ;)

Daniel_0007

Vesentlig dyrere enn tesla sc men billigere enn fortum for de som lader tregt
Model 3 2019 LR Rwd

Myrvang

Bar på Fortum vesby og der mener jeg det kostet 2,50 pr kW/t. Det er jo halv pris av circle k.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Daniel_0007

Sitat fra: Myrvang på torsdag 30. januar 2020, klokken 16:52
Bar på Fortum vesby og der mener jeg det kostet 2,50 pr kW/t. Det er jo halv pris av circle k.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

det er nok no rabatterte  priser, andre priser for hurtig og lyn

Model 3 2019 LR Rwd

goggo

Blir nok litt møtevirksomhet hos Ionity i morgen  :)
Eller kanskje de er veldig fornøyd med å ha dobbel pris av Circle K og de andre så de slipper å styre med kunder og sånt, det kan jo nesten virke sånn...

mvh
HUgo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

evtronDK

Sitat fra: goggo på torsdag 30. januar 2020, klokken 17:33
Blir nok litt møtevirksomhet hos Ionity i morgen  :)
Eller kanskje de er veldig fornøyd med å ha dobbel pris av Circle K og de andre så de slipper å styre med kunder og sånt, det kan jo nesten virke sånn...

mvh
HUgo

Målet for Ionity er vel ikke drop inn kunder, men ejere af Ford, Mercedes, BMW, VAG og Hyundai/Kia som vel alle forventes (inden længe for dem som ikke allerede kan) at kunne kunne få aftale om at lade til lavere pris.....
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

goggo

Sitat fra: evtronDK på torsdag 30. januar 2020, klokken 17:48
Målet for Ionity er vel ikke drop inn kunder, men ejere af Ford, Mercedes, BMW, VAG og Hyundai/Kia som vel alle forventes (inden længe for dem som ikke allerede kan) at kunne kunne få aftale om at lade til lavere pris.....
Lade til noe lavere pris pr KWh mot å binde seg med en 12 måneders fastpris avtale  i tillegg ja :)

I Norge - i alle fall i store deler av Sør Norge - har vi heldigvis et marked for hurtiglading der det er flere aktører og en fungerende konkurranse situasjon.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Samco

Mer riktige kw priser CK har synes dette virker ok. Minuset er kansje biler som skal Max lade til 100 pga KW pris mot minutter.

Orbit

En kan lade hos Ionity til lavere priser enn det CK tilbyr. CK skal ta €0.85/kWh ved lading hos Ionity. F.eks. tar Maingau €0.40/kWh hos Ionity - uten noen form for abonnement - dvs under det CK nå legger seg på for egne ladere. Så CK har priset seg slik at det ikke er noen vits å bruke dem for betaling annet enn på deres egne ladere. Og der de står på samme lokasjon som Ionity, blir faktisk Ionity billigst dersom en områr seg litt.......
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

goggo

Sitat fra: Orbit på torsdag 30. januar 2020, klokken 19:22
En kan lade hos Ionity til lavere priser enn det CK tilbyr. CK skal ta €0.85/kWh ved lading hos Ionity. F.eks. tar Maingau €0.40/kWh hos Ionity - uten noen form for abonnement - dvs under det CK nå legger seg på for egne ladere. Så CK har priset seg slik at det ikke er noen vits å bruke dem for betaling annet enn på deres egne ladere. Og der de står på samme lokasjon som Ionity, blir faktisk Ionity billigst dersom en områr seg litt.......

Wow, takk!

Maingau har jeg aldri hørt om, du har ikke tilfeldigvis en link til mer info om dette? Er du sikker på at de godtar norske telefoner og kredittkort, har slitt litt med sånt hos noen av de andre europeiske operatørene.


mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Orbit

https://www.maingau-energie.de/e-mobilit%C3%A4t/Autostrom-Tarif#preismodell

Har satt opp konto hos dem, ingen problemer med det. De samler opp en måneds lading, sender faktura, og trekker fra konto to uker etterpå (som koster 20 kr ekstra i min bank siden det er et Euro-trekk). De har god dekning nedover i Europa, så også greit på reise. Det følger med gratis RFID-kort som kommer i posten, og så kan en evt kjøpe ekstra RFID-brikke for nøkkelknippe dersom en vil ha det i tillegg.

(Ser at prisene på nettsiden ikke stemmer helt med hva app'en sier, men de satte prisene netopp litt opp til €0.40/kWh)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Ingeniøren

Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 30. januar 2020, klokken 16:43
Vesentlig dyrere enn tesla sc men billigere enn fortum for de som lader tregt

Hvis du tror at Tesla ikke vil justere sine etterhvert, så tror jeg du må tro om igjen....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Vidar_S

Sitat fra: Orbit på torsdag 30. januar 2020, klokken 19:48
https://www.maingau-energie.de/e-mobilit%C3%A4t/Autostrom-Tarif#preismodell

Har satt opp konto hos dem, ingen problemer med det. De samler opp en måneds lading, sender faktura, og trekker fra konto to uker etterpå (som koster 20 kr ekstra i min bank siden det er et Euro-trekk). De har god dekning nedover i Europa, så også greit på reise. Det følger med gratis RFID-kort som kommer i posten, og så kan en evt kjøpe ekstra RFID-brikke for nøkkelknippe dersom en vil ha det i tillegg.

(Ser at prisene på nettsiden ikke stemmer helt med hva app'en sier, men de satte prisene netopp litt opp til €0.40/kWh)

Nå kjenner ikke jeg til Maingau noe videre, men dette er vel prisen de opererer med hos Ionity per dags dato og ikke noe man vet vil fortsette etter kommende prisøkning?

Selv har jeg brukt RFID-kort fra Newmotion (som nå er kjøpt opp av Shell) ved lading hos Ionity. De fakturerer per i dag i underkant av 80 kroner per sesjon (faktureres for øvrig i NOK), men ved direkte spørsmål til deres kundeservice hadde de ingen aning om hvilken pris som ville være gjeldende 01. februar og henviste til hva som til enhver tid stod i appen.

Om selskaper som Maingau og Newmotion vil kunne ta bortimot like lave priser på Ionity som Audi og Mercedes tar med et abonnement til 2-3000 i året er det jo særs liten sjanse for at folk er villige til å tegne disse abonnementene. Men jeg klager ikke om det skulle stemme, altså :)

evtronDK

#13
Sitat fra: Vidar_S på torsdag 30. januar 2020, klokken 21:12
Sitat fra: Orbit på torsdag 30. januar 2020, klokken 19:48
https://www.maingau-energie.de/e-mobilit%C3%A4t/Autostrom-Tarif#preismodell

Har satt opp konto hos dem, ingen problemer med det. De samler opp en måneds lading, sender faktura, og trekker fra konto to uker etterpå (som koster 20 kr ekstra i min bank siden det er et Euro-trekk). De har god dekning nedover i Europa, så også greit på reise. Det følger med gratis RFID-kort som kommer i posten, og så kan en evt kjøpe ekstra RFID-brikke for nøkkelknippe dersom en vil ha det i tillegg.

(Ser at prisene på nettsiden ikke stemmer helt med hva app'en sier, men de satte prisene netopp litt opp til €0.40/kWh)

Nå kjenner ikke jeg til Maingau noe videre, men dette er vel prisen de opererer med hos Ionity per dags dato og ikke noe man vet vil fortsette etter kommende prisøkning?

Selv har jeg brukt RFID-kort fra Newmotion (som nå er kjøpt opp av Shell) ved lading hos Ionity. De fakturerer per i dag i underkant av 80 kroner per sesjon (faktureres for øvrig i NOK), men ved direkte spørsmål til deres kundeservice hadde de ingen aning om hvilken pris som ville være gjeldende 01. februar og henviste til hva som til enhver tid stod i appen.

Om selskaper som Maingau og Newmotion vil kunne ta bortimot like lave priser på Ionity som Audi og Mercedes tar med et abonnement til 2-3000 i året er det jo særs liten sjanse for at folk er villige til å tegne disse abonnementene. Men jeg klager ikke om det skulle stemme, altså :)

Der er enkelte danskere der har oprettet en tysk bankkonto (https://n26.com/en-eu), så koster det ikke de 20 kr. hos Maingau. Jeg ved ikke om man kan oprette konto som ikke EU borger.

Jeg checkede netop prisen på Maingau app'en. Der er prisen på Ionity i Danmark €0,95/kWh + €0,10 per minut efter 60 minutters ladning og €0,35/kWh + €0,10 per minut efter 60 minutter i Tyskland. Der er tilsyneladende indført differentieret prisning på lande hos Maingau.....

Med et Audi e-tron transit bonnement kan man i øvrigt lade til DKK5,90 på Clever og Eon 50kw ladere hvilket er noget billigere end standard drop inn pris hvis det har interesse for de som kører til Danmark.
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

RJK

La inn følgende innlegg i denne diskusjonen:

https://elbilforum.no/index.php?topic=50244.30

Sitat fra: 4Matic Fanatic på torsdag 30. januar 2020, klokken 20:52
.. og der kom første oppfølgingen..

Fra og med 6. februar 2020 vil du som registrert kunde hos Circle K Charge lade til følgende priser*:

Hurtiglading inntil 50 kW:
Kr 4,49 per kWt

Lynlading inntil 150 kW:
Kr 4,99 per kWt

Hvorfor endrer vi prismodell?
Med Circle K Charge kan du nå også lade på IONITYs lynladere i Norge
Du kan nå bruke ladebrikke registrert i Circle K Charge når du lader på lynladerne til vår partner IONITY i Norge. Disse laderne gir inntil 350 kW, men merk at det er bilens batteri som styrer faktisk ladehastighet. Fra 31. januar 2020 vil prisen du betaler med bruk av ladebrikke registrert hos oss være 0,85 Euro per kWt (omgjort til NOK hvilket tilsvarer ca. 8,50 NOK). Prisen vil om kort tid fastsettes i NOK. Bakgrunnen for de økte prisene er at vår underleverandør IONITY har økt sine priser.

Kjapp regning tilsier at min bil vil koste henholdsvis 229,89 for lading 0-80 % på 50 kWh-lader (51,2 kWh * 4,49) og 255,49 for tilsvarende (51,2 kWh * 4,99) om laderen har CircleK-klistremerke på. Er det Ionity som eier den, så koster det da 435,20 (51,2 kWh *8,50) med CircleK-registrert kundeforhold.

Spørsmålet blir da om jeg heller skal stille meg på en 50 kW-lader for å spare 25,60 kr, men da få mer tid til pause/matservering men da okkupere laderen i lengre tid for biler som ikke har nytte av raskere effekt.

Men en ser jo utviklingen, så presset på myndighetene om å gjøre noe med effektprisingen (og anleggsbidraget) blir jo bare langt større, dersom man skal se dette i sammenheng med målet om 100 % elbilsalg så tidlig som 2025.

Med slike ladepriser blir det jo rimelig klart at det skal mye til for å klare målet. Ja, man kan lade mye rimeligere på hjemmelading, om man har sted å stå hvor man og kan få opp hjemmelader. For de som ikke har dette, så blir det rimelig lite incentiver for å velge elbil over ice-bil med langt bedre rekkevidde, større modellutvalg og bedre muligheter for å dra henger.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA