Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading i Oslo

Startet av ksolvik, torsdag 30. januar 2020, klokken 14:11

« forrige - neste »

ksolvik

Hei på dere.
Jeg skal på min første tur til Oslo i helgen. Som jeg ser på SC-kartet er det ingen ladere i Oslo, men på Liertoppen eller mot Lillestrøm. Hvor kan jeg lade på en hurtiglader-stasjon i Oslo ? På McDonald ? må jeg da ha en overgang for å lade ?  ( Har i dag en lader til "normal" stikkontakt , og en "blå-kabel" med blått støpsel i begge ender. +Tesla sin vegglader hjemme )
Hilsen en nybegynner på tur...  :o

z4rd

Det er bare å velge og vrake. Sjekk ladestasjoner.no.

Hvor har du tenkt å bo eller oppholde deg?
Ikke noe poeng å reise ut av Oslo for SuC. Hvilken vei kommer du fra? Går ann å lade litt opp på en SuC før byen, men er som sagt plenty av ladere.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

ksolvik

Hei, kommer til Oslo fra Kristiansand, skal være mye ved Holmenkollen. Googlet litt ekstra nå, ser at Fortum har mange ladere rundt forbi. Stikk type 2, der virker kanskje den "blå kontakt" ledningen min ?

z4rd

2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Magnus Hansen

For ordens skyld så er ikke dette hurtiglading så det trengs en del timer på å lade opp... Mest praktisk over natten hvis du er flere dagen..

THE

Selv prøver jeg å finne parkering med lading hvis jeg skal være over natta. Er det en dagstur synes jeg det er greit å lade så mye på siste superlader før byen at jeg kommer meg tilbake til superladeren igjen på hjemveien. Jeg synes det er for mye styr å finne lading kun for ladingen sin del på ukjente steder hvis det ikke er helt nødvendig.

Skal selv til Oslo ei helg nå snart, og prøver da å finne et P-hus med lading der bilen kan stå hele helga. Skal bo i sentrum, og synes også det er vanskelig å få oversikt over hvor det er mulig å finne parkering med ladeplass.

For egen del blir det vel å se om det er ledig ladeplass i Paleet P-hus kanskje, selv om jeg har hørt at det er trangt og jæ.... å parkere der med X.

Synes forøvrig at kartløsningen på 1881.no er bra til å finne ladeplasser. Bare husk å huke av for elbillading i kartmenyen.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

z4rd

Kan anbefale Vulkan P-hus ved Mathallen i Oslo.

SitatI Vulkan P-hus er det gratis parkering av elbil med strøm (3,6 kW) mellom kl 17:00 og 09:00 alle hverdager, samt kl 17:00 til 11:00 lørdag og søndag. Tilbudet gjelder for de 100 ladeplassene som er tilgjengelig. Merk at det kan bli fullt. Betaling for lading foreståes av ladeoperatøren Fortum. Mer informasjon om dette finner du på fortum.no/vulkan.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

jkirkebo

Sitat fra: ksolvik på torsdag 30. januar 2020, klokken 14:11
Hei på dere.
Jeg skal på min første tur til Oslo i helgen. Som jeg ser på SC-kartet er det ingen ladere i Oslo, men på Liertoppen eller mot Lillestrøm. Hvor kan jeg lade på en hurtiglader-stasjon i Oslo ? På McDonald ? må jeg da ha en overgang for å lade ?  ( Har i dag en lader til "normal" stikkontakt , og en "blå-kabel" med blått støpsel i begge ender. +Tesla sin vegglader hjemme )
Hilsen en nybegynner på tur...  :o

Hvis du vil lade på hurtigladestasjoner som ikke er Tesla sine må du ha CCS-adapteret. På nye biler følger dette med, de eldre må inn til Tesla for å oppgraderes. Det koster snaue 5000,- for jobb+adapter.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Jarletu

Sitat fra: ksolvik på torsdag 30. januar 2020, klokken 15:20
Hei, kommer til Oslo fra Kristiansand, skal være mye ved Holmenkollen. Googlet litt ekstra nå, ser at Fortum har mange ladere rundt forbi. Stikk type 2, der virker kanskje den "blå kontakt" ledningen min ?

Du skriver i kollen? ved stadioen?? da er det ladere rett bak skiskytterskivene (på toppen av bakken bak de, de er gratis og tror de sikkert lader med min 7kw). jer er selv ofte i kollen og pleier å koble til her, bare ha med egen type 2 kabel så funker det supert;).
2018 Tesla X 75D
2010 BMW X5 3,0D solgt høst 2018
20.08.2014 BMW I3 (Arravani Grey, Fully loaded)

daktari

Festningsgarasjen ved Akershus festning har mange type 2 sakteladere. Her må du ha med egen kabel.
Egen app for opplåsing og betaling i Oslo nå, Bil i Oslo. Det er mange offentlige ladere i Oslo.

For hurtiglading må du ha Chademo- eller CcS-adapter. Drøssevis av disse også.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA