Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisstigning?

Startet av Norse_Hansen, torsdag 30. januar 2020, klokken 04:32

« forrige - neste »

Tin

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 20. mars 2020, klokken 12:38
Sitat fra: Tin på torsdag 19. mars 2020, klokken 23:04
Sitat fra: keepitsimple på torsdag 19. mars 2020, klokken 21:36
La inn en bestilling nå grunnet kronekursen. Litt av impulskjøp..

Gjorde det samme. Performance. Etter prisøkningen på awd så diffen opp til performance verdt det for min del. Frykter den fort kan øke 50k i pris.

Regner med du er klar over at det nok blir vanskelig å få et helt lovlig tilhengerfeste til Performance-versjonen...var det viktigste av det som stoppet meg fra å velge Performance. Ble AWD Long Range......

Yes, klar over det. Er en av de som ikke bryr meg om hengerfeste. Har mer eller mindre aldri brukt ett. I tillegg har vi det på Model 3 som ble hentet ut i dag + e tron. Så uansett hvilken av de som ryker når Y kommer så har vi en bil med hengerfeste tilfelle man en eller annen gang skulle få brukt for det. Denne gangen vil jeg ha best mulig ytelser. Tror P versjonen også er altfor lavt priset, og tåler en prisøkning mer en awd. :)

Sandvika

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 20. mars 2020, klokken 12:38
Sitat fra: Tin på torsdag 19. mars 2020, klokken 23:04
Sitat fra: keepitsimple på torsdag 19. mars 2020, klokken 21:36
La inn en bestilling nå grunnet kronekursen. Litt av impulskjøp..

Gjorde det samme. Performance. Etter prisøkningen på awd så diffen opp til performance verdt det for min del. Frykter den fort kan øke 50k i pris.
Hadde bestilt en P, la nå inn bestilling på en LR også etter å ha lest dette (og funnet ut at jeg ikke ville ha 21") . Hva er årsaken til at det kan bli vanskelig med hengerfeste på P?


Regner med du er klar over at det nok blir vanskelig å få et helt lovlig tilhengerfeste til Performance-versjonen...var det viktigste av det som stoppet meg fra å velge Performance. Ble AWD Long Range......

Emlyn1971

Sitat fra: Fastlane83 på torsdag 19. mars 2020, klokken 15:53
Jeg hadde egentlig tenkt til å vente til jeg kan prøvekjøre en før bestilling, men mtp dollarkursen så reserverte jeg en i dag. Ingen stor risiko tenker jeg....
Jeg gjorde det samme, men hvor er bekreftelsen på at jeg har reservert til prisen oppgitt på hjemmesiden? Står ingen pris i bekreftelsen jeg fikk.

Bjoris

Sitat fra: Emlyn1971 på lørdag 21. mars 2020, klokken 17:11
Sitat fra: Fastlane83 på torsdag 19. mars 2020, klokken 15:53
Jeg hadde egentlig tenkt til å vente til jeg kan prøvekjøre en før bestilling, men mtp dollarkursen så reserverte jeg en i dag. Ingen stor risiko tenker jeg....
Jeg gjorde det samme, men hvor er bekreftelsen på at jeg har reservert til prisen oppgitt på hjemmesiden? Står ingen pris i bekreftelsen jeg fikk.

Du logger inn på din side på www.tesla.com og velger administrer og din bil:)

Motorwatt

-– Fra tid til annen gjennomfører vi i likhet med andre bilprodusenter prisendringer, og det er ikke noe vi har for vane å varsle på forhånd eller fortløpende kommentere. Det er viktig å understreke at vi innfrir den prisen vi har lovet kunden på bestillingstidspunktet, i tråd med vilkårene våre. En eventuell prisøkning vil derfor ikke gå utover de som allerede har bestilt, sier kommunikasjonssjef Even Sandvold Roland i Tesla.[/b]
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Topsy

Sitat fra: Emlyn1971 på lørdag 21. mars 2020, klokken 17:11
Sitat fra: Fastlane83 på torsdag 19. mars 2020, klokken 15:53
Jeg hadde egentlig tenkt til å vente til jeg kan prøvekjøre en før bestilling, men mtp dollarkursen så reserverte jeg en i dag. Ingen stor risiko tenker jeg....
Jeg gjorde det samme...

Jeg og! Vil egentlig ha X, tror jeg, men foreløpig har jeg ikke fått med meg samboer på det alternativet. Håper virkelig bilen kommer tidligere hit enn stipulert, selv om det kanskje virker urealistisk akkurat nå. Ønsker egentlig ny bil før sommeren, men kan tåle å vente til sensommer eller høsten.

Vil også ha hengerfeste, men tenker at det er lav risiko å bestille nå uansett. Om det blir prisøkning for å endre til hengerfeste så hadde den økningen kommet "åkke som". Så får jeg heller vurdere om det er verdt det når det alternativet dukker opp og prisen blir offisiell.

ryback

Jeg bestilte en nå.

Da jeg bestilte min Model3 var den ikke tilgjengelig med hengerfeste. Mens jeg ventet på levering så ble hengerfeste tilgjengelig og jeg kunne velge det for 8800 kr ekstra, noe jeg gjorde.

Hvis dette blir mulig på Model Y så betaler jeg de ekstra kronene og går for Model Y. Hvis det ikke er mulig uten å blø penger pga prisendring pga dyr dollar så avbestiller jeg.

hemi

hvorfor skal det bli vanskelig med krok på performance igjen? lastindex eller too much umph?

turfsurf

Sitat fra: hemi på mandag 23. mars 2020, klokken 11:46
hvorfor skal det bli vanskelig med krok på performance igjen? lastindex eller too much umph?
Hm, Model X P kunne jo dra full last, så det burde vel ikke være noe argument.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ToWalkOrDrive

Sitat fra: hemi på mandag 23. mars 2020, klokken 11:46
hvorfor skal det bli vanskelig med krok på performance igjen? lastindex eller too much umph?

På Model 3 så får du ikke kjøpt Performance med hengerfeste. De sier det er pga dekkene...at 20" dekk på Performance ikke tåler henger...Om det er dekkene i seg selv (som er en slags racingtype) eller at profilen er veldig lav/liten (35-profil) som gjør at dekkene får lav lasteevne vet jeg ikke. På Tesla Model Y så gjør de det tilsvarende, etter hva jeg har forstått, bare at der er alt en tomme større, sånn at 21" har 35-profil, og vil stå på Performance.

Personlig ville jeg hatt et hakk større profil (40) og heller heller hatt litt mindre hjulstøy, men gjerne Performance bremsekalippere (de store røde er så sinnsykt fine), og aller helst byttet ut fjøringen med noen som både spiser fartshumper til frokost, men samtidig er veldig gode i svinger....synes og karbonvingen bak og alu-pedaler er kjekt...og aksellerasjonen, selvfølgelig... men kan jo ikke få alt her i livet....
Tesla Model Y                         2021-

hemi

ja, lastindex

Jeg får sjekke tallene og dimensjonene, går utfra det er 4S på Y også.

turfsurf

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 23. mars 2020, klokken 13:42

Personlig ville jeg hatt et hakk større profil (40) og heller heller hatt litt mindre hjulstøy, men gjerne Performance bremsekalippere (de store røde er så sinnsykt fine), og aller helst byttet ut fjøringen med noen som både spiser fartshumper til frokost, men samtidig er veldig gode i svinger....synes og karbonvingen bak og alu-pedaler er kjekt...og aksellerasjonen, selvfølgelig... men kan jo ikke få alt her i livet....
I USA kan man jo velge å kjøpe performance med og uten PUP, merkelig nok til samme pris. Men hadde vært kjekt å kunne plukke i listen her ja, hadde klart meg fint uten 21".
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: Tin på torsdag 19. mars 2020, klokken 23:04
Gjorde det samme. Performance. Etter prisøkningen på awd så diffen opp til performance verdt det for min del. Frykter den fort kan øke 50k i pris.
Diffen er jo null og niks, spesielt hvis man skal ha større felger. Men så er det pris på forsikring og dekk å tenke på og da. I tillegg til kortere rekkevidde og evt hengerfeste begrensning.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

kirky

Ja lyst på Performance, men ikke de store felgene. Og hengermulighet. Det første kan man velge i USA tror jeg. Kjipt å låse prisen nå og så får man andre muligheter senere men prisen går da opp mye ved endring.

Dilemma dilemma..
2019 Long Range S, HW3, CCS.

kodax

Du kan jo legge inn to forskjellige reservasjoner, hvis du kan avse 15K en stund.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA