Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisstigning?

Startet av Norse_Hansen, torsdag 30. januar 2020, klokken 04:32

« forrige - neste »

trondav

Satt min i bestilling 3.1.20 med 19" felger. Natt til i går fikk jeg "gratis" nye 20" Induction Wheels. Skulle jeg satt den i bestilling i dag med samme konfigurasjon hadde prisen blitt 547.542,- mot 510.042,- som den var når jeg bestilte. Dette er en prisøkning på 37.500,- Føler nesten jeg har vunnet i Lotto :-) Tar hvertfall pristapet det første halve året ;-)

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Stark

Ser ut til at min som jeg bestilte morgenen den ble lansert ligger en del under andre sin i pris. 479k for øyeblikket. Andre som har tilsvarende?
Det gir en forskjell på over 50k mot dagens pris og gratis oppgradering fra 18" til 19".


Thob

Samme hos meg Trondav. Jeg bestilte hvit med hvitt interiør og 19 toms sommer 2019. Min pris er 509 mot 547 idag. Syns ikke noe om de nye 19 toms felgene så å bli oppgradert til 20 toms er for min del helt supert! Eneste negative er at det stjeler litt rekkevidde, men den går uansett mer enn langt nok for mitt bruk:)

Magnus Hansen

Hmm... men 479' var jo veldig billig... virker ikke ikke som du har fått den første økningen i leveringsgebyr

lirekassa

Sitat fra: Stark på søndag 02. februar 2020, klokken 12:41
Ser ut til at min som jeg bestilte morgenen den ble lansert ligger en del under andre sin i pris. 479k for øyeblikket. Andre som har tilsvarende?
Det gir en forskjell på over 50k mot dagens pris og gratis oppgradering fra 18" til 19".

Er det utklippet tatt nå eller fra du bestilte? De økte omkostningene for alle andre, så det der var jo litt rart.

xerxes

har pris på 572 her...

specs: AWD, hvit lakk , med hvite seter, FSD og 7-seter. 19" gemini wheels

regner med det blir nærmere 600' med vinterdekk , matter ++

xerxes

siden det ikke stod noe om betaling for premium connectivity på bestillingssiden eller avtalen regner jeg også med at det blir gratis for meg etter litt krangling. alle monner drar.

lirekassa

Sitat fra: xerxes på søndag 02. februar 2020, klokken 17:35
siden det ikke stod noe om betaling for premium connectivity på bestillingssiden eller avtalen regner jeg også med at det blir gratis for meg etter litt krangling. alle monner drar.

Sto det noe om at det var inkludert da?

Stark

Sitat fra: lirekassa på søndag 02. februar 2020, klokken 16:56
Sitat fra: Stark på søndag 02. februar 2020, klokken 12:41
Ser ut til at min som jeg bestilte morgenen den ble lansert ligger en del under andre sin i pris. 479k for øyeblikket. Andre som har tilsvarende?
Det gir en forskjell på over 50k mot dagens pris og gratis oppgradering fra 18" til 19".

Er det utklippet tatt nå eller fra du bestilte? De økte omkostningene for alle andre, så det der var jo litt rart.


Dette skjermbildet er tatt idag, har dessverre ingen fra når jeg bestilte.
Hvor mye var økningen i omkostningene?

lirekassa

Sitat fra: Stark på søndag 02. februar 2020, klokken 20:22
Sitat fra: lirekassa på søndag 02. februar 2020, klokken 16:56
Sitat fra: Stark på søndag 02. februar 2020, klokken 12:41
Ser ut til at min som jeg bestilte morgenen den ble lansert ligger en del under andre sin i pris. 479k for øyeblikket. Andre som har tilsvarende?
Det gir en forskjell på over 50k mot dagens pris og gratis oppgradering fra 18" til 19".

Er det utklippet tatt nå eller fra du bestilte? De økte omkostningene for alle andre, så det der var jo litt rart.


Dette skjermbildet er tatt idag, har dessverre ingen fra når jeg bestilte.
Hvor mye var økningen i omkostningene?

Litt merkelig, for prisen var høyere dag 1 enn litt etter hvert. De økte plutselig omkostningene og la på alle eksisterende bestillinger - trodde vi/jeg. Kr 11 842,- i destinasjons- og dokumentavgift og kr 2 400,- i vrakpant som nå. Husker dessverre ikke hva den var.


Rocklobster

Hvilke priser har dere med tidlige rwd reservasjoner nå?

Stark

Sitat fra: andy99 på mandag 03. februar 2020, klokken 08:26
Sitat fra: Stark på søndag 02. februar 2020, klokken 12:41
Ser ut til at min som jeg bestilte morgenen den ble lansert ligger en del under andre sin i pris. 479k for øyeblikket. Andre som har tilsvarende?
Det gir en forskjell på over 50k mot dagens pris og gratis oppgradering fra 18" til 19".
Om du ikke endret bestilling når autopilot ble standard, vil prisen være 479k. Basispris var 465k frem til aug 19 (tror jeg), så kommer oppjustering av dok.avgift til 11842kr (fra 6920kr) + vrakpant 2400 kr.

Min basispris er 488k, siden jeg tok ny konfig når autopilot ble std. Så foreløpig har du "tjent" enda 9000 kr på å sitte stille i båten.

Takk for bra informasjon! Så du mener at jeg da bestilte uten AP, og har så fått denne lagt på gratis i ettertid? Eller at jeg bestilte med AP og har så "fått tilbake" hva den kostet?
Var ganske sikker på at jeg la på AP ved bestilling, men ble usikker nå.
Den økte nyprisen skyldes vell også at svart ikke lenger er standard antar jeg.

Om denne prisen er reel burde jeg vell ta den imot og bare selge den til nypris om jeg ikke tenker å beholde den selv? Er fremdeles folk villig til å betale nypris ved å få bilen på dagen?
Har Model S nå, og tror ikke jeg kommer til å bytte den ut med denne.

lirekassa

Sitat fra: andy99 på mandag 03. februar 2020, klokken 08:26
Sitat fra: Stark på søndag 02. februar 2020, klokken 12:41
Ser ut til at min som jeg bestilte morgenen den ble lansert ligger en del under andre sin i pris. 479k for øyeblikket. Andre som har tilsvarende?
Det gir en forskjell på over 50k mot dagens pris og gratis oppgradering fra 18" til 19".
Om du ikke endret bestilling når autopilot ble standard, vil prisen være 479k. Basispris var 465k frem til aug 19 (tror jeg), så kommer oppjustering av dok.avgift til 11842kr (fra 6920kr) + vrakpant 2400 kr.

Min basispris er 488k, siden jeg tok ny konfig når autopilot ble std. Så foreløpig har du "tjent" enda 9000 kr på å sitte stille i båten.

Jeg er ganske sikker på at AP var standard før reservasjonsåpning.

Min konfigurasjon kostet 511 920,- dag 1, med midnight silver metallic kontra den inkluderte hvite basisfargen nå. Deretter endret jeg da prisene gikk ned i august 19, og da mener jeg de ikke hadde økt destinasjons- og dokumentavgift ennå.






Stark

Sitat fra: lirekassa på mandag 03. februar 2020, klokken 09:17
Sitat fra: andy99 på mandag 03. februar 2020, klokken 08:26
Sitat fra: Stark på søndag 02. februar 2020, klokken 12:41
Ser ut til at min som jeg bestilte morgenen den ble lansert ligger en del under andre sin i pris. 479k for øyeblikket. Andre som har tilsvarende?
Det gir en forskjell på over 50k mot dagens pris og gratis oppgradering fra 18" til 19".
Om du ikke endret bestilling når autopilot ble standard, vil prisen være 479k. Basispris var 465k frem til aug 19 (tror jeg), så kommer oppjustering av dok.avgift til 11842kr (fra 6920kr) + vrakpant 2400 kr.

Min basispris er 488k, siden jeg tok ny konfig når autopilot ble std. Så foreløpig har du "tjent" enda 9000 kr på å sitte stille i båten.

Jeg er ganske sikker på at AP var standard før reservasjonsåpning.

Min konfigurasjon kostet 511 920,- dag 1, med midnight silver metallic kontra den inkluderte hvite basisfargen nå. Deretter endret jeg da prisene gikk ned i august 19, og da mener jeg de ikke hadde økt destinasjons- og dokumentavgift ennå.

Video av bestillingsiden for Model Y, 14 Mars.
https://www.youtube.com/watch?v=FOGH_m9Y7FI

lirekassa

 :+1:

Og lakk kostet 12 500,- på den tiden også.

Så for de som bestilte uten AP dag 1 så har de fått dette inkludert, og kommer best ut av det.

Ellers er det jo litt dumt mtp. eventuelt hengerfeste og andre justeringer at prisen nå har gått såpass opp. Hvor dynamiske er de når det kommer til justering mot gjeldende kronekurs? Den er jo ikke akkurat fordelaktig for oss for tiden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA