Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisstigning?

Startet av Norse_Hansen, torsdag 30. januar 2020, klokken 04:32

« forrige - neste »

Ahm

Hmm likar ikkje at den byrjar å krype godt over 500.000-talet som var det eg hadde sett for meg å bruke...

batterimannen

Kjipern at 7 seter ikke kan bestilles. Betyr at det ikke kommer med det første.

Blir uansett spennende å se hvor tidlig de vil sende til Norge.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Magnus Hansen

#17
Hvis jeg har regnet riktig er Y 8.2% dyrere enn 3 i USA (Lr+AWD). I Tyskland er forskjellen 8.4%. I Norge er forskjellen 10.2%. Kanskje dette er valutabasert. I såfall kan vi vente oss en prisstigning på 3 også..

Ganske nøyaktig 9% i Sverige og Frankrike

Dieselgubben

Ikke bra.

Ca. 565.000 med krok og syv seter (og det kan heller ikke bestilles nå). Hmm, Tesla ser helt klart stor etterspørsel etter denne bilen og justerer opp prisen. Med vinterdekk 580.000 minst. Og det uten rattvarme og luftfjæring. Plutselig ble noen av de andre alternativene mer aktuell. 

telcontar

#19
Hadde også et budsjett på 500k, men når det kryper mot 550k før vinterdekk og hf, da er det uaktuelt.

Ser ut som det blir å beholde Polestar 2 bestillingen.

Magnus Hansen

10% dyrere var jo det Tesla indikerte når de lanserte bilen. Og det henger mer på greip enn den veldig lille forskjellen som lå inne en stund. Men hadde vel heller trodd de var i posisjon til å senke prisen på 3

Aksel134

Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 30. januar 2020, klokken 06:28
Kanskje vi får noe igjen for den tidligere bestillingen likevel..? Problemet er at jeg heller beholder 3 med krok enn Y uten...

Noen som vet hva som er praksis på dette? Har selv reservert når prisen var lavere, men regnet ikke med vi fikk beholde den prisen?

Magnus Hansen

Sitat fra: Aksel134 på torsdag 30. januar 2020, klokken 09:43
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 30. januar 2020, klokken 06:28
Kanskje vi får noe igjen for den tidligere bestillingen likevel..? Problemet er at jeg heller beholder 3 med krok enn Y uten...

Noen som vet hva som er praksis på dette? Har selv reservert når prisen var lavere, men regnet ikke med vi fikk beholde den prisen?

Vi har vel inngått en avtale..? Da må man lese detaljene for å se om Tesla har lagt inn mekanisme for å justere prisen. De har justert opp en gang ved å øke leveringsomkostningene. Men prisen på selve bilen var uforandret

Rocklobster

Ser ut som prisen på min bil bare øker og jeg havner lengre bak i køen. Trodde litt naivt at de ikke ville øke prisene "mine" etter reservasjon. Da var det dumt å legge inn tidlig reservasjon på rwd da. Når skal jeg lære :)

Sikkert lurt å vente til prisen på reservasjon går ned og flere options blir tilgjengelig nå.

Vi kan jo spekulere i om dette nye prisnivået også er for å få 3 til å se ut som en bedre deal lengst mulig, og at prisen vil justere seg ned når produksjonen er i full gang.

Tenker Ford og Volvo/Polestar puster lettet ut i dag.

s3xy

Blir ekstra spennende å se hva VW og Skoda legger sine mellomstore SUV'er nå....
Y'en er fortsatt bra priset sammenlignet med feks XC40

nosi1202

Har ikke bestilt, fordi jeg 1) generelt er litt skeptisk til å låne Tesla 15.000,- uten å få noe særlig igjen for det. 2) Vil bestille en komplett bil (dvs garantert hengerfeste + gjerne vinterdekk). Reelt sett er vel prisen opp omtrent 20.000,- Da jeg mener det var 12.500,- tidligere for 19" som jeg skal ha. (nå går jeg sikkert for 20" også blir det reelt sett 40.000,- dyrere) :laugh:
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

nosi1202

Og hva betyr det for specs hvis man har forhåndsreservert med 18" og det alternativet ikke finnes lenger. Vil man da få de nye 19" eller vil bilene leveres ut etter ønsket spec i bestillingsøyeblikket?
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Magnus Hansen

Sitat fra: nosi1202 på torsdag 30. januar 2020, klokken 11:01
Og hva betyr det for specs hvis man har forhåndsreservert med 18" og det alternativet ikke finnes lenger. Vil man da få de nye 19" eller vil bilene leveres ut etter ønsket spec i bestillingsøyeblikket?

Det virker som man får utlevert med 18 som bestilt i følge amerikanske forum

nosi1202

Og etter hva jeg kan se er prisen på Performance uendret, noe som gir en forholdsvis beskjeden forskjell på de to ulike modellene i øyeblikket, tatt i betraktning at man velger 20" på LR awd.
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

PionerThink

At prisen har gått opp er det ikke noe tvil om. Jeg bestilte 20/3-19 og da lå den inne med en pris på 495' ref mitt innlegg her:
https://elbilforum.no/index.php?topic=47839.msg836289#msg836289
Som jeg også skrev gikk den opp til 500' uten å gjøre noe, og det er dette den ligger inne med i dag. Går jeg derimot inn og "endrer design" nå så spretter prisen opp til 538.842,- pga økt innstegspris til 507' i tillegg til at 19'' hjul ligger inne som std i stedet for 18''.
Mulig at man kanskje ikke skal endre noe på bestillingen sin uansett her :o
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA