Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hengervekt på TMY

Startet av Øyvind.h, lørdag 14. mars 2020, klokken 21:42

« forrige - neste »

Diravi

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 15. april 2020, klokken 12:23

Du bestillte bil uten hengerfeste.

Men nå viser det seg at du kan ettermontere hengerfeste: https://www.motor.no/artikler/elbil-teslagrep-gjor-at-henger-na-kan-ettermonteres/

Fortsatt kjipe Tesla? :D

Fantastisk!

1. Saken løst.  :+1:

2. Man slipper endeløse diskusjoner av typen "Someone's WRONG on the Internet" (hva folk finner tid til...)  ;D
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Emlyn1971


Du bestillte bil uten hengerfeste.

Men nå viser det seg at du kan ettermontere hengerfeste: https://www.motor.no/artikler/elbil-teslagrep-gjor-at-henger-na-kan-ettermonteres/

Fortsatt kjipe Tesla? :D
[/quote]

Selvsagt ikke, dette er jo det vi mener var det logiske og som gavner begge parter. Jeg bestilte bil, ikke eksplisitt uten hengerfeste. Har dessuten aldri sagt at de er kjipe, men taktiske.

trondav

Dette var veldig hyggelig for oss som har bilen i bestilling :-) Nesten som tapet en bil har det første året allerede er spart inn ;-)

Øyvind.h

#123
Godt å høre. Med nesten ett år til første leveranse var det ikke noe poeng å klikke i vinkel nå :D

Jeg regnet med de ville komme med noe mtp hvor mange som har bestilt og hvor viktig det er.
Jeg bestilte bil uten hengerfeste, men med forventing om at det ville være på plass innen 2021 når biler kommer til Norge. Det ville vært unaturlig å ikke ha det klart med så lang tidshorisont og feste allerede på plass på M3.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

DagfinnN

Sitat fra: Emlyn1971 på onsdag 15. april 2020, klokken 12:58

Du bestillte bil uten hengerfeste.

Men nå viser det seg at du kan ettermontere hengerfeste: https://www.motor.no/artikler/elbil-teslagrep-gjor-at-henger-na-kan-ettermonteres/

Fortsatt kjipe Tesla? :D

Selvsagt ikke, dette er jo det vi mener var det logiske og som gavner begge parter. Jeg bestilte bil, ikke eksplisitt uten hengerfeste. Har dessuten aldri sagt at de er kjipe, men taktiske.

Bra at du ikke er kjip, men synes det er alt for mye negativt gruff fra mange. Skjønner absolutt ikke poenget med å være så negativ samt bekymre seg på forhånd.
Minner meg mye  om det som skjedde før første leveransene av Opel Ampera_e. Da var det snakk om at førersetet var vondt å sitte i. Det var ikke måte på hvordan det ble hauset opp. Noe som medførte at noen kansellerte bestillingen. I ettertid ser vi jo hvor utrolig dumt det var. Sommeren 2017 kunne de som hadde fått utlevert bil, selge den på Finn.no etter en uke med 100k i fortjeneste.
Men konstaterer at noen alltid skal bekymre seg, gruffe og lage støy.

TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Emlyn1971

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 15. april 2020, klokken 13:18
Sitat fra: Emlyn1971 på onsdag 15. april 2020, klokken 12:58

Du bestillte bil uten hengerfeste.

Men nå viser det seg at du kan ettermontere hengerfeste: https://www.motor.no/artikler/elbil-teslagrep-gjor-at-henger-na-kan-ettermonteres/

Fortsatt kjipe Tesla? :D

Selvsagt ikke, dette er jo det vi mener var det logiske og som gavner begge parter. Jeg bestilte bil, ikke eksplisitt uten hengerfeste. Har dessuten aldri sagt at de er kjipe, men taktiske.

Bra at du ikke er kjip, men synes det er alt for mye negativt gruff fra mange. Skjønner absolutt ikke poenget med å være så negativ samt bekymre seg på forhånd.
Minner meg mye  om det som skjedde før første leveransene av Opel Ampera_e. Da var det snakk om at førersetet var vondt å sitte i. Det var ikke måte på hvordan det ble hauset opp. Noe som medførte at noen kansellerte bestillingen. I ettertid ser vi jo hvor utrolig dumt det var. Sommeren 2017 kunne de som hadde fått utlevert bil, selge den på Finn.no etter en uke med 100k i fortjeneste.
Men konstaterer at noen alltid skal bekymre seg, gruffe og lage støy.

Takk for de positive oppgulpene dine (ja, for du er jo ikke negativ). Å sammenligne tilhengerfeste med forseter var relevant og et positivt bidrag. Her lærte jeg en masse.

Jeg skal selvsagt følge ditt velmente råd å prøve å ikke alltid bekymre meg, gruffe og lage støy. Heretter skal jeg bare rose leverandørene, og aldri si noe før jeg har bilen i garasjen.

REN-BIL

Emlyn, du har min fulle sympati. Så skal jeg feire med en kopp kaffe at økonomene hos Tesla verdsetter kundeverdi og gir oss muligheten for ettermontering. Jeg er også oppriktig glad for at Tesla ikke har ansatt besserwissere til å håndtere dette. Skål for Tesla som skjønner sammenheng mellom aksjonærenes interesse og kundeverdi :)

DagfinnN

Sitat fra: Emlyn1971 på onsdag 15. april 2020, klokken 14:45
Jeg skal selvsagt følge ditt velmente råd å prøve å ikke alltid bekymre meg, gruffe og lage støy. Heretter skal jeg bare rose leverandørene, og aldri si noe før jeg har bilen i garasjen.
For en drøm!
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Emlyn1971

#128
Sitat fra: DagfinnN på onsdag 15. april 2020, klokken 18:42
Sitat fra: Emlyn1971 på onsdag 15. april 2020, klokken 14:45
Jeg skal selvsagt følge ditt velmente råd å prøve å ikke alltid bekymre meg, gruffe og lage støy. Heretter skal jeg bare rose leverandørene, og aldri si noe før jeg har bilen i garasjen.
For en drøm!

Kan du egentlig si meg hva du gjør på et diskusjonsforum? Som har som drøm at alle er enige med deg eller holder seg unna?

DagfinnN

TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Magnus Hansen

Denne diskusjonen resulterer i alle fall ikke i annet enn jobb for moderator..

DagfinnN

TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

kodax

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 15. april 2020, klokken 13:18
Sitat fra: Emlyn1971 på onsdag 15. april 2020, klokken 12:58

Du bestillte bil uten hengerfeste.

Men nå viser det seg at du kan ettermontere hengerfeste: https://www.motor.no/artikler/elbil-teslagrep-gjor-at-henger-na-kan-ettermonteres/

Fortsatt kjipe Tesla? :D

Selvsagt ikke, dette er jo det vi mener var det logiske og som gavner begge parter. Jeg bestilte bil, ikke eksplisitt uten hengerfeste. Har dessuten aldri sagt at de er kjipe, men taktiske.

Bra at du ikke er kjip, men synes det er alt for mye negativt gruff fra mange. Skjønner absolutt ikke poenget med å være så negativ samt bekymre seg på forhånd.
Minner meg mye  om det som skjedde før første leveransene av Opel Ampera_e. Da var det snakk om at førersetet var vondt å sitte i. Det var ikke måte på hvordan det ble hauset opp. Noe som medførte at noen kansellerte bestillingen. I ettertid ser vi jo hvor utrolig dumt det var. Sommeren 2017 kunne de som hadde fått utlevert bil, selge den på Finn.no etter en uke med 100k i fortjeneste.
Men konstaterer at noen alltid skal bekymre seg, gruffe og lage støy.
Spot on:) Masmasmas om at Tesla aldri kom til å tillate dette, og at det var kjipt av Tesla å ikke gjøre, nå skulle man avbestille og så skulle nok Tesla få merke det osvosv..  :laugh:
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

DeepFu

Vel, jeg synes jeg husker en og annen som mente at den linja  Tesla la seg på først var den eneste fornuftige, og at alle som ikke skjønte det var fullstendig urimelige i sine forventninger. Det var jo ikke måte på hvor økonomisk og logistisk smart det var.  Så jeg antar de samme personene nå mener Tesla er idioter?? Foreløpig er jeg avventende optimist. Men de har en vei å gå før jeg vil være i nærheten av å stole på dem.

Sent fra min AGS2-W09 via Tapatalk
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA