Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lyden skrur seg ned på høyt volum når jeg spiller musikk

Startet av castortroy, onsdag 29. januar 2020, klokken 18:24

« forrige - neste »

castortroy

Hvis jeg bruker radio har jeg ingen problemer. Da spiller jeg høy musikk og trenger ikke dra volumet veldig høyt for å oppnå høy lyd. Hvis jeg spiller lyd fra spotify via mobilen må volumet nesten til topps, og når jeg nærmer meg fullt volum skrur volumet seg ned automatisk et par hakk. Dette skjer også hvis jeg regulerer volumet med mobilen. Noen som har opplevd samme?

Lapskaus

Ja, har merket det jeg også. Tror inngangssignalet er svakere og må forsterkes mer enn med radio, og da drar kansje forsterkeren for mye strøm og justerer seg ned pga overbelastning.

castortroy

Kan det være at anlegget "advarer" deg mot full guffe for å beskytte seg selv? jeg kan imidlertid overstyre den hvis jeg drar volumet over 2-3 ganger.

castortroy

Er det noen som vet hva forskjellen er på å spille av lyd fra telefonen, eller gå rett på spotify fanen i bilen? Har dette noe å si for tilkobling, lydstyrke eller kvalitet?

daggad

Jeg merket en annen ting her en dag. Satt i bilen på camp mode (jepp overnattet i bilen - helt topp !) og så på Youtube og Netflix. Når jeg åpnet døren for å hente meg en kald øhh.."brus" så justerte lyden seg ned. Men den gikk ikke opp igjen når jeg lukket bilen.
Mulig man må gå helt ut, løfte på stumpen eller åpne lukke døren to ganger.
Når jeg skrudde lyden opp igjen så virket det også som at surround var borte en god stund før den sakte kom tilbake.
Merkelig...men tviler på det var brusen sin skyld. Drakk ikke mange.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

castortroy

Kan bilen ha gått i entry mode, og har det noe å si for lyden?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA