Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leafen i skogen / høy vekt

Startet av Sjalabais, onsdag 29. januar 2020, klokken 11:33

« forrige - neste »

Sjalabais

Jeg har ikke lenger en bil som er egna til å hente ved i skogen, så Leafen får duge. Den har kun 365 kg nyttelast. Er det noen som har kjørt en slik bil tyngre? Min gamle minivan kunne ta 700 kg, men på det meste hadde jeg nok  enda litt mere ved i han. Jeg er usikker på om det er spesielle hensyn å ta med elbilen? Her er det kun snakk om noen få kilometer stort sett på grusvei, men det er bratt og håndbrekka slet med bare totalt ca 300 kg vekt i bilen i går.
2012 Leaf Tekna

offpist

Jada, jeg har hatt 600 kg i bak i Leaf`n jeg.
(Batteri moduler fra E-Up og Leaf)
Men det betyr ikke at det er bra ;)

E-Golfen takler det dårligere, der bunner bakdemperne ut med den type vekt.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Powerflux

Lastet opp Leafen med 1200 kg betongsekker :-X
La ned setene og stablet møysommelig bakover, de siste sekkene ble lagt på gulvet foran.
Demperene bak var fullstendig bunnet ut, ikke antydning til fjæring i det hele tatt!
Bremsene ble helt forandret, fungerte egentlig helt greit men måtte trykke vesentlig hardere.

Hadde litt vondt av kjerra da men den skal brukes/misbrukes for alt den er verdt. Ikke at man skal gå inn for å ødelegge den for bruksverdien er helt super den men misbruker heller Leafen enn Teslaen eller Konaen :+1:
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Sjalabais

Oisann, dette hørtes mer ut som sprell jeg kunne ha funnet på som ungdom. Men da er Leafen altså bare en "normal" bil til dette formålet.
2012 Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA