Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som vet hva Fortum mener?

Startet av Panduck, tirsdag 28. januar 2020, klokken 08:50

« forrige - neste »

Panduck

I en annonse sier Fortum at man kan "slutte å beskymre seg for ladekø" med deres Fortum 360 abo. Her får man "sanntidsvisning av om ladere er opptatt eller ikke". Her er det altså å ha fortum strøm hjemme og mnd pris fra 29kr for... hva?

Skal fortumkunder få "prioritert tilgang til ladere"? Skal sanntidsvisning kun være for fortum kunder? Nei, fortum har ikke svart på spøsmål om hva dette betyr.

xyzzy

Sitat fra: Panduck på tirsdag 28. januar 2020, klokken 08:50
I en annonse sier Fortum at man kan "slutte å beskymre seg for ladekø" med deres Fortum 360 abo. Her får man "sanntidsvisning av om ladere er opptatt eller ikke". Her er det altså å ha fortum strøm hjemme og mnd pris fra 29kr for... hva?

Skal fortumkunder få "prioritert tilgang til ladere"? Skal sanntidsvisning kun være for fortum kunder? Nei, fortum har ikke svart på spøsmål om hva dette betyr.

I tillegg kan man vel si at selv om man vet om køen, betyr ikke at man ikke bekymrer seg for den... Pluss at man jo uansett ikke vil vite hvor mange som står og venter?

Sølve

Fortum har signert en avtale om å selge majoriteten av sitt nettverk av offentlige ladestasjoner for elbiler, Fortum Recharge AS, til Infracapital, en del av M&G Plc. Recharge er Nordens største operatør av ladestasjoner for alle typer elbiler. Selskapet eier nær 1300 offentlige ladestasjoner og driver ytterligere 1400 ladestasjoner i Norge, Finland og Sverige. Etter transaksjonen vil Fortums eierandel i Recharge være 37 prosent. https://www.fortum.no/media/2020/04/fortum-selger-deler-av-ladevirksomheten-bygge-fremtidens-infrastruktur-og-ladetjenester-elbilister
Bergen

RJK

Det er vel like greit å slå fast at det ER penger i å bygge ladeinfrastruktur og selge strømmen dyrt til oss elbilister.

Kanskje ikke skrekkelig mye nå, men kostnadene er vel kanskje overkommunisert, mens inntektene derimot er underkommunisert. Enda bedre blir det etterhvert som det blir flere og flere elbilister, så da kjelder det å få de beste lokasjonene der det vil være mange som trenger lading.

De mer landlige områdene bygges ikke raskere enn nødvendig, for likevel å kunne si man bygger over hele landet.

Ihvertfall min utledning av det som skjer.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Lars C. Krogenæs

Eller er det omvendt? Hvorfor vil Fortum dele på kaken med en partner, hvis kaken er så god? Kan være Fortum tviler på kommende inntjening og må redusere risikoen?
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

RJK

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 27. april 2020, klokken 19:36
Eller er det omvendt? Hvorfor vil Fortum dele på kaken med en partner, hvis kaken er så god? Kan være Fortum tviler på kommende inntjening og må redusere risikoen?

Eller kan det være at de med å samarbeide med en partner, kan få fotfeste i et enda større marked. Det gjelder å komme inn i flest mulig markeder, uten å ta alt for stor risiko. Da trengs det finansielle muskler.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA