Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

VW eGolf (24kWt) 2015 - Forvarming uten tilkoblet strøm

Startet av AndersT2, mandag 27. januar 2020, klokken 08:46

« forrige - neste »

AndersT2

Noen som vet hvor man får stilt på dette i bilen, og ikke Appen?

Jeg har hatt bilen i rett over 4 år nå, og har testet den funksjonen i appen flere ganger uten at det har funket.

Bestemte meg nå for å droppe appen, gidder ikke lenger betale 1000,- for en relativt dårlig app, og heller teste uten en stund.

Men plutselig i dag så kjøre forvarmingen uten at jeg hadde i ladekabelen, men finner ikke hvor det kan stilles i bilen.

Har forvarming innstillinger hjemme og på jobb når kabel er i.



Den funksjonen, samt innstilling av temp ved forvarming er 2 ting jeg ikke har funnet i selve bilen, kun i Appen. (Har 28 grader om vinteren, og får nå ikke justert ned til kjøling om sommeren)

ChristR

Nå har jeg en litt nyere GTE, men jeg kan i alle fall endre det i bilen.

Jeg går til:
Car > E-Styring > Innstillinger (øverst til høyre) > Huker av for "Klimaregulering via batteri"
Nå:
2021 Tilhengerfeste m/TM3 LR
Før:
2018 VW Golf GTE
2020 Škoda CITIGOe iV

Oddaa

Sitat fra: ChristR på tirsdag 28. januar 2020, klokken 14:57
Nå har jeg en litt nyere GTE, men jeg kan i alle fall endre det i bilen.

Jeg går til:
Car > E-Styring > Innstillinger (øverst til høyre) > Huker av for "Klimaregulering via batteri"
Hørtes veldig kjent ut.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

AndersT2

Sitat fra: ChristR på tirsdag 28. januar 2020, klokken 14:57
Nå har jeg en litt nyere GTE, men jeg kan i alle fall endre det i bilen.

Jeg går til:
Car > E-Styring > Innstillinger (øverst til høyre) > Huker av for "Klimaregulering via batteri"

Har din bil skjerm lik den i det vedlagte bildet? Det er slik min er, og har ikke funnet det når jeg har vært der inne. Men skal sjekke igjen.

ChristR

Jeg har 8", så enheten er litt annerledes.

Jeg googlet kjapt og tror du skal finne frem til samme meny.

1. Trykk Car
2. Trykk på e-styring/e-manager på den nederste linja:

3. Trykk på innstillinger/ basic settings øverst til høyre:


Da skal du være inne på menyen hvor du kan endre dette.
Jeg tror at tenningen må være på når du endrer dette.
Nå:
2021 Tilhengerfeste m/TM3 LR
Før:
2018 VW Golf GTE
2020 Škoda CITIGOe iV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA