Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Løsning på vond sete

Startet av chriso89, lørdag 25. januar 2020, klokken 23:50

« forrige - neste »

Pew

Har aldri opplevd noe sånt, hverken i Leafen eller andre biler. :P Syns setene er gode jeg.

Joltus

Ja med så utrolig rævva dårlige seter som det er i leafen er eg veldig glad både eg og kona sitter som kongelige i den. Langtur er komfort!

Marius Kotsbak

2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

chriso89

Jeg har prøvd øverste.  løste ikke noe.  problemet for min del er at korsryggen presse sfor mye inn. for mye foring der rett og slett så løsningen min var å sitte på en sovepute.  det funket

har prøvd midterste linken (annnen versjon) uten hell og den siste linken har jeg på postkontoret nå så skal teste den i morgen.

men løsningen er nok å sitte høyere

Marius Kotsbak

Ah ok, da kan det høres ut som du har motsatt problem av det jeg har. Da er kanskje en pute å sitte på en bedre løsning.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

chriso89

om du bor nært drammen kan du sikkert få kjøpe puta mi til bedre pris

Marius Kotsbak

Trondheim her, så litt stor og dyr å sende. Du får legge den ut på finn. Tror jeg plukker opp en på Biltema og tester med først.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

Hideyowife

Noen grunn tio at ingen vurderer å bytte selve setet? Vi har en 2015 Leaf med Skinnseter. Komfort finnes ikke og jeg vurderer å bytte setene foran. Sliter med å finne ut hva som faktisk passer bilen og evt type feste i gulv så bilen fortsatt går gjennom EU kontrollen.
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Marius Kotsbak

Hmm, det er jo en idé, men har du peiling på hva et sete kan koste? Det måtte isåfall vært et med elektrisk justerbar korsryggstøtte, samt varme i sete i behold.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

jabe1807

Er det noen som har skiftet sete i Leafen? Sliter med at det er for kort sittepute, så det blir dårlig støtte under lårene.

Bombus

Aldri hatt problem med å kjøre i Leifen. Ikke behov for puter eller ekstra polstring av verken seter eller midtkonsoll(som smerter mange) for å komme fra A til B.
2018 Nissan Leaf

hemi

De fleste? har vel løst det ved å ikke kjøre leaf

Bombus

Hvor mange Leaf er solgt i Norge sa du?
2018 Nissan Leaf

Hideyowife

Sitat fra: Marius Kotsbak på mandag 13. juli 2020, klokken 08:15
Hmm, det er jo en idé, men har du peiling på hva et sete kan koste? Det måtte isåfall vært et med elektrisk justerbar korsryggstøtte, samt varme i sete i behold.

Har bare  sett på seter fra dagens generasjon Leaf fra vrakhandel. Men ingen kan svare meg på om festene passer i den gamle bilen
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA