Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Norsk tilpasset Tesla fullskjerm video

Startet av kj, lørdag 25. januar 2020, klokken 21:52

« forrige - neste »

Kenneth Frantzen

Sitat fra: Kjettern på onsdag 08. april 2020, klokken 15:54
Dette funker ikke lenger etter siste update. Noen nye tips om hvordan man kan få til fullskjerm?
Virkar stadig her. 2020.12.5.

magnetic

Sitat fra: Kjettern på onsdag 08. april 2020, klokken 15:54
Dette funker ikke lenger etter siste update. Noen nye tips om hvordan man kan få til fullskjerm?

hvis du oppretter en youtube konto, så kan du trykke iconet ditt oppe til høyre, velg kanalen din og velg info
så kan du legge inn din startside, og bruke linken i denne tråden, så burde fullskjerm virke.

Kjettern

Sitat fra: Kenneth Frantzen på lørdag 11. april 2020, klokken 15:53
Sitat fra: Kjettern på onsdag 08. april 2020, klokken 15:54
Dette funker ikke lenger etter siste update. Noen nye tips om hvordan man kan få til fullskjerm?
Virkar stadig her. 2020.12.5.

2020.12.5? Trodde 2020.8.3 var nyeste.. Funker i hvert fall ikke her, men takk for tips om YouTube. Synes det er rart hvordan tesla slipper updates. Ikke fikser de problemene med Spotify og småbugs, men fjerne en ting som faktisk var bra, det klarer de..
Model 3 LR 2019 Sort
Model 3 P 2021 Blå

Doff

Dersom det funker for andre på versjon 2020.12.5, og du har 2020.8.3, så er det neppe Tesla som har fjernet noe som "faktisk var bra".
Tesla Model Y (2021)                   2021-
VW e-Golf (2019)                        2022-

z4rd

De fjerner ikke en slik funksjon spesifikt. De gjør utbedringer og ulike endringer i programvaren, og da kan slike trade-offs fort bli med i dragsuget. Betyr ikke at det ikke finnes en vei utenom nødvendigvis. Nå snakker jeg på generelt grunnlag...

Spotify har jeg ikke hatt problemer med på leeenge. Ikke i 2020 iaff. Kanskje du bør få sjekket din bil. Restart, logg av/på Spotify, oppdater bilen osv. Noen har hatt hell ved språkbytte i menyen. Men tror det primært skyldes en ordentlig reboot og ikke soft-reboot. Prøv en Power Down før du kontakter Support iaff.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Kjettern

Sitat fra: z4rd på søndag 12. april 2020, klokken 12:18
De fjerner ikke en slik funksjon spesifikt. De gjør utbedringer og ulike endringer i programvaren, og da kan slike trade-offs fort bli med i dragsuget. Betyr ikke at det ikke finnes en vei utenom nødvendigvis. Nå snakker jeg på generelt grunnlag...

Spotify har jeg ikke hatt problemer med på leeenge. Ikke i 2020 iaff. Kanskje du bør få sjekket din bil. Restart, logg av/på Spotify, oppdater bilen osv. Noen har hatt hell ved språkbytte i menyen. Men tror det primært skyldes en ordentlig reboot og ikke soft-reboot. Prøv en Power Down før du kontakter Support iaff.

Altså Spotify fungerer men det er buggy og laster f.eks ikke inn alltid når det er dårlig dekning osv. Det er heller ingen egen shuffle knapp som starter en spilleliste slik det er i Spotify. Hele greia virker egentlig litt amatørmessig med tanke på at Spotify har en veldig god api. Og jo, jeg tipper de har fjernet denne funksjonen fordi det egentlig ikke skal gå an å se annet enn Netflix, YouTube og Twitch i fullskjerm. Var en såkalt exploit som de bare måtte patche da det sikkert er "fare" for sikkerheten.
Model 3 LR 2019 Sort
Model 3 P 2021 Blå

Kenneth Frantzen

Sitat fra: Kjettern på søndag 12. april 2020, klokken 11:04
Sitat fra: Kenneth Frantzen på lørdag 11. april 2020, klokken 15:53
Sitat fra: Kjettern på onsdag 08. april 2020, klokken 15:54
Dette funker ikke lenger etter siste update. Noen nye tips om hvordan man kan få til fullskjerm?
Virkar stadig her. 2020.12.5.
2020.12.5? Trodde 2020.8.3 var nyeste..
12.5 ja. Virka på 8.3 og.

jlan

Det er flere alternative måter å gjøre det på. Hvis en tar opp youtube i underholdning, og prøver å logge på (noe som ikke fungerer for meg), så kommer det opp hjelp (eller help) nederst. Klikk på den og deretter på feltet med 3x3 prikker oppe til høyre. Inni der finner en google search.

Ang. google pålogging  så finner browseren login navnet mitt, og ber meg verifisere at jeg er meg, men så kommer det opp et nytt vindu. Jeg får hverken mulighet til å legge inn en annen bruker eller passord.

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

olekvi

Sitat fra: jlan på søndag 12. april 2020, klokken 17:36
Det er flere alternative måter å gjøre det på. Hvis en tar opp youtube i underholdning, og prøver å logge på (noe som ikke fungerer for meg), så kommer det opp hjelp (eller help) nederst. Klikk på den og deretter på feltet med 3x3 prikker oppe til høyre. Inni der finner en google search.


Om du bruker webbrowseren og logger inn på f.eks plex.tv eller et annet "videonettsted" hvor du kan logge inn med Google / YT-kontoen din så blir du også logget inn i Youtube i bilen.  Irriterte meg veldig at jeg fikke reklame på YT, så fornøyd da jeg fikk til dette.
'19 TM3P

jlan

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Tuxedo

Må bare bumpe denne tråden, siden jeg ikke oppdaget den før i dag, og det gjelder sikkert flere. Linken fungerer fremdeles strålende. Holy shit så genialt! Funker også for S og X med vertikal skjerm.

AlexØ

Den burde nok oppdateres litt.

HBO Nordic hard blitt HBOMax
dPlay have blitt Discovery+
TV2 Sumo er blitt TV2 Play
T-We linken funker ikke (for meg hvertfall)
CanalDigital GO har blitt Allente
Get har blitt Telia Play

Og så mangles da selvsagt
Disney+
Paramount+
Apple TV+




jlan

Det er jo bare å lage sine egne linker på dette formatet:

https://www.youtube.com/redirect?q=https://www.hbomax.com/

Så kan en publisere de på en webside som en kan lese i bilen.

Det kan være så enkelt som å legge linkene i en e-post til seg selv som en åpner f.eks. i gmail i browseren i bilen. Så kan en bare lagre bokmerke for den spesifikke e-posten.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

jlan

Jeg måtte bytte skjermspråk til engelsk i dag for å få TV på full skjerm. Byttet tilbake til norsk og da funket det fortsatt.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA