Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla-eiere liker ikke egenkapital

Startet av Krantz, fredag 24. januar 2020, klokken 23:22

« forrige - neste »

1000kwh

Sitat fra: Rosstopher på torsdag 21. mai 2020, klokken 07:33
Sitat fra: hELgenen på torsdag 21. mai 2020, klokken 00:17
Derimot synes jeg det er helt forkastelig med slike lokketilbud med nesten gratis lån en gitt begrenset periode. Det oppfordrer til ekstrem bruk og kast,hvilket ikke er bra i det lange løp.

Denne skjønte jeg ikke. Om man har kjøpt bil til mange hundre tusen så kaster man vel ikke bilen bare fordi lånet var billig?
Kanskje man selger og kjøper neste «kampanjebil» :)

hELgenen

Er det lite kostnader forbundet med lån er det selvfølgelig lettere å forbruke mer. Mer forbruk vil medføre raskere omsetning og kortere levetid på produktet. Ingen gidder å kjøpe en godt brukt model x om månedskostnaden er omtrent det samme som for en ny.  Dermed "forbruker" man kanskje flere biler og levetiden går ned. Det er som vaskemaskiner,tv osv...er det billig nok bytter folk oftere enn strengt tatt nødvendig. Bra for økonomien,men på sikt forbrukes kanskje mere natur enn godt er...

Øyvind.h

En ny elbil vil i det minste erstatte en fossilbil med tiden :)
Hvorvidt levetiden på en elbil er kortere eller lenger enn en fossilbil er jeg usikker på?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Vaduz

Folk kaster jo ikke fine biler pga kampanjerente? Presser bare bruktbilpriser ned, men folk kommer ikke til å skrote gamlebilen allikevel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA