Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.4

Startet av kodax, fredag 24. januar 2020, klokken 22:39

« forrige - neste »

kodax

Mye greier i den kinesiske versjonen, men kan se ut som det eneste nye på vår side avkloden er "Additional Vehicle Information".


https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2020-4-anything-new.182948/page-2
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

emmern

De burde definitivt ha en stuff for geeks som det er på mye annen software. De kan legge inn videospill men de greier ikke å vise tall fra BMS osv?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Kim-

Sitat fra: emmern på fredag 24. januar 2020, klokken 22:43
De burde definitivt ha en stuff for geeks som det er på mye annen software. De kan legge inn videospill men de greier ikke å vise tall fra BMS osv?
Tror nok ikke det står på at de ikke greier det, men de vil ikke.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Klykken

Trenger ikke mer spørsmål fra bekymrede eiere, antar jeg. "The less you know..."
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

emmern

Den kan jo bare være begravd. Pointet er at man skal slippe å surre med OBD II.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Toalmar

Ser på TeslaFi at denne versjonen kom til en S75D i går.
Er vel ikke så mye endringer foruten info om hvilken HW du har og om du har FSD for oss kanskje.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

xerxes

Mest interessert i evt forbedringer på autopiloten. Litt dårligere på siste update 2019.50.7) synes jeg - mer slingring utover linja i skarpe svinger, mistet god nedbremsing før svinger, men den kjører veldig stabilt så lenge g-kreftene ikke blir for høye til sidene. Også tilbakegang på off-ramp; den vingler faretruende mye når den kjører inn til sida, var bedre på det før. Generelt er den mer intelligent og visualiseringene er mye bedre enn før. To skritt frem og ett tilbake, i guess. Håper 2020.4 røsker opp i det som har regregert og tilfører ytterligere forbedring på generell kjøring. Forresten er den også langt bedre på landevei enn før (minus krappe svinger), klarer flere veier uten midtlinje, er raskere på å tilby autopilot, og virkee dessuten mer responsiv på å "dodge" unna motgående biler som kjører for nærme.

Noen med samme/andre erfaringer?

Blir artig å få ny update snart, har vært en lang tørke nå som de måtte hindre lekkasjer om det nye Model-S interiøret. Trådløs lader er forresten offisielt nå bekreftet på S/X.

geear

#7
Krysser fingrene for bedre AP (som før 40.2.5), batterivarming (mangler ved forvarming) og forvarmingsbug (feiler 1 av 4-5 ganger, og de gangene den feiler så nytter det ikke p bare prøve på ny)...

xerxes

oppvarming funker som snus her, var en av de nyeste updatene som bugget litt i starten pga overloadet server, men 50.7 har vært stabil som et hus her. men ser greia må på vintern, håper det ordner seg snart :)

cra

Sitat fra: emmern på søndag 26. januar 2020, klokken 11:36
Den kan jo bare være begravd. Pointet er at man skal slippe å surre med OBD II.

Er vel ikke mer begravd enn at du må ha riktig service-kode for å få det opp? I samme menyen som du kan taste passord 007 for å gjøre bilen på skjermen om til James Bond sin undervannsbil?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

emmern

Fikk 2020.4.1.
Mer ghost braking, ping pong er den samme, mer take over immediately
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

tibber73

Sitat fra: emmern på tirsdag 28. januar 2020, klokken 11:21
Fikk 2020.4.1.
Mer ghost braking, ping pong er den samme, mer take over immediately
Takk for super info.
Hvordan er det med å følge bilen foran? Masete eller smooth? (husker hvor ille 2019.8.4 var)
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Baldrian

Sitat fra: tibber73 på tirsdag 28. januar 2020, klokken 13:14

Hvordan er det med å følge bilen foran? Masete eller smooth? (husker hvor ille 2019.8.4 var)
Sakker fortsatt av for tidlig og blir liggende unødvendig langt bak.

sjokomelk

Da ser jeg 2020.4.1 rulles ut til mengdene i følge TeslaFi sin Software Tracker. Jeg fikk den i morges før jeg dro på jobb.

Ser det er mye som jeg med MCU1 fikk først nå. Kan ikke si jeg hadde tilgang til SMS eller "lagre-dashcam-ved-tut" i 2019.40.2.5. Eller er det bare jeg som er n00b og ikke følger med i timen? :o
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

JorEl

Den "tute-knappen" har vi vel fått ved den siste, eller den nest siste, SWen. sjokomelk er ikke noob :+1:

Jeg fikk også ..4.1 og er fornøyd om ting blir bedre, litt etter litt. Gjerne 2 skritt frem og ett tilbake, så lenge SWen kommer hele tiden :) Tesla er gøy!!
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA