Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ampere styrke ved type 2 hjemmelading??

Startet av My2cents, torsdag 23. januar 2020, klokken 21:10

« forrige - neste »

My2cents

Har en I-Pace leiebil som jeg skal lade hjemme på min Tesla ladeboks som jeg bruker til min e-Golf og Tesla. Siden jeg ikke finner noen måte å styre ampere styrke i menyen som VW og Tesla har, er det noen som vet hvor mange ampere den da lader på? Til info har jeg 32A sikring på 1 fas ledning. Skulle gjerne skrudd ned til 10A....

Tellus

I-Pace vil trekke alt den kan opp til 32A.  Hvis du ikke vil trekke mer enn 10A kan bruke schukokabelen hvis du har en et vanlig støpsel.

My2cents

Sitat fra: Tellus på torsdag 23. januar 2020, klokken 21:15
I-Pace vil trekke alt den kan opp til 32A.  Hvis du ikke vil trekke mer enn 10A kan bruke schukokabelen hvis du har en et vanlig støpsel.

Oh lord - dette var dårlige nyheter. Trodde i en bil til nærmere en million at det var mulig å justere styrken. Da er det nok best jeg haster ut og avbryter ladingen dessverre. Schuko har jeg ikke ladet med på et par år hjemme....

My2cents

Sitat fra: My2cents på torsdag 23. januar 2020, klokken 21:17
Sitat fra: Tellus på torsdag 23. januar 2020, klokken 21:15
I-Pace vil trekke alt den kan opp til 32A.  Hvis du ikke vil trekke mer enn 10A kan bruke schukokabelen hvis du har en et vanlig støpsel.

Oh lord - dette var dårlige nyheter. Trodde i en bil til nærmere en million at det var mulig å justere styrken. Da er det nok best jeg haster ut og avbryter ladingen dessverre. Schuko har jeg ikke ladet med på et par år hjemme....

@JaguarNorge dette er vel noe dere kan fikse fremover med OTA oppdatering av software?

jkirkebo

Sitat fra: My2cents på torsdag 23. januar 2020, klokken 21:17
Sitat fra: Tellus på torsdag 23. januar 2020, klokken 21:15
I-Pace vil trekke alt den kan opp til 32A.  Hvis du ikke vil trekke mer enn 10A kan bruke schukokabelen hvis du har en et vanlig støpsel.

Oh lord - dette var dårlige nyheter. Trodde i en bil til nærmere en million at det var mulig å justere styrken. Da er det nok best jeg haster ut og avbryter ladingen dessverre. Schuko har jeg ikke ladet med på et par år hjemme....

Hvorfor kan du ikke lade på 32A? Har du effektavgift?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

JaguarNorge

I-PACE lader med maksimalt 32A på 1-fas. Man ikke ikke styre ampere på bilen, det skal gjøres på ladeboksen. Så om man kun ønsker å lade med 10A, så skal det stilles inn på ladeboksen (som nok ikke kan gjøres selv).

Om dette er noe som kommer i fremtidig oppdatering kan vi ikke si noe om per i dag, men vi registrerer ønsket.

My2cents

Sitat fra: jkirkebo på fredag 24. januar 2020, klokken 02:52
Sitat fra: My2cents på torsdag 23. januar 2020, klokken 21:17
Sitat fra: Tellus på torsdag 23. januar 2020, klokken 21:15
I-Pace vil trekke alt den kan opp til 32A.  Hvis du ikke vil trekke mer enn 10A kan bruke schukokabelen hvis du har en et vanlig støpsel.

Oh lord - dette var dårlige nyheter. Trodde i en bil til nærmere en million at det var mulig å justere styrken. Da er det nok best jeg haster ut og avbryter ladingen dessverre. Schuko har jeg ikke ladet med på et par år hjemme....

Hvorfor kan du ikke lade på 32A? Har du effektavgift?

Anbefaler dere i Ladespesialisten at man trekker 32A strøm fra en dedikert 32A sikring på 230V 1 fas anlegg?

Tellus

Sitat fra: My2cents på fredag 24. januar 2020, klokken 14:28
Sitat fra: jkirkebo på fredag 24. januar 2020, klokken 02:52
Sitat fra: My2cents på torsdag 23. januar 2020, klokken 21:17
Sitat fra: Tellus på torsdag 23. januar 2020, klokken 21:15
I-Pace vil trekke alt den kan opp til 32A.  Hvis du ikke vil trekke mer enn 10A kan bruke schukokabelen hvis du har en et vanlig støpsel.

Oh lord - dette var dårlige nyheter. Trodde i en bil til nærmere en million at det var mulig å justere styrken. Da er det nok best jeg haster ut og avbryter ladingen dessverre. Schuko har jeg ikke ladet med på et par år hjemme....

Hvorfor kan du ikke lade på 32A? Har du effektavgift?

Anbefaler dere i Ladespesialisten at man trekker 32A strøm fra en dedikert 32A sikring på 230V 1 fas anlegg?

Den elektrikeren som monterte ladeboksen din og la opp kobling har signert på at dette er en forsvarlig installasjon. Med andre ord skal du kunne trekke 32A over tid fra den uten problemer. At noen biler har mulighet til å stille ned ladestrømmen har ingen ting med sikkerhet å gjøre.

jkirkebo

Sitat fra: My2cents på fredag 24. januar 2020, klokken 14:28
Sitat fra: jkirkebo på fredag 24. januar 2020, klokken 02:52
Sitat fra: My2cents på torsdag 23. januar 2020, klokken 21:17
Sitat fra: Tellus på torsdag 23. januar 2020, klokken 21:15
I-Pace vil trekke alt den kan opp til 32A.  Hvis du ikke vil trekke mer enn 10A kan bruke schukokabelen hvis du har en et vanlig støpsel.

Oh lord - dette var dårlige nyheter. Trodde i en bil til nærmere en million at det var mulig å justere styrken. Da er det nok best jeg haster ut og avbryter ladingen dessverre. Schuko har jeg ikke ladet med på et par år hjemme....

Hvorfor kan du ikke lade på 32A? Har du effektavgift?

Anbefaler dere i Ladespesialisten at man trekker 32A strøm fra en dedikert 32A sikring på 230V 1 fas anlegg?

Vi anbefaler alltid 40A sikring på 32A ladestasjoner. Når det er sagt skal det være helt trygt å lade med 32A på en 32A kurs, ulempen er høyere risiko for at sikring kan løse ut. Vil du sikre deg mot det så holder det fint å gå ned til 30A eller 28A (mulig 25A er nærmeste verdi for TWC). 

På offentlige "32A" stolper vil man ofte oppleve å få 30A eller 31A, dette er da pga. at det er 32A sikring på tilførsel.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Vollis47

Vi har en Tesla og en Kia og jeg er skuffet over at jeg ikke kan regulere ladestrømmen i Kiaen slik som i Teslaen. Heldigvis kan vi lett regulere ladestrømmen i Zaptec pro ladeboksene vi har.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA