Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Voice Command virker nesten ikke etter update.

Startet av Nakatira, torsdag 23. januar 2020, klokken 04:18

« forrige - neste »

Motorwatt

Du kan prøve å sette skrivemerket i det feltet du vanligvis skriver inn adressen i navi. Les nå inn kun en adresse eller et firma. Virker det?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Alfa Bergen

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 06. februar 2020, klokken 21:14
Du kan prøve å sette skrivemerket i det feltet du vanligvis skriver inn adressen i navi. Les nå inn kun en adresse eller et firma. Virker det?
Kan teste i morgen, men uansett vil dette være en omgåelse av voice command funksjonen som skal kunne kjøres kun via trykk på knappen på rattet.

(Merker at jeg fortsatt er litt sinna etter å ha fått regning på feilsøk. Er så UTROLIG langt fra den servicen vi fikk tidligere hos Tesla. Er akkurat som å være tilbake hos Møller igjen)
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

JorEl

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 29. januar 2020, klokken 16:30
Har du satt den til norsk så prøv "Spill Madonna på Spotify".
Jeg har prøvd både engelsk og norsk. Voice Command virker ikke. Den har virket ca80-90% før de siste månedene. I november/desember begynte den å plukke opp mine kommandoer perfekt, men fant ikke de sangene jeg ville spille. Bruker voice-command kun når jeg spiller musikk på spotify.
Skal prøve og skifte mellom språk og prøve igjen ??? Snart åpner service-centeret i HGSD og da stiller jeg meg i kø, med min liste med småfeil :police:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

LASOL

Dette tror jeg ikke virker på eldre biler. Jeg har en fra høsten 2015 og den "skjønner ingen ting" nå og har aldri gjort det. Det nye er at den klarer å høre hva du sier til den, men det skjer ingen ting etterpå. Det eneste jeg får den til å gjøre er å skru på setevarmen i begge seter foran (selv om kommando er å sette på setevarme i førersete og det som står i skjerm)
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

JorEl

#34
Sitat fra: LASOL på fredag 07. februar 2020, klokken 14:37
.....den "skjønner ingen ting" nå... Det nye er at den klarer å høre hva du sier til den, men det skjer ingen ting etterpå.
Min S75D-2018 mcu2 klarte å finne sanger før. Men nå er det beskrivelsen til LASOL som gjelder. Kjedelig og miste noe man har hatt. Men så har jeg ikke spurt Tesla om hjelp enda. Venter bare til neste SW kommer. Det går greit å trykke inn hvilken sang eller artist man vil høre på. Savner litt å kunne ringe "handsfri". Ellers så er jeg en glad Teslagutt 8)
Edit; Jeg prøvde tildigere i dag på norsk og engelsk, uten positivt resultat.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

#35
Sikkert noen som allerede har funnet det ut, men det er altså mulig å lese inn en URL i nettleseren. Klikk i input-feltet, og les inn en URLen som for eksempel "elbilforum punktum no".
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på fredag 14. februar 2020, klokken 12:44
Sikkert noen som allerede har funnet det ut, men det er altså mulig å lese inn en URL i nettleseren. Klikk i input-feltet, og les inn en URLen som for eksempel "elbilforum punktum no".
Synes sånne konkrete tips er veldig nyttige.

Motorwatt

Det samme kan man gjøre i input-feltet for Navi for å lese inn en adresse.... (hvis man ikke får til å gjøre det direkte).....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA