Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Voice Command virker nesten ikke etter update.

Startet av Nakatira, torsdag 23. januar 2020, klokken 04:18

« forrige - neste »

Øggen

Fold inn speil= folk in spain/fokk i stein 🤦‍♂️
Og da he ej prøvd på byspråk.

Mulig MCU1 relatert her ?
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Kenneth Frantzen

Min skjøna faktisk kva eg ville når eg sa "brett inn spiglèn" på klingande bøheringsmål. Det blei eg litt imponert over.

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Kartelaven

Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

ladov

Da menyene kom på norsk hadde jeg en kort periode hvor stemmestyring virket bortimot strålende. På forhånd forsto bilen kanskje 5% av kommandoene mine på engelsk. På norsk har den ligget kanskje rundt 66%..

Etter siste oppdatering i romjula er den bare rar.. I dag prøvde jeg først å åpne hanskerommet, det virket, så ba jeg bilen om å kjøre til Nesoddtangen, teksten kom opp men ingenting skjedde, så ba jeg den skru av setevarmen men da kom det ikke opp tekst gang, prøvde gjentatte ganger men ingen tekst kom frem. Så hadde jeg bilen i P et kort stopp, etter det virket den igjen. Er det en buffer som ikke tømmes etter at du har gitt den en kommando?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Motorwatt

Sitat fra: ladov på søndag 26. januar 2020, klokken 19:21
Er det en buffer som ikke tømmes etter at du har gitt den en kommando?
Funksjonen er nok på Alfa0 foreløpig. Virker bare tidvis.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

ok67

Zoom inn og Zoom ut ser derimot til å fungere heile tida, mens ulike navigeringskommandoar fungerer så og sei aldri, men dei fungerte fint på tidlegare versjonar
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

JorEl

#22
Voice-command har ikke virket hos oss på ca 2mnd. Har ikke brydd meg. Venter på neste sw.
Når kommer den :P

Edit; Voice-command slutter med D

Edit2; Mine bønner er hørt og ny SW skal prøves i dag :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Prøvde 1 gang i dag. Jeg: PLAY Metallica. Bilen: Play Madonna. Men Madonna ville ikke underholde. Ingenting skjedde.
Synd at man mister noe som var mye bedre før. Nå får jeg vente til neste SW..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Har du satt den til norsk så prøv "Spill Madonna på Spotify".
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Alfa Bergen

Nytt lavmål fra Tesla Kokstad: Hadde bilen inne til garantireparasjoner i dag hvor «ikke fungerende Voice command» var et av punktene. Hadde ingen store forhåpninger da jeg hentet bilen, men jeg fikk beskjed i kundemottaket at de ikke hadde funnet noen feil med voice command funksjonene. Alt virket som det skulle. 412,50kr +mva for feilsøk.

(Raslingen i understellet var for øvrig innenfor Teslas standard, så det ble heller ikke fikset. 820kr+ mva for feilsøk)

Bilen er 9 måneder gammel og jeg skylder nå Tesla Kokstad over 1500kr for at de ikke har reparert bilen min🤬🤬🤬
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Bushy

Da hadde jeg dratt tilbake å bedt de vise meg Åsen denna møkka fungerer. Min leser inn det jeg sier perfekt... de gangene den gidder å få med seg mer en 1 eller 2 ord. Men ingen reaksjon på noe læll
S75D sept. 17

Alfa Bergen

Sitat fra: Bushy på torsdag 06. februar 2020, klokken 20:14
Da hadde jeg dratt tilbake å bedt de vise meg Åsen denna møkka fungerer. Min leser inn det jeg sier perfekt... de gangene den gidder å få med seg mer en 1 eller 2 ord. Men ingen reaksjon på noe læll

Nesten identisk med min, bortsett fra når jeg skal navigere. Da responderer den gjerne med «navigerer til ukjent». Deretter ingen ting...
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Motorwatt

Prøv "Rattvarmen på" eller av. Prøv også "Naviger til XXXXX", hvor XXXXX er et firma. Dette er noe som virker (nesten) hver gang hos meg.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Alfa Bergen

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 06. februar 2020, klokken 20:51
Prøv "Rattvarmen på" eller av. Prøv også "Naviger til XXXXX", hvor XXXXX er et firma. Dette er noe som virker (nesten) hver gang hos meg.
Eneste som fungerte er «sett på setevarme».  «Naviger til McDonalds» eller «Navigate to McDonalds» fungerer ikke
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA