Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2019.40.2.5 - edit: Smart summon

Startet av geear, fredag 27. desember 2019, klokken 13:25

« forrige - neste »

Øggen

Ok. Funka ikkje her enda da den står tilkobla strøm, og får melding om å koble fra. Med storm og pissregn ute, så får det vente 😬.
Takk
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

sjokomelk

Det var antydning til opphold i regnet her nå, så jeg tok meg en tur til en stor, tom parkeringsplass. Var med skrekkblandet fryd jeg kunne se 2,5 tonn med SUV ratte rundt på "egenhånd".
Det var ikke så lett å sette målet i appen. Jeg måtte skru på flyfoto for å kunne forstå hvor bilen og jeg var i forhold til plassen. Og appen mente bilen og jeg var på motsatt side av hverandre noen ganger. Man er også ganske begrenset av at man må være nærme bilen med både nøkkelen og mobilen, og at den kan maks kjøre 20 meter før den slutter helt.

Men som "gr" også sier, så kjørte bilen ganske fort og bestemt bare den visste hvor den skulle. Var også morsomt å se den bruke vindusviskerne et par ganger før den kjørte noe sted. (Viskerne var skrudd av da jeg gikk ut av bilen.)
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

mthoring

Testet smart summon med en ap2.0/mcu1-bil i dag. Fikk oss en god latter når vi testet den bortover en vei. Bilen ville konsekvent svinge ut i brøytkanten, selv når den ble perfekt lina opp og kun trengte å kjøre rett forover. Var snødekt vei, med veldig tydelig brunt spor i kjørebanen og fine værforhold.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

pjo

Testet også Smart Summon. Fikk det til å fungere når jeg la nøklen på taket. I nåværende utgave med kort rekkevidde (20m) og at man er avhengig av nøklen så sliter jeg med å se den praktiske bruken ut over demo effekt.
September 2017 Tesla Model S75D MCU1/AP2.5 Oppgrader til HW3/FSD.

tibber73

Smart summon - drit
Regnsensor/kamera - YES!!
Scheduled charging - nå funker det
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Sulle

Kan bilene parkere på oppmerket felt nå, eller er det mellom to biler som gjelder fortsatt?
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

geear

Tenker du på med summon eller autopark? Tror ikke noen av delene klarer å håndtere stripene. Autopark er iallfall forfeeeeerdelig treg. Har begynt å lure på om den er tregere enn den var før. Jeg orker rett og slett ikke vente på all tenkingen den skal gjøre, og så ratter den alltid altfor mye mens den står helt stille, gnur dekkene i asfalten så godt den kan.

Begynner å bli rimelig ferdig med denne softwaren kjenner jeg, ble omtrent sjøsyk av å kjøre på AP på motorvei i går, den driver og småsjangler hele tiden. Ser det knapt, men kjenner det.

Nå vil jeg ha en ny sw som:

- Har batterivarming.
- Der forvarming virker 5 av 5 ganger, ikke bare 4 av 5.
- Ikke sjangler på autopilot.
- Ikke har bug og en haug med varslinger når seteryggen på midtrekka er lagt ned.

Sulle

Tenkte begge deler. Kan selv bekrefte at MS ikke forholder seg til oppmerking og regner med det er likt på vår M3, det finner jeg ut av i helga.

Begge våre biler er HW2,5, og det er vel en teoretisk mulighet for at HW3-biler kan parkere på oppmerket felt, men regner med vi hadde hørt om det nå hvis det var tilfelle.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Saberhagen

Noen som har problemer med planlagt lading på denne oppdateringen? Jeg pleier å stille inn en tid for å starte ladingen, men bilen starter ikke ladingen på dette tidspunktet. Ladeporten blir også rød da, og får heller ikke startet ladingen via app på telefonen.

Vanlig lading derimot fungerer fint, selv om jeg får opp en feilmelding for 1 sekund som sier noe om "charging interrupted" eller lignende.

Motorwatt

Har du stoppet en pågående lading før du har innstilt Planlagt avreise? Jeg får det samme hvis jeg gjør det.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Saberhagen

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 16. januar 2020, klokken 12:05
Har du stoppet en pågående lading før du har innstilt Planlagt avreise? Jeg får det samme hvis jeg gjør det.

Gjort det tidligere, men fant ut at det var en bug. Gjorde ikke det i går, og da syntes jeg det er rart at dette skjedde igjen. Sitter på jobben nå og bilen har ikke ladet, får heller ikke startet ladingen fra tlf.

Rutinen min er som følger: Parkere bilen. Sette opp tidspunktet. Åpne ladeporten, sette inn pluggen, og så "gå min vei".


tibber73

Jeg hadde problemer på de tidligere versjonene. Nå fungerer "Scheduled departure" helt utmerket. Jeg har satt tidspunktet til 07:15 selv om avreise er noe senere. Varmen er på og bilen er god og varm når kona kjører kl 07:40 :+1:
Ladingen starter også automagisk og er ferdig mellom 05:30 og 06:00
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

geear

Andre som er ufrivillig stuck på denne? Begynner å plage meg litt å være uten forvarming av batteri..  :-\

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA