Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestilling gjennomført..noen flere?

Startet av Roy Aasen, onsdag 22. januar 2020, klokken 20:13

« forrige - neste »

Roy Aasen

Det står da vel ikke om liv? Bilen kommer..sånn etterhvert. I disse tider så blir det rimelig tåpelig å mase på forsinkelser. Regner med at organisasjonbyggingen også er ett par måneder forsinket. I tillegg så må de nesten finne opp hjulet på nytt da organisasjonen bygges fra skratch, drahjelp fra Volvo har de ikke.

For de skulle hatt bil i september..kan det jo bli en fin julegave da?😀

Jeg har fått tilsagn om oktober, så kommer den før hjul så blir det bra det og.


mroek

Ja, det er jo det ryktene sier, og da må de få opp farten i utleveringene om de ikke skal få opphopning av biler som venter på å bli utlevert. Og det er jo også et økonomisk spørsmål. De må levere bilene for å få betalt, og det koster i tillegg å ha lagerplass til dem.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

mroek

Sitat fra: Roy Aasen på mandag 10. august 2020, klokken 21:56
Det står da vel ikke om liv? Bilen kommer..sånn etterhvert. I disse tider så blir det rimelig tåpelig å mase på forsinkelser. Regner med at organisasjonbyggingen også er ett par måneder forsinket. I tillegg så må de nesten finne opp hjulet på nytt da organisasjonen bygges fra skratch, drahjelp fra Volvo har de ikke.

For de skulle hatt bil i september..kan det jo bli en fin julegave da?😀

Jeg har fått tilsagn om oktober, så kommer den før hjul så blir det bra det og.

Noen er jo mer utålmodige enn andre, og har gjerne også solgt den gamle bilen. Men det er klart, det står ikke om liv.

Trodde du hadde avbestilt, jeg? Har du bestilt på nytt?
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Roy Aasen

#153
Jepp...arbeidsgiver kom på bedre tanker🙂. Og chassisnummer er ankommet. Oktober/November.  Kommer den da...bra..blir det januar..også bra.

trykkertor

Sitat fra: Roy Aasen på mandag 10. august 2020, klokken 22:14
Jepp...arbeidsgiver kom på bedre tanker🙂. Og chassisnummer er ankommet. Oktober/November.  Kommer den da...bra..blir det januar..også bra.
Ville heller hatt reg-dato 2. januar 2021 i stedet for desember-ish 2020.  :D

PF

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 11. august 2020, klokken 14:05
Sitat fra: Roy Aasen på mandag 10. august 2020, klokken 22:14
Jepp...arbeidsgiver kom på bedre tanker🙂. Og chassisnummer er ankommet. Oktober/November.  Kommer den da...bra..blir det januar..også bra.
Ville heller hatt reg-dato 2. januar 2021 i stedet for desember-ish 2020.  :D
Så lenge de ikke er firmabil kan jeg være enig, er det firmabil er det mer gunstig å ha den levert året før. Uten at jeg vet helt hvordan skattereglene på elbil og firmabil henger sammen

CorsoDante

#156
Sitat fra: trykkertor på tirsdag 11. august 2020, klokken 14:05
Sitat fra: Roy Aasen på mandag 10. august 2020, klokken 22:14
Jepp...arbeidsgiver kom på bedre tanker🙂. Og chassisnummer er ankommet. Oktober/November.  Kommer den da...bra..blir det januar..også bra.
Ville heller hatt reg-dato 2. januar 2021 i stedet for desember-ish 2020.  :D

Det er vel ikke det at dette er en firmabil, men at vedkommende er ferdig med Corona-''karantenen''?
TM3P "FSD"

Roy Aasen


Barrabas

Det har vært en liten økning i utlevering av P2 de siste 2 dagene. Totalen er 98 biler nå.

Hoggorm

Mener det ble registrert 23 i går og i dag er det registrert 27 så det begynner å hjelpe. Men de må raskt opp i minst 50 om dagen om estimatene på utleveringstid skal holde.

elbilstatistikk.no er ikke helt oppdatert for i dag.

mroek

Sitat fra: Barrabas på onsdag 12. august 2020, klokken 23:03
Det har vært en liten økning i utlevering av P2 de siste 2 dagene. Totalen er 98 biler nå.

Er faktisk akkurat 100 nå. En liten milepæl det.

Men utleveringstempoet er jo aldeles for lavt, selvfølgelig. Jeg er redd vi er mange som kan bli forferdelig skuffet over å vente lenger enn antatt. Er allerede et lass med biler i Norge, og ganske sikkert flere på vei.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

RJK

Sitat fra: Roy Aasen på mandag 10. august 2020, klokken 21:56
Det står da vel ikke om liv? Bilen kommer..sånn etterhvert. I disse tider så blir det rimelig tåpelig å mase på forsinkelser. Regner med at organisasjonbyggingen også er ett par måneder forsinket. I tillegg så må de nesten finne opp hjulet på nytt da organisasjonen bygges fra skratch, drahjelp fra Volvo har de ikke.

For de skulle hatt bil i september..kan det jo bli en fin julegave da?😀

Jeg har fått tilsagn om oktober, så kommer den før hjul så blir det bra det og.

Kommer den før hjul, så har det jo ingen betydning, da du ikke får brukt den. Jeg ville også vært skeptisk til å ta levering på en bil, uansett drivlinje, som har blitt transportert og leveres uten hjul.

:D

(Sorry, kunne ikke dy meg...)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

CorsoDante

Sitat fra: RJK på torsdag 13. august 2020, klokken 00:30
Sitat fra: Roy Aasen på mandag 10. august 2020, klokken 21:56
Det står da vel ikke om liv? Bilen kommer..sånn etterhvert. I disse tider så blir det rimelig tåpelig å mase på forsinkelser. Regner med at organisasjonbyggingen også er ett par måneder forsinket. I tillegg så må de nesten finne opp hjulet på nytt da organisasjonen bygges fra skratch, drahjelp fra Volvo har de ikke.

For de skulle hatt bil i september..kan det jo bli en fin julegave da?😀

Jeg har fått tilsagn om oktober, så kommer den før hjul så blir det bra det og.

Kommer den før hjul, så har det jo ingen betydning, da du ikke får brukt den. Jeg ville også vært skeptisk til å ta levering på en bil, uansett drivlinje, som har blitt transportert og leveres uten hjul.

:D

(Sorry, kunne ikke dy meg...)

:)

Fra spøk til side; Bilene kommer p.t. før vinterhjul, og dét kan faktisk by på problemer i oktober. Men de har sikkert ordnet opp i logistikken til da.

Fornøyelig å se at registreringstakten har økt betraktelig.
TM3P "FSD"

Roy Aasen

Uffja hjul og jul du 😂.

Her kommer vinter(h)julene lenge før bilen. Er allerede bestilt annetsted, hjulene altså...ikke julen😊

Barrabas

Sitat fra: Roy Aasen på torsdag 13. august 2020, klokken 09:14
Uffja hjul og jul du 😂.

Her kommer vinter(h)julene lenge før bilen. Er allerede bestilt annetsted, hjulene altså...ikke julen😊

Får håpe det blir hjul med din glede da etter at du har sunget dem inn  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA