Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestilling gjennomført..noen flere?

Startet av Roy Aasen, onsdag 22. januar 2020, klokken 20:13

« forrige - neste »

CorsoDante

#60
Sitat fra: z4rd på fredag 08. mai 2020, klokken 12:34
Siden det diskuteres Tesla flittig her: Tesla har problemer i dag med servicetid? Ikke som jeg har opplevd det siste året iaff. De var trege to år tilbake. Men nå i dag så får man time på noen få dager, toppen to uker. Det er ikke noe poeng å skape alternative fakta her fordi man har opplevd noe som er historie nå...

Når det er sagt - hva blir serviceintervallene på PS2? Finnes det noe informasjon rundt dette?

Nå er det (iaff) variasjon mellom de ulike service-punktene...

De var trege for tre måneder siden, da de behøvde 1 mnd. på å fikse et flatt 12V-batteri (ikke brukerfeil ^^), og jeg måtte slite med en arkaisk Model S uten adaptiv cruise... Mitt eneste møte med service-senteret på omtrent ett år, må nevnes, god kvalitet på bilen (foruten lakken, selvsagt).

Tesla har helt sikkert blitt bedre, og har et opplegg som legger opp til effektiv gjennomføring. Noe av det siste som skjedde før jeg kvittet meg med bilen var at de - via appen - tilbød meg service (bremse-kontroll etc.). Dette var utenfor normale service-intervall (selv om dette kan være smart etter vinteren) - noe som må indikere at de har ledig kapasitet rundt omkring.

Tilbake til hektene; Noen som har fått nærmere beskjed om levering? Skulle det ikke være juni/juli, begynner i så fall å nærme seg (på tide med noe konkret)...
TM3P "FSD"

gekko300

Serviceintervall på Polestar 2 er 2 år / 30000 km.

BKE

Ikke «skyt» meg hvis dere mener dette er postet i feil tråd 😀 men skal nå konfigurere bestilling av Polestar 2, men finner ikke hvor jeg kan ev. legge til et hengerfeste i bestillingen?

Roy Aasen

Du finner den der det står Pakker  Pilot Plus. Trykk på + så får du opp valgene :-)

pere

Da er kontrakt signert. Ordrenr. 10xx (4 siste siffer) antatt levering på kontraktsdokument aug 2020.
Ser ut til at utleveringssted er hos Bilia i Oslo.
e-Golf Intro 6.8.2014 solgt
Hyundai Kona electric 2019 solgt
Polestar 2 2021

Toft

Signert her også med levering i august. Da mottok mail med endelig kontrakt med signatur fra både Polestar og meg sto det noe jeg stusset litt på.

Når kontrakten er ferdigstilt, kan du gå tilbake til «Min Ordre» og fortsette med leveringsforberedelsene.

Betyr det at man skal gjøre mer? Finner i såfall ikke ut hva..

mroek

Har ikke hørt noe fra Polestar, er nok langt ute i køen (bestilte i starten av februar) er jeg redd.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

pere

Sitat fra: Toft på tirsdag 16. juni 2020, klokken 21:14
Signert her også med levering i august. Da mottok mail med endelig kontrakt med signatur fra både Polestar og meg sto det noe jeg stusset litt på.

Når kontrakten er ferdigstilt, kan du gå tilbake til «Min Ordre» og fortsette med leveringsforberedelsene.

Betyr det at man skal gjøre mer? Finner i såfall ikke ut hva..

Du skal senere betale og fylle inn nødvendig info for registrering og bekrefte forsikring.
e-Golf Intro 6.8.2014 solgt
Hyundai Kona electric 2019 solgt
Polestar 2 2021

CorsoDante

#68
Sitat fra: mroek på tirsdag 16. juni 2020, klokken 21:56
Har ikke hørt noe fra Polestar, er nok langt ute i køen (bestilte i starten av februar) er jeg redd.

Har du ikke fått oppdatert leveringstidpunkt? De første bilene kommer vel først i august/september, noe som er lenge til. Tesla kontaktet meg ikke før 14 dager før utlevering, sånn til sammenligning. Etter å ha gitt med 3 ulike VIN på veien dit... (ingen endring i bestillingen...)  :D

Og kønummer er da ganske lite verdt. Tipper de ''drar en Tesla / Audi'' og lar folk betale seg forbi køen, ved å velge litt dyrere tilvalg og/eller sluttkonfigurasjon som stemmer overens med det som kommer på båtlasset.

På toppen av det hele har de justert/spisset leveringsdato for de fleste, og det er vel ingen tungtveiende grunner til at de skal komme med større endringer? En god stund igjen til august.
TM3P "FSD"

CorsoDante

Sitat fra: pere på tirsdag 16. juni 2020, klokken 21:03
Da er kontrakt signert. Ordrenr. 10xx (4 siste siffer) antatt levering på kontraktsdokument aug 2020.
Ser ut til at utleveringssted er hos Bilia i Oslo.

Flott. Fått noe info om prøvekjøring? Jeg har fått opplyst at jeg kan kansellere frem til 14 dager etter prøvekjøring.
TM3P "FSD"

mroek

Sitat fra: CorsoDante på onsdag 17. juni 2020, klokken 19:07
Sitat fra: mroek på tirsdag 16. juni 2020, klokken 21:56
Har ikke hørt noe fra Polestar, er nok langt ute i køen (bestilte i starten av februar) er jeg redd.

Har du ikke fått oppdatert leveringstidpunkt? De første bilene kommer vel først i august/september, noe som er lenge til. Tesla kontaktet meg ikke før 14 dager før utlevering, sånn til sammenligning. Etter å ha gitt med 3 ulike VIN på veien dit... (ingen endring i bestillingen...)  :D

Fikk jo den samme mailen som alle andre om at det var blitt forsinkelse fra august til september-oktober, men ikke noe etter det. De klarte heller aldri å få oppdatert estimert levering på kontosidene, der står det fremdeles august. At Tesla har gjort mye rart er i grunnen ingen trøst, jeg synes leverandører av kapitalvarer bør klare å være mer profesjonelle enn dette. Får håpe produktet er bra når det en gang kommer, da.  :-)
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

CorsoDante

Sitat fra: mroek på onsdag 17. juni 2020, klokken 20:36
Sitat fra: CorsoDante på onsdag 17. juni 2020, klokken 19:07
Sitat fra: mroek på tirsdag 16. juni 2020, klokken 21:56
Har ikke hørt noe fra Polestar, er nok langt ute i køen (bestilte i starten av februar) er jeg redd.

Har du ikke fått oppdatert leveringstidpunkt? De første bilene kommer vel først i august/september, noe som er lenge til. Tesla kontaktet meg ikke før 14 dager før utlevering, sånn til sammenligning. Etter å ha gitt med 3 ulike VIN på veien dit... (ingen endring i bestillingen...)  :D

Fikk jo den samme mailen som alle andre om at det var blitt forsinkelse fra august til september-oktober, men ikke noe etter det. De klarte heller aldri å få oppdatert estimert levering på kontosidene, der står det fremdeles august. At Tesla har gjort mye rart er i grunnen ingen trøst, jeg synes leverandører av kapitalvarer bør klare å være mer profesjonelle enn dette. Får håpe produktet er bra når det en gang kommer, da.  :-)

Forsåvidt enig i at relativt dyre produkter fortjener god oppfølging og klarhet. Etter å ha vært med på Tesla-dansen frem mot levering, så fortoner Polestar-opplevelsen seg som en drøm - enn så lenge. Især når man korrelerer for Covid-19, og de logistiske ulempene som dette innebærer.

September/oktober er lenge nok frem i tid til at jeg velger å fokusere på noe annet, og ikke forventer ytterligere oppfølging fra Polestar på en stund ennå (1 - 2 måneder).
TM3P "FSD"

pere

Sitat fra: CorsoDante på onsdag 17. juni 2020, klokken 19:09
Sitat fra: pere på tirsdag 16. juni 2020, klokken 21:03
Da er kontrakt signert. Ordrenr. 10xx (4 siste siffer) antatt levering på kontraktsdokument aug 2020.
Ser ut til at utleveringssted er hos Bilia i Oslo.

Flott. Fått noe info om prøvekjøring? Jeg har fått opplyst at jeg kan kansellere frem til 14 dager etter prøvekjøring.

Jeg har ikke spurt Polestar vedr. kansellering etter prøvekjøring, men du har mulighet til å kansellere og levere bilen tilbake i løpet av 14 dager etter at du har mottatt den.

Fra kontraktens kapittel 9:

9.2 Vi aksepterer Bilen for retur uten avkorting eller krav mot deg hvis:
a) Bilen har en kilometerstand på kilometerteller under 1000 kilometer ved retur;
b) Bilens Polestar-garanti for ny bil ikke er ugyldiggjort som følge av bruken av Bilen eller endringer i Bilens spesifikasjon;
c) Bilen er i "som ny" tilstand, uten skade eller unormal slitasje;
d) Bilen ikke er blitt solgt på nytt eller overført til noen fysisk eller juridisk person.
Dersom forutsetningene i a) eller c) ikke er oppfylt, er du ansvarlig for å dekke reduksjonen i Bilens verdi som skyldes annen håndtering enn den som er nødvendig for å fastslå Bilens art, egenskaper og funksjon. Hvis forutsetningene i b) eller d) ikke er oppfylt, er angreretten bortfalt.

e-Golf Intro 6.8.2014 solgt
Hyundai Kona electric 2019 solgt
Polestar 2 2021

alagerqv

Bekreftet min bestilling i går. Ringte de også da jeg vurderte å endre litt på bilen, men siden den alt var produsert og jeg hadde fått VIN, så gikk ikke det uten å stille seg bakerst i køen.

Damen på supporttelefonen sa at de håper på august fortsatt, men det var avhenting av frakt over. Med tanke på at det ligger drøssevis vis med bilfraktere på Vestlandet i opplag, så kan det vel hende at det skjer lite sommer...


Sent from my iPad using Tapatalk

pere

Sitat fra: alagerqv på torsdag 18. juni 2020, klokken 09:33
Bekreftet min bestilling i går. Ringte de også da jeg vurderte å endre litt på bilen, men siden den alt var produsert og jeg hadde fått VIN, så gikk ikke det uten å stille seg bakerst i køen.

Damen på supporttelefonen sa at de håper på august fortsatt, men det var avhenting av frakt over. Med tanke på at det ligger drøssevis vis med bilfraktere på Vestlandet i opplag, så kan det vel hende at det skjer lite sommer...
Sent from my iPad using Tapatalk

Spekulasjon fra min side:

I følge andre postinger her ser det ut til at Volvo/Polestar har avtale med Wallenius Wilhelmsen, sjekka på webben deres og dette er seilinger fra Shanghai til Bremerhaven den nærmeste tiden:

Type     Origin Port Departure    Destination Port     Arrival         Vessel                Voyage Transit (Days)
DIRECT SHANGHAI 23/06/2020 BREMERHAVEN 20/08/2020 TYSLA                AF022-TYS  58
DIRECT SHANGHAI 04/07/2020 BREMERHAVEN 16/08/2020 THEBEN             AE012-THN 43
DIRECT SHANGHAI 18/07/2020 BREMERHAVEN 27/08/2020 THERMOPYLAE AE013-THY 40
DIRECT SHANGHAI 21/07/2020 BREMERHAVEN 15/09/2020 PARSIFAL           AF025-PSF  56
DIRECT SHANGHAI 28/07/2020 BREMERHAVEN 07/09/2020 TRAVIATA           AE014-TVA  41
All dates are in the format of DD/MM/YYYY.
To find the customer service contact closest to you, go to https://www.walleniuswilhelmsen.com/ocean-support/customer-service, or visit https://www.walleniuswilhelmsen.com/contact- us for more information.
Schedules for SHANGHAI, CHINA to BREMERHAVEN, GERMANY
Sailings as of June 18 2020
Generated on 18 June 20 10:06 CET Page 1 of 2
Schedules are subject to change without notice. This schedule reflects the vessel arrival dates to the first working berth in the port. Please note that these are not Cut Off dates; goods need to be delivered to the port well in advance of vessel arrival to go through customs clearance and other processing. For more details about a particular shipment contact customer service.
Schedules for SHANGHAI, CHINA to BREMERHAVEN, GERMANY
Sailings as of June 18 2020 Generated on 18 June 20 10:06 CET Page 2 of 2



e-Golf Intro 6.8.2014 solgt
Hyundai Kona electric 2019 solgt
Polestar 2 2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA