Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestilling gjennomført..noen flere?

Startet av Roy Aasen, onsdag 22. januar 2020, klokken 20:13

« forrige - neste »

Chimp

Nei du kunne kanskje ikke det. Men andre har stått på venteliste siden 28februar og bestilt ved første mulighet fordi bilen da skulle komme april/mai. Så ved bestilling gir de beskjed om at det blir juni, og nå står det august sammen med resten av etternølerne. Selvsagt har det mye å si, mange som trenger bilen til et gitt tidspunkt!

Roy Aasen

Joda, ser den.

Jeg hadde nok ikke tatt sjansen på å bestille en bil og tro at den skulle leveres en gitt dato (uke). Finnes greit med eksempler i min omgangskrets hvor det ikke klaffer så supert med leveringstid, det være seg el eller brenner.
Det er nok litt lotto uansett merke. Lite å gjøre med det.

HelectriC

Bestilt svart void med performancepakke, nappaskinn, tilhengerkobling og 20'' vinterhjul. Står levering i juli, men får se. Hadde likt å kunne bruke bilen på sommerbilferien nedover i Europa. Men kommer den ikke i tide, så blir det Tesla på ferien igjen og det er jo ok det med :)
ioniq 5

noia

Sitat fra: HelectriC på onsdag 29. januar 2020, klokken 20:57
Bestilt svart void med performancepakke, nappaskinn, tilhengerkobling og 20'' vinterhjul. Står levering i juli, men får se. Hadde likt å kunne bruke bilen på sommerbilferien nedover i Europa. Men kommer den ikke i tide, så blir det Tesla på ferien igjen og det er jo ok det med :)

Gratulerer!  :D

Forsøker selv å bestille nå, men kommer ikke videre etter finansieringsbiten. Kan ikke huke av for "Jeg godkjenner og bekrefter spesifikasjonen og vilkårene for bestillingen min". Over står det i rødt "Avslutt finansiering for å fullføre bestillingen din", men der er alt i orden

Flere som har opplevd lignende bug? Sjukt irriterende
Polestar 2 Launch Edition

HelectriC

Sitat fra: noia på onsdag 29. januar 2020, klokken 21:11
Sitat fra: HelectriC på onsdag 29. januar 2020, klokken 20:57
Bestilt svart void med performancepakke, nappaskinn, tilhengerkobling og 20'' vinterhjul. Står levering i juli, men får se. Hadde likt å kunne bruke bilen på sommerbilferien nedover i Europa. Men kommer den ikke i tide, så blir det Tesla på ferien igjen og det er jo ok det med :)

Gratulerer!  :D

Forsøker selv å bestille nå, men kommer ikke videre etter finansieringsbiten. Kan ikke huke av for "Jeg godkjenner og bekrefter spesifikasjonen og vilkårene for bestillingen min". Over står det i rødt "Avslutt finansiering for å fullføre bestillingen din", men der er alt i orden

Flere som har opplevd lignende bug? Sjukt irriterende

Ja, du må vente til du har fått bekreftet fra banken at finansieringen er ok. Tok 1 dag før jeg fikk det mailet og kunne gå in på min side og fullføre bestillingen.
ioniq 5

noia

Sweet!

Da var bestillingen gjennomført:
- Midnight
- Charcoal-opplegget
- Hengerfeste
- Vinterhjul
- Levering i August
Polestar 2 Launch Edition

Holraven

Bestilte 16/2 med forventa levering juni. Sår tvil om at «alle» får bil i august, då sjefen sjølv uttalte på Odeon kino at fyrste leveranse kjem «by mid year» og vil då inkludere demobilar samt dei fyrste kundebilane. Håpar og trur dette stemmer, ikkje minst med tanke på planlagt bilferie...
+H+
// Polestar 2 2020 // Twizy 2013 // SJ410 1984 // TMX75D (seld) //

JohnPGriff

Fikk snakket gjennonm Polestar Chat 28 januar chat og stilt spørsmal om hvorfor er min estimert leverings dato (august) som er samme dato som noen andre som inbetalt depositum i begynelse of Januar 20.
Her er en del av svaren jeg fikk:
PS (1/28/2020, 2:03:09 PM): When we sent out an email for binding order, it was sent due to when you did your pre-order.
Meg (1/28/2020, 2:04:08 PM): I pre ordered 04.03.19
Meg (1/28/2020, 2:04:37 PM): I received the email to order on the 20th Jan
Meg (1/28/2020, 2:05:14 PM): I configured the car and estimated delivery was August.
PS (1/28/2020, 2:05:15 PM): Give me one minute.
PS(1/28/2020, 2:06:06 PM): When did you do your binding order?
Meg (1/28/2020, 2:06:15 PM): I ordered 26.1
PS(1/28/2020, 2:08:31 PM): Det er kun en estimert leveransetid. Vi prioriterer de som la inn depositum først. Du vil få en mer eksakt leveransedato på din bil når det nærmer seg leveransetiden på din Polestar 2.
Meg (1/28/2020, 2:12:35 PM): OK so the date could be changed due to priority based on when you paid a deposit?
PS(1/28/2020, 2:13:24 PM): Exactly.

Har bestilt:
Void
20" Sommer
19" Vinter
Hengerfester

50K for Performance Pack var tenkt men til slutt 511000 NOK er helt OK.
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

HelectriC

Det høres veldig bra ut og i tråd med sånn jeg så for meg og håpet det ville være!
ioniq 5

mroek

Ved bestilling betales et depositum på 10k, slik at man i praksis kjøper seg en plass i køen. Jeg antar at fristen for å hoppe av igjen er når endelig kontrakt skrives. Er det noen som vet når de planlegger å starte på dette?

Synes dette virker som et attraktiv bil med mye standardutstyr, men å kjøpe bil usett og uprøvd er jo risikosport. Hvis det er slik at det dukker opp demobiler før kontrakten skal skrives, så er det jo kurant nok å bestille for å ha reservert en plass.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Roy Aasen

Som du selv skriver; du har kjøpt deg en plass i køen, intet mer.
Ingen vet forøvrig hvor lang den køen er.
Etter at du har betalt inn dine 10000, vil du  få en mail om å konfigurere bilen og legge inn bindende bestilling. Kan ta noe tid (1 - 4 mnd ), usikker der.
Har du først konfigurert og bekreftet bestillingen lar den seg ikke endre. Du vil få en bekreftelse på mail med antatt leveringsmåned.
Du kan levere bilen tilbake innen 14 dager etter mottakelsen, s.k. angrerett.

Du kan være heldig å få bil til ettersommeren hvis du melder deg nå. Men dette er det ingen som vet, muligens Polestar, men der vil du sannsynligvis ikke få mye svar om levering.

mroek

Vel, da har jeg også lagt inn en bestilling, men om det ender med gjennomføring av kjøp er høyst uvisst. Hvis det faktisk er slik at man har 14 dager angrerett etter mottak, så burde det jo i prinsippet være mulig å angre hele tiden i forkant også.

Greia er at jeg svært nødig vil kjøpe bil uten å ha sett og prøvd den, og det er vel sannsynlig at det kommer en bindende kontrakt som må signeres før den muligheten er til stede. Det går forøvrig unna med bestillinger hos Polestar, mitt bestillingsnummer er ca 250 høyere enn en bestilling jeg kjenner til som ble lagt inn for en liten uke siden.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

chargedup

Sitat fra: mroek på tirsdag 11. februar 2020, klokken 15:46
Hvis det faktisk er slik at man har 14 dager angrerett etter mottak, så burde det jo i prinsippet være mulig å angre hele tiden i forkant også.
Vil tippe at de ikke er like firkantet som Tesla (for det meste) var med Model 3. Det er vel kun Tesla som har hatt denne "lever tilbake bilen" innen x antall dager? Med Mercedes EQC kunne jeg trekke meg fra kontrakt fram til prøvekjøring av bilen var mulig/gjennomført.
Vet ikke om det gjelder alle med model 3, men har lest om mange som måtte møte opp på utlevering og "true" med å kjøre bilen ut på parkeringsplassen og rett inn igjen fordi de ikke ville ha den.
De aller fleste er enig i tankegangen om at dersom man kan levere tilbake bilen og få igjen alle pengene er det bedre for forhandleren å la deg slippe ta ut bilen. Samtidig så ser vel forhandleren at når du har betalt (lån/kontant, kanskje solgt forrige bil osv) for bilen (som Tesla for det meste krevde), skal det litt mer til før du trekker deg, enn det å trekke seg før man har betalt/solgt forrige bil.

Polestar kommer nok uansett til å få solgt bilene fra de som evt trekker seg ganske fort ila 2020, så jeg vil tro at nedsiden ved å la kunder trekke seg før bilen er brukt som små. Er relativt lite skreddersøm som er mulig på Polestar (farger/skinn/felger/performance), ikke som Audi/Mercedes/Jaguar der bilen kan være spesiell. Dersom Polestar ønsker å bygge opp et godt rykte som internettforhandler, burde de la kundene som har kjøpt bilen, før prøvekjøring er mulig, slippe å hente ut bilen. Bestillinger etter man har hatt mulighet for prøvekjøring kan jeg skjønne at de vil holde seg til angrerettsloven/14 dager og at du da MÅ ta ut bilen for så å levere den igjen.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

mroek

#28
I disse virustider er det vel dessverre svært sannsynlig at leveransene av disse bilene vil bli kraftig forsinket, men av nysgjerrighet, er det noen her som har estimert levering tidligere enn august?

Edit: Ser jo at flere rapporterer om tidligere leveringstidspunkter i denne tråden, så glem at jeg spurte.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

GMS

Avbestilte i slutten av januar, men angret og re-bestilte i går igjen da jeg ikke fant andre elbiler som jeg var 100 prosent førnøyd med.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA