Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Polestar tar ikke innbytte!

Startet av Roy Aasen, onsdag 22. januar 2020, klokken 15:47

« forrige - neste »

Roy Aasen

(I tilfelle noen andre lurer på det) Fikk det bekreftet på telefon nå nettopp at det ikke blir mulig å bytte inn "gamlevogna"
Får tenke itt på den...

Edit: De har en link til nettbil..som eventuelt kan brukes hvis du ikke kan/vil selge bilen privat.

Thule

Mener Polestar tidligere har sagt at innbytte ville bli mulig. Men om så er de vel avhengig av å gjøre dette via Volvo-forhandlerne som skal levere ut og serve PS2 på vegne av dem, og kan jo se ut som det trekker ut i tid at de får på plass dette nettverket.. Har vært sagt at de har vært i sluttfasen av forhandlingene ganske lenge, men fremdeles ingen bekreftelse på hvilke forhandlere man skal forholde seg til, kun ubekreftet info. Uansett, nettbil er vel et greit kompromiss..

Magster

24 timer på Finn og du får solgt til bedre pris tenker jeg :P

Chimp

Uansett om du får solgt på finn.no eller via nettbil er det ikke det samme som at forhandler tilbyr innbytte. Jeg betaler gjerne en premium for å slippe å forholde meg til x antall personer som skal prøvekjøre til alskens tider osv, bare levere nøkkelen når du henter ut ny bil. Angående nettbil oppfatter jeg det som en form for innbytte, men det er ikke polestar sitt opplegg. Altså tilbyr polestar ikke innbytte, og de har ikke engang inngått et kompromiss. De har satt oss i kontakt med noen andre som tar imot biler, og det er et brudd på det de har sagt tidligere om at de vil tilby innbytte. Synes det føyer seg inn i informasjon som endres, så det er svakt at de ikke har fått til avtaler med eksisterende Volvo-forhandlere her. Det virker egentlig som Volvo-forhandlere egentlig ikke har lyst til å ha så mye med dette å gjøre. Det foreligger for eksempel ingen liste over forhandlere som skal utføre service. Kanskje går det rykter om hvilke det er, i diverse fora. Men ingen offentlig liste er kommunisert. Svakt

Magster

Hvis du ikke bryr deg om pris, er det vel sikkert en annen forhandler i nærheten som er villig til å kjøpe bilen? Kan forresten bekrefte at Tesla ikke er noe bedre, de tilbyr ekstremt lav innbyttepris. Bmw i3 som jeg skulle kvitte meg med, Tesla: 80k , nettbil: 105k, 5 dager på Finn (ja litt stress): 135k. 

Chimp

Jojo enig i det. Nå skal jeg ikke ha polestar uansett i denne omgang allikevel; jeg mener mer at dersom du sier du skal tilby noe så holder det ikke at man må gå til naboen for å få tjenesten der.
Har kun benyttet meg av innbytte en gang tidligere og da fikk jeg helt grei pris, men det var ikke en dyr bil. Det er vel mer lønnsomt når det er mulig å få en "god deal" fordi du også kjøper bil der. Polestar har ikke det opplegget nå, og da blir det ingen god deal. Poenget var mest at de sa de skulle tilby det, da er ikke en link til Nettbil eller Finn.no det samme som å tilby det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA