Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Easee Charge for fellesgarasje?

Startet av Myrvang, onsdag 22. januar 2020, klokken 14:26

« forrige - neste »

Myrvang

Prøver å finne lader til anlegg i fellesgarasje med lastbalansering. Er 34 plasser og ca 6 elbiler pr dd. Zapcharge fungerer til dette men mener jeg har lest at Easee Charge også gjør dette? Men sliter med å finne info og pris på denne. Vanlig Easee koster 6-7.000,- og Zapcharge rundt 20.000,- Hva anbefales?
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Counterpointer

Easee har levert løsninger til mange store anlegg. Jeg ville definitivt vurdert dem.

Myrvang

Ja, men finner ikke pris på laderen. Kun på den "vanlige"
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Counterpointer

De har bare den ene, forskjellen er at de kobles i kjede.

elektrolux

Det er både fysisk og økonomisk forskjell på Easee Home og Easee charge. Easee Charge er et godt alternativ til Zapchargeren. Easee sin oppdaterte hjemmeside presenterer her Easee Charge:

https://easee.no/systemlading/
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

turfsurf

Sitat fra: elektrolux på torsdag 23. januar 2020, klokken 05:45
Det er både fysisk og økonomisk forskjell på Easee Home og Easee charge.
Hva er den fysiske forskjellen på de, festemulighetene? Så veldig like ut for min del. Portalen er vel den største fordelen. Det ble kjøpt inn easee på jobben, da ble det levert 9 stk easee home, lastbalansert 3 og 3. Skikkelig møkkajobb å registrere RFID på hver enkelt boks.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

elektrolux

Siden Easee Charge skal kunne dynamisk fasebalansering tipper jeg på 2 ekstra rele i Charge versjonen. I følge Easee selv er Home og Charge ikke kompatible med hverandre.

I deres anlegg har dere utnyttet Home fullt ut, altså 3 stk på samme fase som lastballanserer denne fasen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lars C. Krogenæs

Jeg jobber med ladeløsninger i Circle K, som leverer Easee Charge til borettslag og sameier.

Easee Charge er storebroren til Easee Home, der programvaren er forskjellig, og tilknyttet Easee Cloud.

Easee Charge minner mye om Zaptec, (ikke uten grunn, siden den er utviklet av samme personer).
Boksene monteres vanligvis på flatkabel med 63A 3-fas kurs.


Last og fasebalansering foregår trådløst over 868mhz, mellom ladestasjonene. Den første ladestasjonen som settes opp på kursen blir master. Dersom hindringer stopper signalet, kan det settes opp et WiFi nettverk for å løse dette.
Easee Charge kobler seg til internett via innebygget 4G. Dersom 4G signal er fraværende, settes det opp et WiFi nettverk. Datatrafikken som skal gå ut til internett, er 1/4 av trafikken som ZapTec har, fordi last og fasebalansering foregår lokalt. 

Effektbalansering mot HAN-plugg eller med CT-klammer på inntakskabler kommer i løpet av sommeren.

Pris på boks er vanligvis noen tusen billigere enn boks fra ZapTec.

Lars

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Counterpointer

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 23. januar 2020, klokken 15:23
Jeg jobber med ladeløsninger i Circle K, som leverer Easee Charge til borettslag og sameier.
Her lærte jeg mye nytt tusen takk.

Beklager til dere andre i tråden at jeg var unøyaktig

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA