Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Elbil med hengerfeste i den rimelige enden.  (Lest 1348 ganger)

Dudi

• Full Member
    • Vis profil
Elbil med hengerfeste i den rimelige enden.
« på: Onsdag 22. Januar 2020, klokken 13:46 »
Jeg må ha hengerferste på elbilen hvis jeg bare skal ha en bil. Har vært veldig fornøyd med Leaf. "Tett" og fint skrudd sammen. Amerikaner vil jeg ikke ha. Dem "åpner" seg i alle skjøter. Testet en Tesla, men den pep høyfrekvent inne i bilen at jeg ville blitt gal.

Så da har jeg vel en utfordring.
« Siste redigering: Onsdag 22. Januar 2020, klokken 13:48 av Dudi »

Daniel_0007

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Elbil med hengerfeste i den rimelige enden.
« Svar #1 på: Onsdag 22. Januar 2020, klokken 14:51 »
Jeg må ha hengerferste på elbilen hvis jeg bare skal ha en bil. Har vært veldig fornøyd med Leaf. "Tett" og fint skrudd sammen. Amerikaner vil jeg ikke ha. Dem "åpner" seg i alle skjøter. Testet en Tesla, men den pep høyfrekvent inne i bilen at jeg ville blitt gal.

Vil nok si at leaf piper enda verre, kan og mute alle de lydene i tesla.
Du sier ikke noe om budsjett men er få elbiler som kan dra henger, beste alternativet er vel da etron50
Model 3 LR Rwd

Joltus

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: Onsdag 22. Januar 2020, klokken 16:15 »
I min leaf er det nå stilt som graven. Og den model 3 eg kjørte var det ikke mulig å skru av dekkstøy og andre lyder? Hvordan gjør man det? Ekstrautstyr ala bose?

Ikke det at det hjelper, for hengerfeste har den ikke 😂

Dudi

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #3 på: Onsdag 22. Januar 2020, klokken 16:28 »

Vil nok si at leaf piper enda verre, kan og mute alle de lydene i tesla.
Du sier ikke noe om budsjett men er få elbiler som kan dra henger, beste alternativet er vel da etron50

Det var ikke alarmlyder, men piping fra motor eller regulater i ifm gassen.

DagfinnN

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #4 på: Onsdag 22. Januar 2020, klokken 16:33 »
Vi har 2 Teslaer i familien. Ingen piping.
Har hatt Leaf og ser meg ikke tilbake.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Dudi

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #5 på: Onsdag 22. Januar 2020, klokken 18:44 »
Vi har 2 Teslaer i familien. Ingen piping.
Har hatt Leaf og ser meg ikke tilbake.

Merkelig dette. Eieren hørte det ikke, men det gjorde jeg. I tillegg hang dørene nedover. Dette var lett synlig via pyntelistene. Bagasjedøren slo også ned mot fangeren. Hadde vist byttet både motor og batteri.  :o Mulig dette var en typisk mandagsbil. Nok om dette.

Finnes det ikke andre litt rimelige elbiler med hengerfeste?

« Siste redigering: Onsdag 22. Januar 2020, klokken 18:53 av Dudi »

z4rd

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #6 på: Onsdag 22. Januar 2020, klokken 19:13 »
Forslag:

Du kan gå på Finn.no - Etter å ha gått inn på bil, gjør følgende:

Velg "Elektrisitet" under feltet for Drivstoff. Da vil du få opp 4 609 biler, i skrivende stund.

Deretter kan du bla litt ned på filter-menyen på siden og under Utstyr velge "Hengerfeste". Da sitter du igjen med 324 biler.

Da har du 85 Audier, 4 Hyundai, 14 Jaguar,  9 Kia, 11 Maxus, 10 Mercedes-Benz, 5 Nissan, 2 Renault, 7 Volkswagen.

Er 175 Teslaer også, men de utgår jo siden de er amerikanske, piper, dørene henger og bilen ellers faller fra hverandre.

Regn også med at en del av bilene over er registrert feil mtp utstyr, så korrekt antall elbiler med hengerfeste er potensielt litt lavere.

Lykke til med jakten!
« Siste redigering: Onsdag 22. Januar 2020, klokken 19:15 av z4rd »
2020 Tesla Model 3 LR

Dudi

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #7 på: Onsdag 22. Januar 2020, klokken 19:22 »
Forslag:

Du kan gå på Finn.no - Etter å ha gått inn på bil, gjør følgende:

Velg "Elektrisitet" under feltet for Drivstoff. Da vil du få opp 4 609 biler, i skrivende stund.

Deretter kan du bla litt ned på filter-menyen på siden og under Utstyr velge "Hengerfeste". Da sitter du igjen med 324 biler.

Da har du 85 Audier, 4 Hyundai, 14 Jaguar,  9 Kia, 11 Maxus, 10 Mercedes-Benz, 5 Nissan, 2 Renault, 7 Volkswagen.

Er 175 Teslaer også, men de utgår jo siden de er amerikanske, piper, dørene henger og bilen ellers faller fra hverandre.

Regn også med at en del av bilene over er registrert feil mtp utstyr, så korrekt antall elbiler med hengerfeste er potensielt litt lavere.

Lykke til med jakten!

...og bilen ellers faller fra hverandre.  :)

Takk!

z4rd

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #8 på: Onsdag 22. Januar 2020, klokken 19:32 »
Bare hyggelig!

Hilsen en med 2 ulike Tesla som har hengerfeste, og som for øvrig ikke har opplevd noen av de nevnte karaktertrekkene :)
2020 Tesla Model 3 LR

navyelsen

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #9 på: Torsdag 23. Januar 2020, klokken 09:59 »

Og ut av disse er det bare Audi e-Tron, Jaguar i-pace og Mercedes EQC som faktisk er godkjent for å trekke henger. Resten har sykkelstativ, ikke hengerfeste!

Rimelig elbil med hengerfeste? Beklager, men det finnes ikke. Rimeligste alternativ er TM3 SR+, men luker du bort amerikansk, ender du nok opp på minst 6-700.000

Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

z4rd

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #10 på: Torsdag 23. Januar 2020, klokken 12:41 »
Korrekt som du påpeker, men Nissan sin varebil kan trekke henger opptil 450kg :)
2020 Tesla Model 3 LR

navyelsen

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #11 på: Torsdag 23. Januar 2020, klokken 16:06 »
Korrekt som du påpeker, men Nissan sin varebil kan trekke henger opptil 450kg :)

Joda, det finnes noen varebiler som kan trekke, fra Nissan og PSA. Men antar at TS etterspør en personbil?
Nissan e-NV200 Evalia,(med 5 seter) kan for øvrig såvidt trekke henger, hele 150 kg. Såvidt egenvekt av henger :P
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

unik42

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #12 på: Fredag 24. Januar 2020, klokken 09:11 »
Trenger du hengerfeste for å trekke henger/campingvogn? Eller er det for ting som sykkelstativ? Er det sistnevnte så finnes det kit man kan montere på Leaf.

Frissy

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #13 på: Fredag 24. Januar 2020, klokken 09:36 »
Trenger du hengerfeste for å trekke henger/campingvogn? Eller er det for ting som sykkelstativ? Er det sistnevnte så finnes det kit man kan montere på Leaf.

Dette er interessant. Er det noe som er tilpasset nye leaf? Hvilken levrandør ?

unik42

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #14 på: Fredag 24. Januar 2020, klokken 12:50 »
Har på min 2020. Om det er tilpasset aner jeg ikke, men det ser bra ut.

Edit: Brink