Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilket parti stemmer vi elbileiere på

Startet av Vollis47, tirsdag 21. januar 2020, klokken 23:20

« forrige - neste »

Vollis47

Det er viktig at partiene ser hvilke partier vi har stemt på, slik at de ser hvor mange stemmer de risikerer å miste om de kjører en elbilfiendtlig politikk.

Kommentarer?
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Vesel

Blir Rødt i 2021. De tar den økende ulikheten på alvor, noe som kan bli en fremtidig bombe for kriminalitet, sykdom, krig, overforbruk, klimautslipp og annen uro og elendighet. Det var boka The Spirit Level og mitt møte med mange ulike mennesker de siste årene som fikk meg til å se på kampen mot ulikhet som den viktigste vi står over for, sammen med kampen mot global oppvarming. Men disse to tingene går hånd i hånd. Med likhet forsvinner en hel rekke andre problemer.

Jeg er dessuten veldig fornøyd med at Moxnes fikk kasta Listhaug og gikk inn for å kaste Hauglie.

2009, 2011, 2013, 2015: Venstre.
2017: MDG.
2019: Rødt.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Ansjosfilet

2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

jkirkebo

MDG for min del, da jeg mener klima er den viktigste enkeltsaken. MDG har dessuten en politikk på de fleste områder som er stikk motsatt FrP sin, og da passer det meg perfekt ;)

Håpet for neste stortingsvalg er at Sp går en del tilbake og MDG mye frem slik at man er avhengig av MDG for å få rød-grønt flertall.

Sp kan man nesten få inntrykk av er det "nye FrP" innimellom. Dessverre.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

DagfinnN

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 22. januar 2020, klokken 20:13
MDG for min del, da jeg mener klima er den viktigste enkeltsaken. MDG har dessuten en politikk på de fleste områder som er stikk motsatt FrP sin, og da passer det meg perfekt ;)

Håpet for neste stortingsvalg er at Sp går en del tilbake og MDG mye frem slik at man er avhengig av MDG for å få rød-grønt flertall.

Sp kan man nesten få inntrykk av er det "nye FrP" innimellom. Dessverre.
Helt enig. Mye rart fra MDG men vi har ikke noe valg om mine ufødte barn skal unngå et helvete.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

elektrolux

Lokalvalgets store vinner FNB mangler i oversikten.

Partiets viktigste sak er rettferdighet og selvfølgelig Nei til mer Bom.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Wibla

Jeg liker Moxnes, han er et godt eksempel på at en mann kan bære et parti, selv om det er Rødt ;)
Det er mer sannsynlig at han får en stemme, enn de grønne kommunistene (MDG).
2018 Tesla Model S 75D

Counterpointer

Sitat fra: Ansjosfilet på onsdag 22. januar 2020, klokken 18:25
Ja. Kommunismen kan jo funke denne gangen...
Kommunisme er egentlig en strålende ide om en baserer seg på verdier.

Det er jo aldri prøvd ut i praksis, hverken Russland, Kina eller noe annet sted. Det har bare vært korrupte eller perverterte systemer (noe som tyder på at det er noe utopisk å tro en kan få til et rent system).

Vollis47

Sitat fra: elektrolux på onsdag 22. januar 2020, klokken 20:20
Lokalvalgets store vinner FNB mangler i oversikten.

Partiets viktigste sak er rettferdighet og selvfølgelig Nei til mer Bom.

De er jo ikke på Stortinget og i lokalpolitikken gjorde de vel en del rart etter valget. Ble det ikke mye forvirring både i Bergen og Stavanger.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

xyzzy

Sitat fra: Ansjosfilet på onsdag 22. januar 2020, klokken 18:25
Ja. Kommunismen kan jo funke denne gangen...

Mm... og denne gangen vil den ikke være ekstremt miljøfiendtlig. Eller undertrykkende.

JorgenM

Har stemt både H, Ap og FRP tidligere.

Idag ville jeg nok stemt FRP fordi de tør å stå for det folk faktisk mener, selv om det er upopulært hos enkelte, og det er jo gjerne slik folkevalgte bør være.
Så ivrer jeg veldig for vegutbygging også da :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Rollep

Sitat fra: JorgenM på torsdag 23. januar 2020, klokken 12:00
Har stemt både H, Ap og FRP tidligere.

Idag ville jeg nok stemt FRP fordi de tør å stå for det folk faktisk mener, selv om det er upopulært hos enkelte, og det er jo gjerne slik folkevalgte bør være.
Så ivrer jeg veldig for vegutbygging også da :)
:+1:
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Vollis47

Interessant at ca 20% av dere er FrP-tilhengere. Det bør være et sterkt signal til partiet om å være forsiktig med å ødelegge elbil-fordeler. De er altså i fare for å miste minst 60 000 stemmer om elbilistene finner andre de vil stemme på.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Counterpointer

Det er også illustrerende at MDG er det største partiet!

Enten så blir det et meget interessant stortingsvalg neste gang eller så er resultatene her ikke helt representative

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA