Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forskjell på Ioniq etter facelift (2020)

Startet av Dal, tirsdag 21. januar 2020, klokken 20:54

« forrige - neste »

Dal

Hei.
Hva er egentlig forskjellen på Ioniq etter faceliften som kom i høst, altså 2020-modellen?
Noen som har en fin liste?

Jeg vet om dette:
- Appstyring
- LED-lys både på fjern- og nærlys
- Batteri fra 28 til 38
- Teknikk heter nå Premium
- Større infotainment-skjerm (og høyere plassert, meget bra, IMO)
- ??

Takk

automat

Fra fantastisk til tragisk når det gjelder hurtiglading.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

stikksaga

Sitat fra: automat på tirsdag 21. januar 2020, klokken 20:57
Fra fantastisk til tragisk når det gjelder hurtiglading.
6 minutter tregere for samme antall kwh kan man vel ikke kalle tragisk :D

Det er vel de færreste som kjøper seg ioniq for å bruke den til roadtrip? Jeg kjøpte min for å pendle til og fra jobb, i alle fall.

automat

Sitat fra: stikksaga på onsdag 22. januar 2020, klokken 10:00
Sitat fra: automat på tirsdag 21. januar 2020, klokken 20:57
Fra fantastisk til tragisk når det gjelder hurtiglading.
6 minutter tregere for samme antall kwh kan man vel ikke kalle tragisk :D

Det er vel de færreste som kjøper seg ioniq for å bruke den til roadtrip? Jeg kjøpte min for å pendle til og fra jobb, i alle fall.

TeslaBjørn brukte vel et par timer lengre tid på 1000km-testen med den nye. Det er selvfølgelig kjøring de færreste holder på med, Men på langturer som f.eks Oslo - København, så er det jo en risiko for at man blir lei av å vente på lading. Og det er en turtype som det ville være naturlig å tenke at passer bedre for den nye, som har større batteri. Med den gamle blir det fort vel mange (men korte) ladestopp.

Har man ingen planer om å bruke bilen til slike langturer, så betyr ikke treg hurtiglading særlig mye.


Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA