Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mail angående Polestar

Startet av thomasski, tirsdag 21. januar 2020, klokken 18:23

« forrige - neste »

thomasski

Hei,

Undres over at det ikke allerede er opprettet en tråd om dette!

Fikk Mail om å bekrefte ordre innen 28.1 for å sikre tidlig levering. Uten at jeg vet når, eller om man mister reservasjonsbeløpet ved å bekrefte nå og senere angre når mer info foreligger.

Ikke spesielt fristet av bilen så langt men har ventet såpass lenge så ønsker heller ikke å avslå. Noen med mer info eller egne tanker rundt dette?

Polestar

Lenger nede i e-posten er det lenke til en FAQ rundt dette temaet.

Hvis jeg kjøper uten prøvekjøring - kan jeg returnere bilen?

Vi vil sørge for at du er helt fornøyd med din polestar 2 og at kjøretøyet oppfyller dine forventninger. Hvis du av en eller annen grunn ønsker å returnere bilen etter levering, kan du gjøre det innen 14 kalenderdager fra leveringsdatoen *

* Du er ansvarlig for, og derfor kan vi trekke fra beløpet av refusjon, et beløp som reflekterer redusert verdi av kjøretøyet som følge av unødvendig handling av deg i samsvar med gjeldende lov hvis du har brukt kjøretøyet utover det som er nødvendig for å sjekke egenskaper og funksjon av kjøretøyet. Hvis du har anskaffet din Polestar 2 via en utleier eller underleverandør vil separate vilkår for avkastning gjelde og separate kostnader kan gjelde for å reversere transaksjonen. Du må returnere kjøretøyet til et polestar service punkt uten unødig forsinkelse og i alle tilfeller senest [14] dager fra den dagen du kommuniserer til oss din Beslutning om å kansellere denne salgskontrakten. Fristen oppfylles hvis du returnerer kjøretøyet før utløpet av denne [14] dagers perioden. Du må bære de direkte kostnadene ved å returnere kjøretøyet. Vi vil gi deg en refusjon (etter å ha foretatt et fradrag der det er aktuelt) etter at kjøretøyet er returnert til oss.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

Spajderman

Ikke akkurat tillitsvekkende at de tilsynelatende bare har kjørt vilkårene gjennom google translate, men 😬

thomasski

Det besvarer ikke mitt spørsmål.Om jeg går videre nå, og angrer pga sen levering, valg av annen bil etc - når kan jeg evt fri meg fra kontrakten og få ut depositumet? Og - gjør man ikke noe nå, hva skjer da med depositum?

achelous

Dette står i avtalen.

6.RETTEN TIL ANNULLERING OG ENDRING AV KUNDESPESIFIKKE ORDRE

6.1 Hvis du ønsker å kansellere eller endre din Ordre må du kontakte Polestar Support på https://www.polestar.com/no/contact.

6.2 Du kan annullere din Ordre innen fjorten (14) dager fra den datoen du mottar Ordrebekrefelsen, og i så tilfelle vil du motta full refusjon av Bestillingsgebyret. Om annullering av din Ordre skjer etter perioden på 14 dager forbeholder Polestar seg retten til å dekke kostnadene som selskapet har pådratt seg i forbindelse med din
Ordre og avbestilling. Med tanke på at disse kostnadene er vanskelige å spesifsere og fastsette, bekrefer du at Bestillingsgebyret er et rettferdig og rimelig beløp for å dekke kostnadene som Polestar kan pådra seg.

6.3 Vi vil behandle annulleringen uten unødig opphold og i alle tilfeller senest fjorten (14) dager etter at vi har mottatt din annulleringsmelding. Dersom du har rett til refusjon av Bestillingsgebyret, vil refusjonen bli gjort til det kredittkortet eller bankkortet som du brukte for å betale Bestillingsgebyret.

6.4 Hvis du ønsker å gjøre endringer i din Ordre, vil vi forsøke å imøtekomme dine ønsker. Ved endringsforespørsler, vil Polestar informere deg skriflig om eventuelle konsekvenser den ønskede endringer vil medføre for deg som kunde, inklusive eventuelle prisendringer. Hvis en endring i din Ordre øker prisen på bilen din, vil økningen bli lagt til som del av den endelige betalingen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA